گلکسی نوت ۹ در برابر گلکسی نوت ۸ | مقایسه‌ی دو پرچم‌دار سامسونگ - تکفارس 
گلکسی نوت ۹ در برابر گلکسی نوت ۸ | مقایسه‌ی دو پرچم‌دار سامسونگ - تکفارس 

گلکسی نوت ۹ در برابر گلکسی نوت ۸ | مقایسه‌ی دو پرچم‌دار سامسونگ

وحید درگایی
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - 19:00
گلکسی نوت ۹ در برابر گلکسی نوت ۸ | مقایسه‌ی دو پرچم‌دار سامسونگ - تکفارس 

کمتر از یک هفته به معرفی پرچم‌دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۹ باقی مانده است و کم کم باید خودمان را آماده دیدار این فبلت کنیم. در این مقاله سعی داریم تفاوت‌های احتمالی این پرچم‌دار با نسل قبل خود را بررسی کنیم. ادامه این مقاله را در تک‌فارس بخوانید.

اخبار و شایعات بسیاری از گوشی هوشمند جدید شرکت سامسونگ در فضای مجازی به گوش می‌رسد. کم کم در حال نزدیک شدن به زمان معرفی این دستگاه هستیم ولی چیزی که در ذهن یک خریدار پرچم‌دار نسل قبل سامسونگ نقش می‌بندد این است که آیا خرید گلکسی نوت ۹ ارزشش را دارد؟ هنوز زمان آن نرسیده است که با قاطعیت درباره فبلت جدید سامسونگ اظهار نظر کنیم چرا که یک هفته تا معرفی و دوهفته تا عرضه‌ی این گوشی هوشمند باقی مانده است ولی بیشتر نکاتی که برای یک بررسی و مقایسه مورد نیاز است را راجع به گلکسی نوت ۹ در اختیار داریم پس بگذارید دو پرچم‌دار، یکی از دیروز و یکی از امروز را با یکدیگر مقایسه کنیم تا دقیقاً مشخص شود پرچم‌دار جدید شرکت سامسونگ در چه زمینه‌هایی بسیار قدرت‌مند است.

صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر

شاید در ابتدا فکر کنید که می‌خواهیم با شما شوخی کنیم ولی واقعیت حتی اگر بسیار جزئی باشد هم چیزی به غیر ازین را بیان نمی‌کند. صفحه‌ی نمایش گلکسی نوت ۸ دقیقا ۶٫۳ اینچ است و صفحه‌ی نمایش پرچم‌دار جدید قرار است ۶٫۴ اینچ باشد که به مقدار جزئی افزایش پیدا خواهد کرد. وقتی طراحی دو فبلت را در اتوکد رسم کردیم و مقایسه‌ای بین آن‌ها انجام دادیم، مشاهده شد که گلکسی نوت ۹ قرار است کمی کوتاه‌تر از پرچم‌دار نسل خود ولی کمی عریض‌تر باشد و در این فعل و انفعالات نیز  ۰٫۱ اینچ، قطر بیشتری داشته باشد.

گلکسی نوت ۹ در برابر گلکسی نوت ۸ | مقایسه‌ی دو پرچم‌دار سامسونگ - تکفارس 

آیا این به این معناست که قرار است تکنولوژی جدید‌تری برای صفحه‌ی نمایش گلکسی نوت ۹ در نظر گرفته شود؟ به نظر می‌رسد که سامسونگ با سیاستی که دارد به دنبال افزایش اندازه پرچم‌داران جدید تا ۶٫۴ است و احتمالاً برای گلکسی‌ اس ۱۰ پلاس نیز چنین تدبیری را درپیش خواهد گرفت که دلیل اصلی این کار نیز رقابت با پرچمداران جدید اپل و آیفون X است.

افزایش حافظه‌ی داخلی

این روز‌ها با وجود فیلم‌برداری ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه و همچنین فضای بی‌انتهای اینترنت، همیشه یک دغدغه‌ی اصلی برای تمام خریداران گوشی هوشمند وجود دارد و آن نیز حافظه‌ی داخلی است و به نظر می‌رسد سامسونگ، برنامه‌ای را برای فبلت جدیدش در نظر دارد که تمام این دغدغه‌ها را برطرف خواهد کرد. قرار است پایین‌ترین نسخه از نظر حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی باشد و برای نسخه با حجم بالاتر، ما حجم ۵۱۲ گیگابایت را در اختیار داریم که می‌توانیم با قرار دادن یک میکرو اس دی ۵۱۲ گیگابایتی، حافظه داخلی گوشی هوشمند خود را تا ۱ ترابایت افزایش دهیم که عددی دیوانه‌وار است و می‌تواند به اندازه‌ی حجم یک لپتاپ به ذخیره سازی اطلاعات بپردازد.

