حداقل مشخصات برای اجرای بازی Fortnite بر روی اندروید منتشر شد - تکفارس 
حداقل مشخصات برای اجرای بازی Fortnite بر روی اندروید منتشر شد - تکفارس 

حداقل مشخصات برای اجرای بازی Fortnite بر روی اندروید منتشر شد

علیرضا هاشمی
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - 08:00
حداقل مشخصات برای اجرای بازی Fortnite بر روی اندروید منتشر شد - تکفارس 

Epic Games این روزها در حال آماده سازی بازی fortnite است تا آن را به زودی در سیستم عامل اندروید عرضه کند. این شرکت پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که این بازی در تابستان امسال منتشر می‌شود. اما با توجه به گزارشاتی که از همکاری Epic Games و سامسونگ گوش می‌رسد، عرضه‌ی این بازی تا زمان معرفی گوشی گلکسی Note 9 در ۹ آگوست، به تعویق افتاده است. برای جزئیات بیشتر با با تکفارس همراه باشید.

متاسفانه تمامی خبرها حاکی از آن دارد که بازی Fortnite برای سیستم عامل اندروید همراه با گوشی گلکسی Note 9 عرضه می‌شود و به مدت ۳۰ روز در انحصار این گوشی باقی خواهد ماند و در بدترین شرایط ممکن، سامسونگ انحصار این بازی را تا ۳ ماه دیگر تمدید خواهد کرد. انحصاری بودن این بازی، به دارندگان گوشی‌های سامسونگ این امکان را می‌دهد که از آیتم‌های درون بازی، V-Buck‌های رایگان دریافت کنند. زمانی که انحصار سامسونگ به پایان برسد، گوشی‌های هوشمندی که تونایی اجرای این بازی را دارند، می‌توانند به وب‌سایت اختصاصی Epic Games رفته، بازی را دانلود و نصب کنند (به احتمال زیاد این بازی بر‌روی پلی‌استور گوگل قرار نمی‌گیرد). لیست گوشی‌هایی که توانایی اجرای بازی Fortnite را دارند بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت Epic Games به دست آمده‌اند. اما حداقل مشخصات لازم برای اجرای بازی بر‌روی دیوایس‌های اندرویدی توسط وب‌سایت XDA منتشر شده است.

یکی از کاربران وب‌سایت XDA که در استخراج اطلاعات تخصص دارد، توانسته اطلاعاتی از طریق API پیدا کند که آیا این حساب Epic حق استفاده از برخی سرویس‌ها و مجوز‌ها را دارد یا خیر. این کاربر پس از جستجو در این API، اطلاعاتی را به دست آورد که نشان می‌دهد کاربرانی که گوشی‌های گلکسی Note 9 سامسونگ را به صورت پیش فروش خریداری کرده‌اند، به آن‌ها مجوز استفاده از ۱۵٫۰۰۰ آیتم V-Buck داده شده است. در خروجی استخراج شده همچنین مشخصاتی قرار داده شده که یک گوشی هوشمند اندرویدی باید دارای چه سخت افزاری باشد تا بتواند بازی Fortnite را اجرا کند. آخرین باری که این اطلاعات به‌روز‌رسانی شده‌اند، مربوط به دوم آگوست می‌شود.

حداقل سخت افزار مورد نیاز برای اجرای بازی در سیستم عامل اندروید

با توجه به لیست منتشر شده حداقل مشخصات این‌چنین می‌باشد:

سیستم عامل: اندروید ۶۴ بیتی نسخه‌‌ی لالی پاپ یا بالاتر

حافظه‌ی اجرایی رم: ۳ گیگابایت یا بیشتر

نوع گرافیک: Adreno 530 یا بیشتر، Mali-G71 MP20، Mali-G72 MP12 یا بیشتر

با توجه به لیست مشخصات منتشر شده، بازی Fortnite بیشتر گرافیک محور است تا CPU محور و فشار بیشتری بر‌روی گرافیک وارد می‌کند. با نگاه به پردازنده‌های گرافیکی ذکر شده، اکثر گوشی‌های هوشمندی که از پردازنده‌های Qualcomm Snapdragon 820 و Exynos 8895 یا بهتر استفاده می‌کنند، توانایی اجرای این بازی را دارند. از این روی باید شاهد اجرای بازی Fortnite توسط گوشی‌هایی همانند Samsung Galaxy S7، Google Pixel، OnePlus 3، OnePlus 3T و گوشی‌هایی با سخت افزار مشابه باشیم. در لیستی که قبلا در وب‌سایت شرکت Epic Games کشف شده بود، گوشی‌هایی با پردازنده‌های گرافیکی همچون Adreno 505 و Mali-T720 به چشم می‌خوردند اما به نظر می‌رسد که شرکت Epic Games زمانی که ماه‌ها پیش برای اولین بار در لیست گوشی‌هایی که توانایی پشتیبانی از این بازی را دارند منتشر کرد، فشاری را که بازی Fortnite بر‌روی گرافیک‌های دستگاه‌های اندرویدی تحمیل می‌کند را دست‌کم گرفته است. احتمالا لیست نهایی برای سخت افزار مورد نیاز این بازی تا چند روز دیگر به صورت رسمی منتشر می‌شود و علاقمندان بالاخره متوجه خواهند شد که گوشی‌های هوشمند آن‌ها در این دسته قرار می‌گیرند یا خیر.

نظر شما کاربران تک‌فارس در رابطه با عملکرد بازی Fortnite چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.