گوگل ممنوعیت درج آگهی در کلیدواژه‌های مرتبط با موادمخدر را لغو کرد - تکفارس 
گوگل ممنوعیت درج آگهی در کلیدواژه‌های مرتبط با موادمخدر را لغو کرد - تکفارس 

گوگل ممنوعیت درج آگهی در کلیدواژه‌های مرتبط با موادمخدر را لغو کرد

مصطفی اسماعیلیان
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - 10:00
گوگل ممنوعیت درج آگهی در کلیدواژه‌های مرتبط با موادمخدر را لغو کرد - تکفارس 

گوگل پس از ممنوعیت یک ساله در نمایش آگهی های مرتبط با اعتیاد مواد‌مخدر، تصمیم بر لغو آن گرفت. این لغو محدودیت به دلیل فراهم کردن دارو برای افرادی است که در شرایط ویژه‌ای قرار دارند و باید در مراحل درمان از مواد‌مخدر استفاده کنند.

طبق این قرارداد، گروه کوچکی از شرکت های پخش کننده‌ی دارو مورد بررسی قرار گرفتند و قرار است تا آگهی آنها در عبارات و کلمات جست‌وجو شده‌ای مثل “کمک به ترک قرص” و “اعتیاد به شیشه” نمایش داده شود.

پیش از این، ممنوعیت آگهی‌های مواد‌مخدر بر روی عبارات گوگل از شهریور ۱۳۹۶ (سپتامبر ۲۰۱۷) آغاز و تا دی ماه ۹۶ (ژانویه ۲۰۱۸) به صورت سراسری اجرا شد. به نظر می‌رسد گوگل به دلیل افزایش فروش اینترنتی موادمخدر تصمیم بر ممنوع‌کردن آگهی‌ها گرفته بود تا در آینده بتواند با برنامه‌ای امن و اخلاقی آنها را کنترل کند.

همچنین بعداز اعمال ممنوعیت‌ها، تعدادی از شرکت‌های فراهم‌کننده‌ی دارو دست به فروش غیر‌قانونی به کاربران گوگل زدند. به این صورت افرادی که برای درمان به این محصولات نیاز داشتند مجبور می‌شدند به قیمتی بسیار گران‌تر و با کیفیت پایین‌تر آن ها را تهیه کنند. با تصمیم جدید گوگل انتظار می‌رود شرایط برای امن نگه‌داشتن فضای اینترنت بهبود یابد و از طرفی هم فعالیت شرکت‌های غیرمجاز دارویی کاهش یابد.

گوگل برای تأیید صلاحیت پخش‌کننده‌های دارو، با شرکت LegitScript همکاری می‌کند. تخصص این شرکت در بررسی سازمان‌هایی است که در حوزه‌ی پزشکی آنلاین فعالیت می‌کنند.

همچنین قرار است این شرکت مراکز توانبخشی و ترک اعتیاد معتبری را معرفی کند تا به صورت تبلیغ برای کاربران مصرف‌کننده نمایش داده شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید