سونی دلیل طولانی شدن عرضه اندروید P برای برخی گوشیها را توضیح می‌دهد - تکفارس 
سونی دلیل طولانی شدن عرضه اندروید P برای برخی گوشیها را توضیح می‌دهد - تکفارس 

سونی دلیل طولانی شدن عرضه اندروید P برای برخی گوشیها را توضیح می‌دهد

سید محمد معلمی
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - 16:30
سونی دلیل طولانی شدن عرضه اندروید P برای برخی گوشیها را توضیح می‌دهد - تکفارس 

روز گذشته، سونی خبر خوبی را به دارندگان گوشی‌های هوشمند خود ارائه کرد و گزارش داد که به زودی ۹ گوشی پیشرفته این شرکت، از ماه نوامبر به بعد، اندروید P را دریافت خواهند کرد.

اولین سری از گوشی‌های پیشرفته این کمپانی که اندروید ۹ را دریافت می‌کنند، عبارتند از: ایکس زد ۱، ایکس زد ۱ کامپکت، ایکس زد ۲، ایکس زد ۲ پریمیوم، اکسپریا ایکس زد پریمیوم و ایکس زد ۲ کامپکت. تمامی این گوشیها مربوط به دستگاه‌های پیشرفته و کامپکت دو نسل اخیر محصولات این شرکت ژاپنی هستند.

سنت سونی

مهندسان سونی همه سعی خود را به کار گرفته‌اند تا در سریع‌ترین زمان ممکن آخرین نسخه از محبوب‌ترین سیستم عامل دنیا را در اختیار کاربران خود قرار دهند ولی کاملاً منطقی است که حداقل باید مدت زمان مشخصی را برای آزمایش ویژگی‌های جدید در نظر گیرد زیرا لازم است تا پیشرفت‌هایی را در بسیاری از بخش‌ها لحاظ کند.

سونی در وب‌ سایت رسمی خود نوشت: ما همیشه سعی داریم تا در کمترین زمان ممکن پس از معرفی نسخه جدید اندروید توسط گوگل، آن را در اختیار شما قرار دهیم. البته لازمه این کار، آزمایش ویژگی‌های جدید در دستگاه‌های مختلف است تا با بهترین کیفیت آخرین ورژن محبوب‌ترین سیستم عامل دنیا را عرضه نماییم.

سونی از یک اینفوگرافی استفاده کرد تا به کاربرانش نشان دهد در چه تاریخی، کدام دستگاه‌ها اندروید P را دریافت می‌کنند. در این تصویر همراه با اطلاعات، تاریخ عرضه اندروید ۹ توسط گوگل تا زمان رسیدن به گوشی‌های سونی نشان داده شده است.

در این اینفوگرافی، مراحل لازم برای دریافت بروزرسان اندروید P و ورود آن به گوشی‌های اکسپریا به نمایش درآمده و مشخص شده که چگونه رابط کاربری آنها مدرن‌تر می‌شوند. البته سونی در این تصویر سعی کرده تا فعالیت‌های اصلی محصولاتش را بدون اشکال در اختیار افراد قرار دهد. تمام این فرآیند زمان‌بر است و به همین دلیل می‌باشد که سونی از کاربرانش خواسته چند ماه دیگر برای دریافت اندروید P صبر کنند.

آن دسته از افرادی که گوشی‌های میان‌رده سونی مانند اکسپریا ایکس اِی ۲، ایکس اِی ۲ اولترا و ایکس اِی ۲ پلاس دارند نیز باید حداقل تا اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی برای دریافت اندروید P منتظر بمانند.

وضعیت اندروید P در دیگر برندها

به غیر از سونی، اچ‌تی‌سی نیز گزارش داده که ۴ عدد از دستگاه‌هایش به زودی بروزرسان اندروید ۹ را دریافت می‌کنند ولی هنوز زمان قطعی این مسئله مشخص نشده است.

ویوو، کمپانی چینی تولیدکننده گوشی نیز اعلام کرد که علاوه بر مدل ایکس ۲۱، دیگر گوشی‌های پیشرفته‌اش نیز در سه‌ماهه آخر سال جاری میلادی اندروید ۹ را دریافت خواهند کرد.

موتورولا هم در این زمینه اطلاعات خوبی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده و مدعی شده که به زودی، اندروید P برای هشت گوشی زد ۳، زد ۳ پلی، زد ۲ پلی، زد ۲ فورس ادیشن، ایکس ۴، جی ۶ پلاس، جی ۶ و جی ۶ پلی در دسترس خواهد بود.

شیائومی می میکس ۲ اس نیز نسخه ۱۰ رابط کاربری MIUI را دریافت می‌کند که مبتنی بر اندروید ۹ است.

لازم به ذکر است که نسخه رسمی اندروید ۹ در ابتدای ماه جاری میلادی عرضه شد که به زودی گوشی‌های پیکسل گوگل و اسنشال فون آن را دریافت خواهند کرد.

اگر شما هم صاحب گوشی هستید که گفته می‌شود برای آن اندروید P عرضه خواهد شد، مدل و شرکت تولیدکننده آن را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.