ناتوانی توئیتر در زمینه مبارزه با اخبار کذب - تکفارس 
ناتوانی توئیتر در زمینه مبارزه با اخبار کذب - تکفارس 

ناتوانی توئیتر در زمینه مبارزه با اخبار کذب

سید محمد معلمی
۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - 19:00
ناتوانی توئیتر در زمینه مبارزه با اخبار کذب - تکفارس 

مدیرعامل توئیتر، آقای جک دورسی اعتراف کرد که این شبکه اجتماعی نمی‌تواند از انتشار اخبار دروغ جلوگیری کند و در این زمینه مشکل دارد.

او هنگامی که در مورد اقدامات انجام شده برای کاهش اخبار کذب، سخنان نادرست و اذیت و آزارهای اینترنتی سخن می‌گفت، اذعان کرد که با مشکلات زیادی در این زمینه روبه‌رو بوده است.

دورسی در مصاحبه‌ای که با واشینگتن‌پست داشت، اعلام کرد که به دنبال افزودن ویژگی است تا بتواند در گاه شمار سایت نظرات و اخبار مختلفی را منتشر کند.

او حتی عنوان کرد که در حال راه‌اندازی نوعی ربات است تا به عنوان یک کاربر فعالیت کرده و بخش‌های مختلفی از سایت از جمله دکمه لایک و شمارنده تعداد فالوورها را تغییر دهد.

انتقادات علیه توئیتر

دونالد ترامپ اخیراً به توئیتر انتقاداتی داشته است. او می‌گوید که این سایت از انتشار اخبار جمهوری‌خواهان جلوگیری می‌کند. او حتی این کار را نوعی تبعیض رسانه‌ای نیز نامید.

دونالد ترامپ در توئیتر خود نوشت: عدم انتشار اخبار جمهوری‌خواهان اصلاً قابل‌قبول نیست. ما به زودی برای این اقدام و عمل غیرقانونی تصمیم مناسبی اتخاذ خواهیم کرد. با شکایات بسیار، دونالد ترامپ.

او همچنین در یک توییت دیگر نوشت: بسیاری از اخبار در توئیتر به گوش کاربران نمی‌رسند: چه اخبار خوب و چه اخبار بد. نباید چنین اتفاقی رخ دهد. چه کسی در حال تصمیم‌گیری در این زمینه است زیرا باید به او بگویم که در حال ارتکاب اشتباهات متعددی است.

دورسی، مدیرعامل توئیتر می‌گوید: سانسور اخبار زمانی رخ می‌دهد که یک پیام مخفی شود. باید بگویم که اکثر کارکنان ما چپ‌گرا هستند.

بیانیه جک دورسی

در مصاحبه‌ای که دورسی با بریانت شلتر از شبکه سی‌ان‌ان داشت، عنوان کرد که مسئولین توئیتر باید نظرات خود را مطرح کنند و به دیگران اجازه دهند تا بدانند آنها کدام طرفی هستند زیرا این کار سبب خواهد شد تا افراد درک بهتری داشته باشند. البته او معتقد است که افراد باید نظرات شخصی خود را هنگام تصمیم‌گیری در مورد اخبار حذف کنند.

به هر حال دورسی معتقد است که ایدئولوژی سیاسی باعث جهت‌گیری یک سایت و چگونگی رفتار آن تار نما نمی‌شود.

او می‌گوید: سؤالی که باید پرسید این است که آیا ما بر اساس نظرات و دیدگاه‌های سیاسی خود مطالب را منتشر می‌کنیم؟ که البته پاسخ به این سؤال منفی است. به علاوه، این نکته را هم باید اضافه کنم که برای انتشار اخبار، ما اصلاً دیدگاه‌های شخصی خود را مدنظر نمی‌گیریم.

بیانیه‌های دورسی معمولاً همیشه به موقع منتشر می‌شوند. در حال حاضر، یک مناظره در مورد نقش کمپانی‌های تکنولوژی مانند فیسبوک، اپل، اسپاتیفای و یوتیوب در زمینه مناظرات سیاسی و جهت دادن به آنها در حال برگزاری است. این شبکه‌های اجتماعی اقداماتی بر علیه جریان‌های راست‌گرا انجام داده‌اند و توطئه تئوریسین سیاسی یعنی الکس جونز را به خاطر نقض سیاست‌های اذیت و آزارهای اینترنتی محکوم کرده‌اند.

البته باید اشاره کرد پس از ترغیب طرفدارانش برای آمادگی جهت مبارزه با رسانه‌های اصلی، توئیتر حساب کاربری جونز را به مدت یک هفته مسدود کرد اما او ساکت نماند و در همایشی که برگزار شد، بارها و بارها به صورت غیرمستقیم نظراتش را در مورد اقدامات توئیتر اعلام و از آنها انتقاد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید