کمیته‌ی ملی دموکرات‌ها به نامزدها و اعضا هشدار داد از محصولات هواوی و ZTE استفاده نکنند - تکفارس 
کمیته‌ی ملی دموکرات‌ها به نامزدها و اعضا هشدار داد از محصولات هواوی و ZTE استفاده نکنند - تکفارس 

کمیته‌ی ملی دموکرات‌ها به نامزدها و اعضا هشدار داد از محصولات هواوی و ZTE استفاده نکنند

علیرضا هاشمی
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - 09:30
کمیته‌ی ملی دموکرات‌ها به نامزدها و اعضا هشدار داد از محصولات هواوی و ZTE استفاده نکنند - تکفارس 

در سال ۲۰۱۲، اعضای کنگره‌ی آمریکا گزارشی تهیه کردند که در آن گفته می‌شد، شرکت‌های تولیدکننده‌ چینی هواوی و ZTE امنیت ملی کشور ایالات متحده را به خطر می‌اندازند. صحبت‌های صورت گرفت که دیوایس‌های تولید شده توسط این کمپانی، در حال جاسوسی از کاربران و شرکت‌های آمریکایی هستند. برای جزئیات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

با گسترده‌تر شدن این سخنان و مداخله‌ی دولت ایالات متحده‌ی آمریکا در اوایل سال جاری، سبب شده که دو شرکت بزرگ مخابراتی Verizon و AT&T از عرضه‌ی گوشی هوشمند هواوی Mate 10 Pro به مشتریان خود منصرف شوند. این موضوع زمانی دوباره تکرار شد که یک گروه دو حزبی در ساختمان کنگره Capitol Hill سعی کرد مانع از اجرای طرح ترامپ مبنی بر لغو تحریم‌های صادرتی در شعبه وزرات بازرگانی بشود. ZTE مجاز نبود هیچگونه نرم افزار، سخت افزار یا هر گونه قطعه‌ای برای شرکت‌های آمریکایی تهیه کند زیرا نتوانست موافقت‌های لازم برای جلوگیری از اعمال جریمه‌ها بر روی شرکت را کسب کند. ZTE با فروش کالا و خدمات به کشور‌های تحت تحریم ایالات متحده‌ی آمریکا نظیر کره‌ی شمالی، باعث نقض این پیمان شد و با تخطی‌ای که انجام داد مورد خشم دولت آمریکا قرار گرفت.

گوشی‌های هوشمند هواوی و ZTE دیگر در پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا خرید و فروش نمی‌شوند و اکنون شرایط برای این دو کمپانی با هشداری که کمیته‌ی ملی دموکرات‌ها (DNC) به نامزدها و کارمندان کمپین‌های تبلیغاتی و حزب‌ها داده، سخت‌تر می‌شود و این افراد سعی خواهند کرد که گوشی‌های هوشمند و دیگر محصولات این دو شرکت استفاده نکنند. افسر ارشد امنیت DNC آقای باب لرد، دیروز نامه‌ای به اعضای کمیته‌ی ملی دموکرات نوشت و به آن‌ها پیشنهاد کرد که گوشی‌های هوشمند هواوی و ZTE را خریداری و استفاده نکنند حتی اگر قیمت آن‌ها بسیار پایین یا رایگان باشد. این هشدار هم به مسائل شخصی مربوط می‌شود و هم کار‌های اداری را در بر می‌گیرد.

در ماه فوریه، مقامات ارشد امنیتی که افراد شاخص سازمان‌های دفاعی ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شوند، خطراتی را که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند چینی ایجاد می‌کنند را به سازمان اطلاعاتی سنا گوشزد کرده و هشدارهای لازمه را به اطلاع آن‌ها رساندند. طبق شنیده‌ها، حتی رئیس سازمان FBI آقای کریستوفر ولای به کمیته گفته است که کارکنان دولت نگرانی بسیاری نسبت به رابطه‌ی این شرکت‌ها با دولت چین دارند. در آن زمان، هر دو شرکت هواوی و ZTE این اتهامات را رد کردند.

“این موضوع بسیار اهمیت دارد که کارمندان حزب‌ها و  کمپین‌های تبلیغاتی از دیوایس‌های استفاده نکنند، حتی اگر قیمت آن‌ها ناچیز یا کاملا رایگان باشد” نامه‌ی نوشته‌ شده توسط آقای باب لرد، افسر ارشد امنیت کمیته‌ی ملی دموکرات

نظر شما کاربران تکفارس در رابطه با این موضوع چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید