فضای ذخیره‌ساز جدید گوگل با عنوان گوگل وان معرفی شد - تکفارس 
فضای ذخیره‌ساز جدید گوگل با عنوان گوگل وان معرفی شد - تکفارس 

فضای ذخیره‌ساز جدید گوگل با عنوان گوگل وان معرفی شد

مصطفی اسماعیلیان
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - 14:00
فضای ذخیره‌ساز جدید گوگل با عنوان گوگل وان معرفی شد - تکفارس 

همه‌ی ما مقداری از اطلاعات شخصی خود را در فضای ابری گوگل ذخیره می‌کنیم؛ اطلاعات مخاطبین دفترچه تلفن، عکس‌هایی که با گوشی خود ضبط می‌کنیم و همینطور مکالمات روزمره. اما افرادی نیز هستند که به طور روزمره از فضای ابری استفاده می‌کنند و ممکن است به فکر ارتقای حساب و افزایش حجم گوگل درایو باشند، خب خوشبختانه در همین مورد، گوگل سرویس اشتراکی جدید خود را با عنوان گوگل وان (Google One) معرفی کرد. با تکفارس همراه باشید.

گوگل وان سرویس جدیدی بر پایه‌ی گوگل درایو است که حجم بیشتر و ارزان‌تری را با قابلیت‌های بیشتر در اختیار کاربران گوگل قرار می‌دهد.

طبق اشتراک‌های جدید این طرح، تمام کاربرانی که از قبل در گوگل درایو اشتراک پولی تهیه می‌کردند، به سرویس جدید گوگل وان منتقل خواهند شد و همینطور، برای باقی کاربران نیز گزینه‌ای اختیاری فراهم می‌شود که در صورت تمایل میتوانند به این قابلیت ارتقا یابند.

البته توجه داشته باشید که فرآیند انتقال کاربران به این سرویس به تدریج کمی زمان‌بر است و کاربران ساکن آمریکا در اولویت این طرح قرار دارند. سپس کاربران دیگر نقاط جهان در هفته‌های بعد، از سرویس Drive گوگل به Google One منتقل خواهد شد.

فضای ذخیره‌ساز جدید گوگل با عنوان گوگل وان معرفی شد - تکفارس 

آیا برای اشتراک در Google One حتما باید پول پرداخت کنیم؟

اشتراک اولیه‌ی این سرویس با حجم ۱۵ گیگابایت رایگان است. اما برای استفاده از فضای ذخیره‌ساز بیشتر باید اشتراک پولی تهیه کنید. البته باید گفت تعرفه های سرویس گوگل وان نسبت به Google Drive بسیار ارزان تر هستند.

سرویس Google One چه قابلیت هایی را به کاربران ارائه می‌دهد؟

حجم ذخیره ساز این سوریس از ۱۰۰ گیگابایت شروع میشود که کاربران تنها با پرداخت ماهانه ۱٫۹۹ دلار میتوانند از آن استفاده کنند. اشتراک بعدی این طرح، ۲۰۰ گیگابایت و قیمتی برابر  با ۲٫۹۹ دلار دارد. به همین ترتیب، سقف حجم استفاده‌ی کاربران از فضای ابری گوگل وان به ۲ ترابایت خواهد رسید که با پرداخت ۹٫۹۹ دلار قابل تهیه است.

همچنین گوگل در بلاگ خبری خود خبر داد که تهیه‌ی اشتراک با حجم بیش از ۲ ترابایت همچنان مانند قبل باقی‌مانده و تغییری نکرده است. علاوه بر این، کاربرانی که تا به امروز از فضای ۱ ترابایت استفاده می‌کردند، میتوانند به صورت رایگان اشتراک خود را به ۲ ترابایت ارتقا دهند.

حتی اگر در موارد خاص به فضای بیشتری نیاز داشتید، میتوانید اشتراک هایی با حجم ذخیره ساز ۱۰، ۲۰ و ۳۰ ترابایتی را تهیه کنید که قیمتی بین ۹۹٫۹۹ تا ۲۹۹٫۹۹ دلار خواهند داشت.

همچنین امکان استفاده از گوگل وان با ۵ نفر از اعضای خانواده یا دوستانتان نیز وجود دارد.

آیا استفاده از گوگل وان فواید دیگری نیز دارد؟

علاوه بر تعرفه‌های ویژه‌ای که سرویس گوگل وان ارائه داده است، کاربران این سرویس قادر هستند تا از قابلیت‌هایی در سراسر خدمات و ابزارهای گوگل استفاده کنند. در این باره گوگل استفاده از سر رسید‌های بانکی (credits) را در Google Play و معاملات را در خدمات هتل عنوان کرد تا کاربران گوگل وان از تخفیف ۴۰ درصدی در این سرویس ها بهره‌مند شوند.

شما کاربران تکفارس چه مقدار از فضای ابری گوگل استفاده میکنید؟ به نظر شما این تعرفه‌های جدید نسبت به تعرفه های قبلی گوگل درایو چه برتری دیگر ی دارند؟ برای ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.