گوشی‌های نوکیا X6 و X5 با نام‌های عمومی Nokia 6.1 Plus و Nokia 5.1 عرضه خواهند شد - تکفارس 
گوشی‌های نوکیا X6 و X5 با نام‌های عمومی Nokia 6.1 Plus و Nokia 5.1 عرضه خواهند شد - تکفارس 

گوشی‌های نوکیا X6 و X5 با نام‌های عمومی Nokia 6.1 Plus و Nokia 5.1 عرضه خواهند شد

علیرضا هاشمی
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - 18:30
گوشی‌های نوکیا X6 و X5 با نام‌های عمومی Nokia 6.1 Plus و Nokia 5.1 عرضه خواهند شد - تکفارس 

شرکت HMD Global در اواسط ماه می گوشی Nokia X6 را در کشور چین معرفی کرد و به دنبال آن در ماه گذشته از گوشی Nokia X5 رونمایی کرد. هر دو دیوایس از ترند اخیر Notch پیروی کرده و به اولین گوشی‌های نوکیا تبدیل شدند که از این طراحی استفاده کرده‌اند. امروز این شرکت فنلاندی در رویدادی که در شهر دهلی نو پایتخت کشور هند برگزار کرده بود، از گوشی‌های Nokia 6.1 Plus و Nokia 5.1 Plus به صورت رسمی برای عرضه جهانی رونمایی کرد. لطفا با تکفارس همراه باشید.

Nokia 6.1 Plus

این اولین باری نیست که با گوشی هوشمندی با این نام مواجه می‌شویم زیرا در ماه جولای این گوشی در بازار هنگ کنگ ظاهر شد. این گوشی دارای ۴ گیگابایت حافظه اجرایی رم است که به همراه پردازنده Snapdragon 636 تجهیز شده است. پردازنده هشت هسته‌ی Kryo 260 دارد که سرعت کلاک آن تا ۱٫۸ گیگاهرتز می‌رسد و Adreno 509 پردازنده گرافیکی آن است. این گوشی دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است و از طریق اسلات Micro SD می‌توان آن را تا ۵۱۲ گیگابایت افزایش داد.

صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی Nokia 6.1 Plus از نوع LCD است و از وضوح +Full HD بهره می‌برد و با توجه به وجود Notch در بالای صفحه نمایش، از نسبت ابعاد تصویر غیرمعمول ۱۹:۹ استفاده می‌کند. برای افزایش امنیت پنل جلویی از محافظ گوریلا گلس ۳ به کار رفته است. دوربین‌های دوگانه اصلی ترکیبی جالبی دارند و دوربین اولی وضوح ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 دارد و دوربین دوم وضوح ۵ مگاپیکسلی دارد و بر خلاف بسیاری از گوشی‌های میان رده برای ثبت تصاویر تک رنگ و سیاه و سفید استفاده می‌کند.

گوشی‌های نوکیا X6 و X5 با نام‌های عمومی Nokia 6.1 Plus و Nokia 5.1 عرضه خواهند شد - تکفارس 

این دیوایس به عنوان یکی از گوشی‌های برنامه Android one لیست شده است و یکی از نماینده‌های HMD Global چندین بار قول داده این گوشی به مدت سه سال بروزرسان‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد و دو بروزرسان نسخه اندروید نیز برای گوشی طی سال‌های آینده ارسال خواهد شد. گوشی Nokia 6.1 Plus به صورت پیشفرض اندروید ۸٫۱ Oreo اجرا می‌کند و بعد از گذشت چند ماه اندروید Pie برای آماده می‌شود.

این گوشی در دو رنگ سفید و مشکی تولید خواهد شد و برچسب قیمتی ۱۵,۹۹۹ روپیه بر روی آن قرار گرفته است که این مبلغ معادل ۲۳۰ دلار است اما احتمالا قیمت این گوشی در دیگر نقاط جهان از جمله اروپا با افزایش قیمت روبرو خواهد شد به دلیل اینکه کارخانه‌های تولیدی شرکت HMD Global در هند با قیمت محلی آن کشور گوشی را تولید می‌کنند تا قیمت این گوشی مناسب کاربران هندی باشد.

Nokia 5.1 Plus

این گوشی در ماه گذشته معرفی شد اما بالاخره قرار است خارج از کشور چین عرضه شود. این گوشی از پردازنده هشت هسته‌ای MediaTek Helio P60 به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 استفاده می‌کند. ترکیب حافظه‌ی آن بسیار ساده است و به ۳ گیگابایت حافظه اجرایی رم تجهیز شده و برای ذخیره سازی فایل‌ها ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده است. همچنین این تا گوشی تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه جانبی از طریق اسلات Micro SD پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش لمسی گوشی Nokia 5.1 Plus دارای وضوح +HD است. این گوشی همانند برادر بزرگ‌تر خود از دوربین‌های دوگانه بهره می‌برد اما وضوح آن متفاوت است و برای دوربین اول از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی همراه با PDAF استفاده می‌کند و دوربین دوم از وضوح ۸ مگاپیکسلی برای ثبت کردن تصاویر با پس زمینه مات بهره می‌برد. دوربین سلفی گوشی Nokia 5.1 Plus وضوح  ۸ مگاپیکسلی دارد و با میدان دید ۸۰ درجه‌ای آن می‌توانید به راحتی از اطراف خود عکس بگیرید.

گوشی‌های نوکیا X6 و X5 با نام‌های عمومی Nokia 6.1 Plus و Nokia 5.1 عرضه خواهند شد - تکفارس 

گوشی Nokia 5.1 Plus نیز جزء محصولات Android one محسوب می‌شود، این بدان معنا است که در کنار بروزرسانی‌های متعدد، فضای نامحدودی برای ذخیره تصاویر با کیفیت بالا دریافت خواهند کرد. این گوشی در سه رنگ مشکی، سفید و آبی موجود خواهد بود اما قیمت و جزئیات در رابطه با نحوه‌ی در دسترس قرار گرفتن آن تا ماه سپتامبر منتشر نخواهد شد.

نظر شما کاربران تکفارس در رابطه با گوشی‌های Nokia 5.1 Plus و Nokia 6.1 Plus چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید