استفاده از اسپیکر هوشمند Amazon Echo Dot در دانشگاه سنت لوئیز - تکفارس 
استفاده از اسپیکر هوشمند Amazon Echo Dot در دانشگاه سنت لوئیز - تکفارس 

استفاده از اسپیکر هوشمند Amazon Echo Dot در دانشگاه سنت لوئیز

سید محمد معلمی
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - 19:00
استفاده از اسپیکر هوشمند Amazon Echo Dot در دانشگاه سنت لوئیز - تکفارس 

دانشگاه سنت لوئیز که بیشتر با علامت اختصاری SLU شناخته می‌شود، قصد دارد بیش از ۲۳۰۰ اسپیکر هوشمند Amazon Echo Dot را تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید در مکان‌های مسکونی خود نصب کند.

اسپیکر Echo Dot که مبتنی بر سرویس تجاری الکسا است، در اتاق‌های خوابگاه یا آپارتمان‌های دانشجویان قرار خواهد گرفت. این برای اولین بار است که یک فضای آموزشی از چنین دستگاه هوشمندی در مکان‌های مسکونی استفاده بهره می‌برد.

بر اساس یک بیانیه، دانشگاه سنت لوئیز اعلام کرد که اسپیکرهای Amazon Echo Dot به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا به سؤالات دانشجویان در مورد دانشگاه پاسخ دهد. بر این اساس، این وسیله می‌تواند بیش از ۱۰۰ سؤال مربوط به دانشگاه را پاسخ دهد. از جمله سؤالاتی که Amazon Echo Dot به آن‌ها پاسخ خواهد داد، می‌توان به زمان تعطیل کردن کتابخانه و یا محل قرارگیری اداره ثبت‌نام اشاره کرد.

دیوید هاکانسون، نائب رئیس دانشگاه سنت لوئیز می‌گوید: این وسیله سبب خواهد شد تا دانشجویان زمان کمتری را صرف جستجو برای محل مورد نظر بگذارند و بیشتر روی تحصیل و درس خود تمرکز کنند.

Amazon Echo Dot همچنین قادر خواهد بود تا به سؤالات مربوط به امور دانشجویی مانند اتفاقات دانشگاه، برنامه‌های فرهنگی، رخدادهای ورزشی و . . . پاسخ داده و دانشجویان را آگاه کند.

اما بهترین بخش این اتفاق، رایگان بودن آن است یعنی هیچ نیازی به پرداخت هزینه برای استفاده از اسپیکرهای هوشمند Amazon Echo Dot نخواهد بود.

افزایش ارتباطات با اسپیکر هوشمند Amazon Echo Dot

چیزی که اسباب شگفتی دکتر کنت پورترفیلد، نائب رئیس بخش پیشرفت دانشجویان را فراهم کرده، افزایش ارتباطات بین دانشجویان می‌باشد زیرا این وسیله در همه محیط‌های دانشگاه در دسترس است. پورترفیلد بر این باور است که محصلان در دانشگاه می‌توانند با وجود Amazon Echo Dot، اطلاعات بیشتری دریافت کرده و سطح معلومات خود را بالا ببرند.

پیش از رسمی شدن این اتفاق، دانشگاه SLU نوعی برنامه آزمایشی را بهار گذشته در مکان‌های مسکونی دانشگاه اجرا کرد. این تست سبب شد تا بازخوردهای خوبی از جانب دانشجویان دریافت شود و در نهایت مدیران دانشگاه را متقاعد کرد تا اسپیکرهای هوشمند Amazon Echo Dot را به فضاهای مختلف این محیط فرهنگی و تحصیلی بیاورند.

کاتلین مارتین، رئیس اتحادیه دانشجویی دانشگاه سنت لوئیز، این اتفاق را یک برنامه بسیار نوآورانه و خلاقانه توصیف کرده زیرا به دانشجویان امکان برقراری ارتباط به شیوه‌های جدید را می‌دهد.

احساس رضایت آمازون از همکاری با دانشگاه سنت لوئیز

مهارت‌های نصب شده در اسپیکرهای Amazon Echo Dot که در دانشگاه سنت لوئیز استفاده شده‌اند، توسط شرکت وابسته به آمازون یعنی n-Power طراحی و توسط خودِ آمازون سرویس‌دهی می‌شوند.

از طریق برنامه تجاری آمازون، دانشگاه SLU قادر خواهد بود تا دستگاه‌های نصب شده در دانشگاه را مدیریت کرده و افراد جدید را ثبت‌نام نماید.

اندرو کو، مدیر بخش آموزش آمازون می‌گوید که این کمپانی از همکاری با دانشگاه سنت لوئیز احساس خوشحالی می‌کند زیرا به دانشجویان امکان دسترسی سریع به اطلاعات مورد نیازشان را می‌دهد. او همچنین می‌گوید که دستگاه‌ها موجب راحتی دانشجویان و افزایش اعتماد به نفس آنها خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا می‌توان با استفاده از تکنولوژی‌های این‌چنینی و نصب اسپیکرهای هوشمند، کیفیت تحصیل دانشگاهیان را افزایش داد؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید