استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره در المپیک ۲۰۲۰ توکیو - تکفارس 
استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره در المپیک ۲۰۲۰ توکیو - تکفارس 

استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره در المپیک ۲۰۲۰ توکیو

مصطفی اسماعیلیان
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - 11:00
استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره در المپیک ۲۰۲۰ توکیو - تکفارس 

المپیک ۲۰۲۰ توکیو درنظر دارد تا در قسمت بازرسی سالن‌های ورزشی از نرم‌افزار تشخیص چهره استفاده کند تا علاوه بر جلوگیری از ورود غیرمجاز افراد، هرچه سریع‌تر ورزشکاران را از انتظار در صف‌های ورودی و گرمای شدید روز دور سازد.

شرکت ژاپنی NEC Corp، سازنده‌ی ابزارهای تشخیص چهره، قرار است تا از نرم افزار خود برای ورزشکاران، کارکنان و مسئولان رسانه‌ای، در المپیک ۲۰۲۰ استفاده کند. این نرم افزار عکسی که از اشخاص گرفته شده را در بانک اطلاعاتی خود ذخیره می‌کند تا در ورودی‌های سالن، هویت افراد را مشخص کند.

المپیک ۲۰۲۰ بر خلاف المپیک‌های قبلی، در یک ورزشگاه مرکزی برگزار نمی‌شود. این بدین معنی است که نقاط بازرسی بیش‌تری برای ورزشکاران و اشخاص مهم در مسیر رفت‌و‌آمد قرار دارد و بدون این تکنولوژی، اشخاص مجبورند مدت زیادی را در صف ورودی سالن ها بایستند.

شرکت NEC Corp همچنین تأکید کرد که از تکنولوژی تشخیص چهره برای تمام جمعیت تمشاگران استفاده نخواهد کرد؛ دلیل اینکه این موضوع مطرح شد، استفاده‌ی مسئولین چینی از این تکنولوژی برای یک جمعیت ۶۰ هزار نفری از مردم بود.

علاوه بر تعیین هویت افراد، فایده‌ی دیگری نیز در پشت تکنولوژی تشخیص چهره وجود دارد که باعث سرعت بخشیدن به فرآیند ورود اشخاص به داخل سالن ها می‌شود. طبق صحبت‌های تسوشی ایواشیتا ، مدیر اجرایی بخش امنیتی بازی‌ها، ابزار تشخیص چهره به ورزشکاران امکان می‌دهد تا هرچه سریع‌تر از گرمای سوزان تابستان‌های توکیو خارج شوند.

ایواشیتا همچنین اضافه کرد:

هدف اصلی بخش امنیت بازی‌های المپیک جلوگیری از ورود غیرمجاز اشیاء و افراد به داخل سالن است. این قابلیت جدید به ما امکان می‌دهد تا به سرعت هویت افراد را بدون استفاده از پتانسیل کارکنان بخش امنیت مشخص کرده و با توجه به گرمای سوزان تابستان‌های این منطقه، به فرآیند ورود اشخاص سرعت ببخشیم.

استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره در المپیک ۲۰۲۰ توکیو - تکفارس 

اما آب‌و‌هوای توکیو به چه اندازه میتواند گرم و خطرناک باشد؟ بنابر گزارشات، بیش‌ترین دمای سال جاری برابر با ۴۰ درجه‌ی سانتی گراد ثبت شده است. پس حتی اگر اهل تگزاس هم که باشید، مطمئنا در صف‌های طولانی المپیک عرق کرده و گرمازده خواهید شد.

طبق گزارشات، گرمای این مناطق هرساله موجب تلفات جانی زیادی می‌شود که باعث شده تا مسئولین ژاپنی به فکر شبانه‌کردن بازی‌های المپیک بیوفتند تا از تأثیرات گرمای شدید در روز جلوگیری شود. با این حساب، مدیریت صف مردم در ورودی‌ها بسیار حائز اهمیت است تا از تلفات احتمالی ناشی از گرمازدگی جلوگیری شود. در این مورد تکنولوژی تشخیص چهره میتواند کمک شایانی در سرعت بخشیدن به ورود اشخاص به داخل سالن ها باشد.

نظر شما کاربران تکفارس درمورد استفاده از ابزار های تشخیص چهره در این دوره از بازی‌ها چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید