دستیار صوتی الکسا میتواند از دزدی خانه‌ی شما جلوگیری کند - تکفارس 
دستیار صوتی الکسا میتواند از دزدی خانه‌ی شما جلوگیری کند - تکفارس 

دستیار صوتی الکسا میتواند از دزدی خانه‌ی شما جلوگیری کند

مصطفی اسماعیلیان
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - 22:30
دستیار صوتی الکسا میتواند از دزدی خانه‌ی شما جلوگیری کند - تکفارس 

قرن‌هاست که انسان‌ها به دنبال راه‌های جدیدی برای افزایش ایمنی خانه‌های خود و جلوگیری از ورود مهاجمان هستند. از ساخت قفل‌های متنوع گرفته تا دوربین‌های مداربسته و حسگرهای نوری، و یا حتی سگ نگهبان، اما به نظر می‌رسد استفاده از دستیار صوتی الکسا Alexa نیز به لیست ابزارهای امنیتی خانه اضافه شده است. با تکفارس همراه باشید.

به تازگی شرکت بیمه‌ی هیپو Hippo، قابلیت جالبی به الکسا اضافه کرده است که با انتخاب حالت away mode، الکسا به طور اختصاصی شروع به پخش مکالمات و گفتگوهای ضبط شده میکند. این مکالمات دقیقا همان صحبت‌هایی است که در یک خانه‌ی معمولی میان افراد رد‌و‌بدل می‌شود.

ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما طبق گفته ی پلیس آمریکا، استفاده از این قابلیت در مواقعی که خانه نیستید میتواند به خوبی از حملات و دزدی ها جلوگیری کند.

در این باره جیم بویرمان، رییس بنیاد پلیس آمریکا گفت:

این روش کارآمدی است که ما به آن “سخت کردن شرایط دزدی” می‌گوییم. اکثر دزدها نمی‌خواهند که در هنگام سرقت دیده‌شوند. نقشه‌ی آنها همیشه وارد شدن به خانه، برداشتن وسایل گران‌قیمت و سپس خارج شدن است.

البته بویرمان در این مورد هشدار داد که یک دزد باهوش درنهایت ممکن است از این قابلیت الکسا با خبر شود:

اگر من یک دزد عصبی باشم، ممکن است کمی دست از کار بکشم و با گوش دادن به مکالمات، متوجه تقلبی بودن آنها بشوم. البته اگر الکسا بتواند مکالمات را دقیق و حساب شده شبیه‌سازی کند، احتمال اینکه دزد، فریب خورده و به هوای اینکه کسی در خانه است فرار کند، بسیار زیاد است و میتواند ایده‌ی خوبی باشد.

با این حال استفاده از حالت away mode الکسا به عنوان اصلی‌ترین سیستم امنیتی خانه اصلا هوشمندانه نیست مخصوصا وقتی وسایل گران‌بهای خود را در خانه نگه‌می‌دارید. بهتر است این قابلیت در کنار دیگر ابزارها مورد استفاده قرار گیرد.

هم‌اکنون میتوانید حالت Away mode را به صورت رایگان از وب‌سایت آمازون به دستیار صوتی الکسا اضافه کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید