حافظه بی‌نهایت در گوگل درایو برای کاربران واتس‌اپ - تکفارس 
حافظه بی‌نهایت در گوگل درایو برای کاربران واتس‌اپ - تکفارس 

حافظه بی‌نهایت در گوگل درایو برای کاربران واتس‌اپ

سید محمد معلمی
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - 21:30
حافظه بی‌نهایت در گوگل درایو برای کاربران واتس‌اپ - تکفارس 

از روز ۱۲ نوامبر، کاربران واتس‌اپ دیگر نگران تمام شدن ظرفیت حافظه گوگل برای بکاپ‌گیری از پیام‌هایشان نخواهند بود زیرا این کمپانی اعلام کرده که کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان می‌توانند از حافظه بی‌نهایت در گوگل درایو استفاده نمایند و فایل‌های گیف، تصاویر و ویدیوهای خود را که حافظه داخلی گوشی را اشغال کرده‌اند، به صورت زمانبندی شده و مشخص، در آن سیو کنند. این یعنی هر داده مربوط به واتس‌اپ، محدودیت ۱۵ گیگابایتی گوگل درایو را نخواهد داشت.

در حال حاضر، هر داده واتس‌اپ مانند ویدیو، تصاویر، پیام‌ها و فایل‌های صوتی، در حافظه ابری مربوط به هر شخص ذخیره می‌شود.

به گزارش Android Police و به نقل از تکفارس، واتس‌اپ خبر مربوط به این بروزرسانی را از طریق ایمیل به برخی از کاربران اعلام کرده است. در این ایمیل اشاره شده که به سؤالات مربوط به این بروزرسانی، در قسمت سؤالات پرتکرار یا FAQ اپلیکیشن پاسخ داده شده است.

تیم واتس‌اپ، در ایمیلی که به برخی از افراد فرستاد، اعلام کرد: به خاطر توافقنامه‌ای که میان ما و گوگل به دست آمد، این اپلیکیشن دیگر به حافظه ۱۵ گیگابایتی گوگل درایو محدود نخواهد بود. ضمن اینکه کسانی که بیش از ۱ سال است که از داده‌های خود فایل پشتیبان تهیه نکرده‌اند، اطلاعات خود را از روی حافظه از دست خواهند داد.

بر خلاف دیگر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، واتس‌اپ کاربران خود را وادار می‌کند تا داده‌هایشان را در حافظه ابری جداگانه‌ای ذخیره کنند تا به این وسیله، میان دستگاه‌های مختلف داده‌ها را همگام‌سازی نمایند. بر این اساس، کاربران اندرویدی واتس‌اپ برای ذخیره پیام‌هایشان از گوگل درایو، و کاربران iOS، از آی‌کلود بهره خواهند برد.

پیشنهاد گوگل به کاربران واتس‌اپ: از داده‌هایتان فایل پشتیبانی تهیه کنید

گوگل به کاربران واتس‌اپ پیشنهاد کرده است تا پیش از تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان ۱۳۹۷)، به صورت دستی از اطلاعات خود فایل پشتیبان تهیه کنند. بد نیست بگوییم که داده‌های واتس‌اپ که بیش از یک سال است بروز نشده‌اند، با نسخه جدید اپلیکیشن، از بین خواهند رفت.

در همین رابطه، واتس‌اپ به کاربرانش توصیه می‌کند تا از ارتباط Wi-Fi برای تهیه فایل پشتیبان استفاده کنند زیرا فایل‌های بکاپ دارای حجم‌های مختلفی هستند بنابراین این احتمال وجود دارد تا کاربران متحمل هزینه‌های زیادی برای استفاده از داده‌های موبایل شوند.

برای بکاپ‌گیری از داده‌های واتس‌اپ، کاربران باید از نصب گوگل درایو اطمینان حاصل کنند و سپس روی گزینه تهیه فایل پشتیبان از چت‌ها (Chat Backup) کلیک نمایند. این گزینه در بخش تنظیمات واتس‌اپ قابل مشاهده است.

البته کاربران واتس‌اپ هنوز می‌توانند تا از حافظه داخلی گوشی یا حافظه ابری برای ذخیره کنید.پیام‌ها استفاده کنند.

در حال حاضر، واتس‌اپ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کاربر فعال به صورت ماهانه در سراسر جهان دارد بنابراین محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان در دنیاست.

برای جلب رضایت کاربران، واتس‌اپ به تازگی ویژگی چت چند نفره را به تماس تصویری اضافه کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید