درخواست فیس‌بوک از بانک‌ها برای تبادل اطلاعات کاربران - تکفارس 
درخواست فیس‌بوک از بانک‌ها برای تبادل اطلاعات کاربران - تکفارس 

درخواست فیس‌بوک از بانک‌ها برای تبادل اطلاعات کاربران

مصطفی اسماعیلیان
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - 13:00
درخواست فیس‌بوک از بانک‌ها برای تبادل اطلاعات کاربران - تکفارس 

به گزارش مجله‌ی وال‌استریت، فیس‌بوک در تلاش است تا اطلاعات دقیق حساب‌های مالی کاربران را  از سیستم بانکی جمع‌آوری و در قابلیتی جدید از نرم‌افزار فیسبوک استفاده کند. با تکفارس همراه باشید.

طبق این گزارش، شرکت فیس‌بوک برای تبادل اطلاعات مالی با بانک‌های Wells Fargo ،JP Morgan Chase و Citigroup قرارداد همکاری امضا خواهد کرد تا به این صورت کاربران فیس‌بوک با قابلیتی جدید بتوانند کارهای اداری و بانکی خود را به طور مستقیم از پیام رسان فیس‌بوک انجام دهند.

سخنگوی فیس‌بوک در پاسخ به این خبر هرگونه درخواست انتقال اطلاعات از طرف این شرکت را رد کرد و گفت که این همکاری تنها برای اضافه‌کردن قابلیت‌های پرداخت بانکی به نرم افزار فیس‌بوک است:

ما نیز مانند تمام شرکت‌های آنلاینی که خدمات تجاری به کاربرانشان ارائه می‌دهند، تصمیم گرفتیم تا با همکاری با بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی، قابلیت مکالمه با مشتریان، مدیریت حساب‌ها و دیگر خدمات مالی را به نرم‌افزار فیس‌بوک اضافه کنیم. استفاده از این ابزارها در محیط یک پیام‌رسان میتواند بسیار به صرفه‌تر از زنگ‌زدن به بانک  و معطلی‌های پشت‌خطی باشد. این تصمیمی است که ما گرفته‌ایم. ما به هیچ‌وجه از اطلاعات کاربران برای هدف‌های دیگری به‌جز این استفاده نخواهیم کرد؛ نه برای تبلیغات و نه هیچ چیز دیگر.

البته با رسوایی‌های امنیتی که برای فیس‌بوک در یک سال گذشته رخ داد، انتظار می‌رود کاربران زنگ‌زدن به بانک و انتظارهای ۲۰ دقیقه ای در صف را به فرستادن اطلاعات مالی خود در نرم‌افزار فیس‌بوک ترجیح دهند.

هنوز کمتر از شش ماه از  رسوایی کمبریج آنالیتیکا نگذشته است. اتفاقی که باعث شد اطلاعات حساس و شخصی کاربران فیس‌بوک در دست خرابکاران قرار گیرد. این رسوایی در حفظ اطلاعات علاوه بر ضربه‌ای که به اعتماد کاربران زد، باعث شد تا ارزش سهام فیس‌بوک در ماه گذشته به سرعت کاهش یابد.

همچنین فیس‌بوک هیچ‌وقت شایعه‌ی جمع آوری غیرقانونی اطلاعات کاربرانش را تکذیب نکرد و حالا علاوه بر آن، این شرکت تصمیم گرفته است تا اطلاعات بانکی کاربرانش را نیز به لیست اضافه کند. حتی اگر این قابلیت جدید فیس‌بوک تمام اطلاعات بانکی را شامل نشود، باز هم فرستادن این اطلاعات به سرورهای فیس‌بوک ترسناک به نظر می‌رسد.

با این حساب، ممکن است بانک‌ها از این ایده‌ی فیس‌بوک استقبال نکنند. سخنگوی بانک Wells Fargo  در این باره گفت:

حفظ حریم اطلاعات مشتریان برای ما بسیار اهمیت دارد. ما به طور فعال در پروژه‌ی اشتراک گذاری اطلاعات مالی کاربران فیس‌بوک داوطلب نشده‌ایم.

به نظر شما آیا فیس‌بوک بعد از رسوایی‌هایی که در ماه‌های گذشته داشته، میتواند به وضعیت سابق خود بازگردد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید