احتمال رونمایی از کروم‌کست جدید گوگل با امکاناتی بیشتر - تکفارس 
احتمال رونمایی از کروم‌کست جدید گوگل با امکاناتی بیشتر - تکفارس 

احتمال رونمایی از کروم‌کست جدید گوگل با امکاناتی بیشتر

سید محمد معلمی
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - 17:00
احتمال رونمایی از کروم‌کست جدید گوگل با امکاناتی بیشتر - تکفارس 

بر اساس سند جدیدی که از کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) به دست آمده، گویا گوگل قصد دارد از کروم‌کست جدید خود که دارای اتصال Wi-Fi قوی‌تر و امکانات بلوتوثی بیشتر است، رونمایی کند.

علاوه بر پشتیبانی از بلوتوث (که البته انتظار می‌رفت)، در ماه می گزارش شد که گوگل می‌خواهد نسخه جدیدی از کروم‌کست را عرضه کند که اتصال بلوتوث آن شبیه نسل دوم اتصالات بلوتوثی است. حالا اما، جزئیاتی نیز از پیشرفت‌های Wi-Fi این کروم‌کست منتشر شده است.

پشتیبانی بلوتوثی تمام و کمال در کروم‌کست جدید گوگل

به گزارش تکفارس و به نقل از Engadget، اگرچه کروم‌کست فعلی دارای قطعه مربوط به بلوتوث است ولی تنها می‌توان از آن در فرآیند نصب بهره برد در حالی که قرار است کروم‌کست جدید، با دیگر دستگاه‌های دارای بلوتوث نیز متصل شود تا موارد استفاده از این وسیله گسترده‌تر گردد.

در ابتدا، اطلاعات مربوط به کروم‌کست جدید فاش شد ولی در ماه ژوئن، دوباره به صورت محرمانه ذخیره شدند. یکی از اطلاعاتی که از اسناد مربوطه استخراج شد، عبارات و کلمات Class II permissive change for FCC ID A4RNC2-6A5B, originally granted on May 4, 2018 می‌باشند.

این کلمات به تغییر در آنتن Wi-Fi 5 گیگاهرتزی مربوط می‌شوند که سبب خواهد شد تا امواج این اتصال بیسیم را بهتر دریافت کند و عملکرد بهتری داشته باشد.

طراحی کروم‌کست

از نظر طراحی، کروم‌کست جدید احتمالاً شباهت زیادی به نمونه قبلی خود داشته باشد اما این احتمال وجود دارد که این دستگاه، از کابل HDMI نیز پشتیبانی کند زیرا پورت مربوط به این اتصال در محصول گوگل قرار گرفته است.

البته طراحی در کروم‌کست‌ها زیاد مهم نیست زیرا این دستگاه‌ها پس از اینکه از پشت به تلویزیون‌ها متصل شدند، کمتر کسی آنها را خواهد دید. به هر حال، این وسایل آن‌قدر بزرگ نیستند و سد راه دیگر اشیاء که قرار است به تلویزیون متصل گردند، نخواهند شد.

گوگل در سال ۲۰۱۳، کروم‌کست را معرفی و دو سال بعد، نسخه مربوط به نسل دوم آن را عرضه کرد. این کمپانی در سال ۲۰۱۶ کروم‌کست اولترا را برای اتصال به تلویزیون‌های ۴K معرفی نمود. آنطور که از جزئیات مشخص است، نمونه جدید این دستگاه که قرار است به زودی معرفی شود، به عنوان نسخه‌ای مقرون به صرفه در دسترس قرار خواهد گرفت که اتصال بلوتوث آن قوی‌تر شده است تا بتوان آن را با دیگر دستگاه‌های دارای بلوتوث مورد استفاده قرار داد.

در حال حاضر، هر اطلاعاتی که منتشر می‌شود، در حد حدس و گمان است و امکان دارد گوگل نیز برنامه‌های خود را تغییر داده و امکانات دیگری را اضافه کند. البته در این بین نباید اسناد کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) را نیز فراموش کنیم زیرا چنین تأییدیه‌هایی تنها به دستگاه‌هایی اعطا می‌شوند که چیزی به رونمایی از آنها نمانده است.

آیا شما تا به حال از کروم‌کست استفاده کرده‌اید؟ اگر در مورد کارایی آن اطلاعاتی دارید، نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید