Portrait mode و اپلیکیشن Google Camera به کروم بوک‌ها می‌آیند - تکفارس 
Portrait mode و اپلیکیشن Google Camera به کروم بوک‌ها می‌آیند - تکفارس 

Portrait mode و اپلیکیشن Google Camera به کروم بوک‌ها می‌آیند

علیرضا هاشمی
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - 08:30
Portrait mode و اپلیکیشن Google Camera به کروم بوک‌ها می‌آیند - تکفارس 

بنابر اخباری که در Chromium Gerrit منتشر می‌شود، توسعه‌ دهندگان در آزمایش قابلیت Portrait mode در کروم بوک HP Chromebook X2 ( با نام Soraka نیز شناخته می‌شود) هستند. همچنین اپلیکیشن Google Camera که قرار است به فروش بیشتر گوشی‌های پرچمدار Pixel کمک کند، به کروم بوک‌ها افزوده می‌شود. تصاویری که توسط اپلیکیشن Google Camera پردازش و ثبت می‌شوند را می‌توان جزو بهترین‌ها در حوزه‌ گوشی‌های هوشمند قلمداد کرد. قابلیتی که ممکن است آن در کروم بوک‌ها نیز ببینیم. برای جزئیات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

به تازگی در کانال Dev، بروزرسانی منتشر شده که نشان می‌دهد آیکون Google Camera به برخی از کروم بوک‌ها اضافه شده است. متاسفانه طبق مشاهدات، این اپلیکیشن بر روی اکثر دستگاه‌ها به درستی کار نمی‌کند و تنها در Pixelbook یکی از کاربران اجرا شد. گوگل به وضوح قصد دارد که این اپلیکیشن را میان محصولاتش گسترش بدهد اما در حال حاضر هنوز مشخص نیست که کدام دیوایس‌ها این قابلیت را دریافت خواهند کرد.

در پیام‌هایی که در Chromium Gerrit رد و بدل می‌شد، علاوه بر دستگاه HP Chromebook X2، کروم بوک Chromebook Plus V2 سامسونگ (Nautilus) نیز در حال بررسی قرار دارد تا تمامی جنبه‌های اپلیکیشن Google Camera بر روی کروم بوک‌ها آزمایش شود. گاهی اوقات توسعه دهندگان به منظور خاصی برخی از ویژگی‌ها را تست می‌کنند اما با توجه به محصولاتی که پیش‌تر از آن‌ها نام بردیم، می‌توان این انتظار را داشت که گوگل علاوه بر Pixelbook، اپلیکیشن Google Camera را برای دیگر کروم بوک‌ها عرضه می‌کند البته باید تا زمان اعلام رسمی این شرکت صبر کرد.

اگر چه این خبر بسیار خوبی برای دارندگان کروم‌ بوک‌ها است، اما باید عنوان کرد پردازشی که توسط نرم افزار انجام می‌شود، هنوز به کیفیت سنسور‌های فیزیکی دوربین بستگی دارد. متاسفانه سنسور‌هایی که در اکثر کروم‌ بوک‌ها حضور دارد، حرف چندانی برای گفتن ندارند و کیفیت آن‌ها با سنسور گوشی‌های پرچمدار قابل مقایسه نیست. چندان مشخص نیست که اپلیکیشن Google Camera قرار است چه ویژگی‌های را با خود به همراه بیاورد و آیا شاهد تصاویر با کیفیت گوشی‌های پرچمدار در کروم بوک‌ها خواهیم بود یا خیر. با توجه به سنسور‌های ضعیفی که در کروم بوک‌ها قرار دارد، پاسخ دادن به این سوال مشکل است.

با توجه به اخباری که در روزهای گذشته منتشر شده، قرار است که کروم بوک‌ها به دوربین‌های باکیفیت مجهز شوند. احتمالا یکی از این کروم بوک‌ها، Pixelbook 2 خواهد بود و قرار است از سنسور‌های دوگانه‌ی IMX355 و IMX319  بهره ببرد و تبدیل به اولین کروم بوکی بشود که به چنین سنسور‌های مجهز شده است. همچین این کروم بوک قرار است از حسگر اثر انگشت، کیبورد Blacklit و حافظه‌ی ذخیره سازی از نوع nvme استفاده کند و صفحه نمایش آن همچون HP Chromebook 13 G1 دارای رزولوشن ۳۲۰۰*۱۸۰۰ پیکسلی خواهد بود.

در کنار ویژگی‌های قابل توجه این دیوایس، Pixelbook 2 می‌تواند اولین کروم بوکی باشد که پتانسیل واقعی اپلیکیشن Google Camera و قابلیت portrait mode را بر روی سیستم عامل Chrome به نمایش بگذارد. در هر حال بهبود کیفیت تصاویر در سیستم عامل Chrome خبری خوشایند برای طرفداران اینگونه محصولات است.

نظر شما کاربران تکفارس در رابطه با این موضوع چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید