سبقت چین از آمریکا در زمینه ایجاد زیرساخت‌های اینترنت ۵G - تکفارس 
سبقت چین از آمریکا در زمینه ایجاد زیرساخت‌های اینترنت ۵G - تکفارس 

سبقت چین از آمریکا در زمینه ایجاد زیرساخت‌های اینترنت ۵G

سید محمد معلمی
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - 21:30
سبقت چین از آمریکا در زمینه ایجاد زیرساخت‌های اینترنت ۵G - تکفارس 

بر اساس گزارشات متعددی که در اینترنت در حال مخابره شدن هستند، به نظر می‌رسد چین از نظر ایجاد زیرساخت‌های اینترنت ۵G از آمریکا پیشی گرفته است.

آنطور که رویترز گزارش داده است، چین برای ایجاد زیرساخت‌های اینترنت ۵G از سال ۲۰۱۵ تا کنون ۲۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است. ضمن اینکه مناطق این کشور که از اینترنت نسل ۵ پشتیبانی می‌کنند نیز از مناطق موجود در آمریکا، از نظر تعداد، ۱۰ برابر بیشتر هستند.

در چین، ۳۵۰ هزار آنتن مربوط به اینترنت ۵G ساخته شده است در حالی که این عدد در آمریکا تنها به ۳۰ می‌رسد. به علاوه، در یک برهه زمانی سه‌ماهه در سال ۲۰۱۷، چین نسبت به تمام زیرساخت‌های ایجاد شده آمریکا در کل سه سال گذشته، پیشرفت داشته است.

گزارشی که چنین اخباری را ارائه کرده است، توضیح می‌دهد که اولین کشوری که از ۵G استفاده کرد، به صورت غیرمستقیم، دستاوردهای عظیمی کسب خواهد نمود زیرا اینترنت ۵G پتانسیل درآمد بسیار زیادی دارد.

البته در این گزارش آمده که ایجاد اینترنت ۵G در چین، نسبت به آمریکا ۳۵ درصد ارزانتر است.

یکی از سایت‌هایی که این گزارش را منتشر کرده، Deloitte نام دارد. این خبرگزاری برای اینکه آمریکا از این قافله عقب نماند، پیشنهاد می‌کند که این کشور زمان را از دست ندهد و با ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی همکاری لازم را داشته باشد.

پیش از این نیز در ماه آوریل، گزارش‌هایی منتشر شده بود که چین و کره جنوبی در زمینه اینترنت ۵G از آمریکا و ژاپن پیشی گرفته‌اند.

با این حال، سه ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی آمریکا یعنی Verizon، T-Mobile و Sprint وعده داده‌اند که در اوایل سال ۲۰۱۹ اینترنت ۵G را ارائه خواهند کرد. ضمن اینکه AT&T نیز اعلام کرده که در همین سال جاری میلادی، در سه شهر آمریکا اینترنت نسل ۵ را راه‌اندازی می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید