احتمالاً سامسونگ دیگر در چین گوشی تولید نکند - تکفارس 
احتمالاً سامسونگ دیگر در چین گوشی تولید نکند - تکفارس 

احتمالاً سامسونگ دیگر در چین گوشی تولید نکند

سید محمد معلمی
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - 19:00
احتمالاً سامسونگ دیگر در چین گوشی تولید نکند - تکفارس 

بنا بر گزارش‌های رسیده، سامسونگ قصد دارد به دلیل کاهش فروش و افزایش دستمزد کارگران، تولید خود را در چین متوقف کند.

به گزارش رویترز و به نقل از تکفارس، کمپانی سامسونگ واقع در جنوب شرقی تیانجین، احتمالاً گزینه‌ای باشد که دیگر در آن گوشی تولید نخواهد شد. سامسونگ روز دوشنبه اعلام کرده بود که سرنوشت این کارخانه مشخص نشده است.

روند نزولی تقاضا برای خرید گوشی‌های جدید سامسونگ مانند گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس، سبب شده بود تا درآمدهای این کمپانی کره‌ای در دومین سه‌ماهه سال جاری میلادی کاهش یابند و همین باعث گردید که سود سامسونگ ۲۲ درصد کم شود.

سامسونگ همچنین عنوان کرده که شرایط بازار حتی ممکن است در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ بدتر از این نیز بشود زیرا رقابت با دیگر کمپانی‌ها شدیدتر شده و آنها نیز محصولات باکیفیتی تولید کرده‌اند. البته شرکت کره‌ای نیز بیکار ننشسته و هفته پیش از گوشی فوق پیشرفته نوت ۹ رونمایی کرد تا بلکه بتواند جبران مافات کند.

کمپانی واقع در تیانجین، سالانه ۳۶ میلیون گوشی تولید می‌کند و یکی از قطب‌های ساخت گوشی سامسونگ در چین به حساب می‌آید. به غیر از این کارخانه، شرکت دیگری در شهر هویژو واقع است که هر سال ۷۲ میلیون گوشی سامسونگ را روانه بازار می‌نماید.

سامسونگ می‌خواهد تمرکز خود را روی ایجاد زیرساخت‌های تولید در کشورهای ویتنام (جایی که دو کارخانه سامسونگ روی هم بیش از ۲۴۰ میلیون گوشی تولید می‌کند) و هند بگذارد.

اما این ترس کمپانی کره‌ای زمانی آغاز شد که در ابتدای ماه جاری میلادی، هوآوی به عنوان یکی از رقیبان چینی و مهم سامسونگ، گزارش داد که ۲۰۰ میلیون گوشی به فروش رسانده و اعلام کرد قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۹، به سلطه سامسونگ بر بازار گوشی‌های هوشمند پایان دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید