علیرغم نگرانی های در مورد حریم خصوصی، عاشقان موزیک بیشتر استفاده را از اسپیکرهای هوشمند می‌کنند - تکفارس 
علیرغم نگرانی های در مورد حریم خصوصی، عاشقان موزیک بیشتر استفاده را از اسپیکرهای هوشمند می‌کنند - تکفارس 

علیرغم نگرانی های در مورد حریم خصوصی، عاشقان موزیک بیشتر استفاده را از اسپیکرهای هوشمند می‌کنند

پوریا اسدی
۱ شهریور ۱۳۹۷ - 13:00
علیرغم نگرانی های در مورد حریم خصوصی، عاشقان موزیک بیشتر استفاده را از اسپیکرهای هوشمند می‌کنند - تکفارس 

ما ممکن است دستگاه‌های هوشمند خانه‌، به خصوص اسپیکر هوشمند همیشه در حال توسعه‌ی خود را دوست داشته باشیم، اما هنوز به اندازه‌ی کافی به آنها اعتماد نداریم. این نتیجه گیری یک نظرسنجی گسترده توسط شرکت تحقیقاتی ConsumerWatch  است که نتایج تحقیقاتی درباره جزئیات حریم خصوصی را منتشر کرده است. در این گزارش آمده که بسیاری از مصرف‌کنندگان هنوز در مورد استفاده Google Home، Amazon Echos و Apple HomePod با شک روبرو هستند.

تقریبا نیمی‌ از ۵۰۰۰ نفر کاربران مورد سوال در این تحقیق ۱۳ سال و بالاتر سن دارند، ۴۸ درصد به طور مشخص گفته‌اند که آنها درباره مسائل مربوط به حریم خصوصی اسپیکرهای هوشمند خود، به ویژه هنگام استفاده از سرویس‌های درخواستی مانند پخش موسیقی نگران هستند.

این عدم اعتماد به طور بالقوه می‌تواند چالشی را برای پذیرش گسترده خدمات پخش موسیقی ایجاد کند، علیرغم این که بررسی نشان می‌دهد که تقریبا نیمی‌ (۵۵ درصد) از پاسخ دهندگان از اسپیکر هوشمند خود بیشتر برای گوش دادن به سرویس‌های استریم موسیقی استفاده می‌کنند، در حالی که دو – سوم، به رادیو‌های آنلاین مانند رادیوی محبوب بریتانیا، Absolute Radio و رادیوی محبوب آمریکا، National Public Radio گوش می‌کنند.

از طرف دیگر، این بررسی نشان می‌دهد که اسپیکر هوشمند توانایی نزدیک کردن افراد را با روش‌های جدید و غیر منتظره دارند. Russ Crupnick، شریک مدیریت MusicWatch، می‌گوید که گروه‌های متمرکز شرکت نشان می‌دهند که خانواده‌ها برای شنیدن موسیقی در خانه دور هم جمع می‌شوند، چیزی که برای مدت طولانی اتفاق نیافتاده است.

MusicWatch در یکی دیگر از داده‌های مفید برای سرویس‌های استریم، متوجه شد که ۹۰ درصد از کاربران استریم موسیقی دست به ایجاد یا گوش کردن به پلی لیست زده‌اند. مشترکان پریمیوم خدماتی مانند iHeartRadio یا Spotify بیشترین تعداد افراد فعال را با ۸۰ درصد و ۵۰ درصد گوش کننده به پلی لیست در هر بار استریم موسیقی داشته‌اند. در میان کسانی که به  پلی لیست گوش می‌دهند، ۹۰ درصد پلی لیست شخصی خود را در ۹۰ روز گذشته ایجاد کرده‌اند.

با این حال، MusicWatch نیز دریافت که محتوا خالق را مغلوب می‌سازد. بر خلاف دی جی‌های محبوب که دنبال‌کنندگان شخصی دارند، ۸۵ درصد از شنوندگان موسیقی، تا زمانی که آهنگ‌هایشان خوب باشد اهمیتی نمی‌دهند که چه کسی پلی لیست را ایجاد کرده است.

کراپنیک گفت:

ساخت پلی لیست به بخشی از تجربه‌ی استریم موسیقی تبدیل شده است. توانایی گوش دادن و ایجاد پلی لیست‌ها به یک ویژگی مهم مانند دسته‌بندی موسیقی تبدیل شده است.

در حالی که استفاده از خدمات استریم و پلی لیست بسیار محبوب است، تقریبا ۸۰ درصد از کاربران نیز به سبک قدیمی‌ به رادیو AM / FM گوش می‌دهند. “سهولت و راحتی” و “کشف”، هر دو از نشانه‌های رادیوی سنتی است که توسط بسیاری به عنوان دلایل استفاده از پلی لیست در هنگام پخش موسیقی مورد اشاره قرار گرفته است.

صرف نظر از اینکه چگونه به موسیقی گوش می‌دهید، نتایج MusicWatch نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها از اسپیکرهای خود، بیشتر برای گوش دادن به موسیقی استفاده می‌کنند.

کراپنیک گفت:

ما تصمیم گرفتیم که آنچه که برای شنونده‌ها واقعا مهم است را درک کنیم، و این درواقع ماهیت آهنگ و هنرمند است که در پایان برنده می‌شود. در حال حاضر بحث‌هایی در مورد انسان در برابر ماشین‌ها، شخصیت‌های مشهور و  به اشتراک گذاری موسیقی در سیستم عامل‌های اجتماعی وجود دارد، اما در نهایت شنوندگان واقعا نگران این هستند که آیا یک پلی لیست، آهنگ‌هایی که دوست دارند را ارائه می‌دهد یا خیر.

آیا شما هم از پلتفرم‌های استریم موسیقی استفاده ‌می‌کنید؟ لطفا تجربیان خود را با ما درمیان بگذارید

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.