گلکسی نوت ۹ در برابر گلکسی نوت ۸ | مقایسه‌ی دو پرچم‌دار سامسونگ - تکفارس 

انتخاب‌های متفاوت برای گشادگی لنز و حرکت آهسته با ۹۶۰ فریم بر ثانیه

همان‌طور که جعبه‌ی گلکسی نوت ۹ را مشاهده می‌کنید، دوربینی که بر‌روی این دستگاه قرار گرفته است، دوگانه و مشابه با دوربین اس ۹ پلاس است. در این دوربین شما می‌توانید گشادگی لنز را بر اساس شرایط نوری تنظیم کرده و تصاویر بهتری را شکار کنید که از این نظر نسبت به گلکسی نوت ۸ یک برتری محسوب می‌شود. پس اگر گوشی هوشمند شما اس ۹ پلاس است حداقل در این مورد نیاز نیست دستگاه خود را به گلکسی نوت ۹ تغییر دهید چرا که تفاوت خاصی را احساس نخواهید کرد ولی برای نوت ۸ این تفاوت چشم‌گیر و یک نقطه‌ی عطف محسوب می شود.

گلکسی نوت ۹ در برابر گلکسی نوت ۸ | مقایسه‌ی دو پرچم‌دار سامسونگ - تکفارس 

گوریلا گلس ۶

همین دیروز بود که کمپانی کرنینگ، طی یک کنفرانس خبری اعلام کرد به زودی گوریلا گلس ۶ بر‌روی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار قرار خواهد گرفت. طی این کنفرانس اشاره شد که تعدادی از گوشی‌های هوشمند Oppo نیز به این تکنولوژی مجهز خواهند شد. این مساله شاید در ابتدا باعث شود تا گمان کنید ممکن است گلکسی نوت ۹ فاقد این تکنولوژی باشد ولی این احتمال نیز وجود دارد که شرکت سامسونگ تقاضای مخفی ماندن مشخصات فبلت جدید خود را داده باشد و در مجموع این خبر خوشحال کننده‌ای خواهد بود چرا که به‌ نظر می‌رسد این تکنولوژی در حال حاضر آماده‌ی به کار است و این احتمال وجود دارد که در گوشی گلکسی نوت ۹ نیز آن را مشاهده کنیم.

معمولاً و طی سالیان اخیر، گوشی‌های نوت سامسونگ همیشه اولین گوشی‌های بوده که جدیدترین نسل از محافظ‌های صفحه‌ی نمایش کُرنینگ را دریافت می‌کردند. حال از آن‌جایی که کُرنینگ به تازگی جدیدترین تکنولوژی خودش که گوریلا گلس ۶ است را نزدیک به زمان رونمایی گلکسی نوت ۹ ، معرفی کرده است می‌توان گفت نوت ۹ نیز اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که با گوریلا گلس ۶ عرضه می‌شود. نوت ۸ با گوریلا گلس ۵ معرفی شد و محصول جدید ( گوریلا گلس ۶) قرار است اگر از ارتفاع پایین‌تر از کمر به زمین سقوط کرد، آسیبی به صفحه نمایش وارد نشود، پس چرا نباید به گوریلا گلس ۶ فکر کنیم؟

گلکسی نوت ۹ در برابر گلکسی نوت ۸ | مقایسه‌ی دو پرچم‌دار سامسونگ - تکفارس 

S Pen و ریموت کنترل

گلکسی نوت ۹ این بار قرار است قابلیت‌های بلوتوثی قلم S Pen را به شکل ویژه‌ای افزایش داده و یک محفظه‌ی باتری نیز درون آن جاسازی کند. شما این قابلیت را خواهید داشت که با این قلم، کنترل موزیک در گوشی هوشمند را به عهده گیرید. همچنین برای عکس گرفتن از راه دور و باز کردن قفل گوشی نیز می‌توان از این قلم استفاده کرد. ظاهراً قرار است بتوانید از یان قلم  در بازی‌های تیراندازی نیز استفاده کنید ولی هنوز دقیقا مشخص نشده که چگونه این موضوع امکان‌پذیر خواهد بود. در کنار تمام این قابلیت‌ها ، قرار است برنامه‌های بسیاری نیز در نظر گرفته شوند تا بتوانید از قلم S Pen در این برنامه‌ها نیز استفاده کنید که خبر بسیار خوبی است.

گلکسی نوت ۹ در برابر گلکسی نوت ۸ | مقایسه‌ی دو پرچم‌دار سامسونگ - تکفارس 

عملکرد بهتر در بازی‌های ویدیویی

خنک سازی بهتر؟ بازی انحصاری Fortnite برای اندروید و نوت ۹؟ این گوشی هوشمند و قدرتمند قرار است از تجهیزاتی استفاده کند که انتقال گرما را بسیار آسان‌تر کرده و این فبلت را به دستگاهی مبدل سازند که برای فعالیت‌های سنگین به خصوص بازی‌های ویدویی بسیار مناسب باشد. با این سیستم خنک سازی، پردازنده‌ی این دستگاه می‌تواند بهتر عمل کرده و تمام توان خود را در اختیار کاربر قرار دهد چرا که سیستم خنک سازی قدرتمند گلکسی نوت ۹ این اجازه را به آن می‌دهد.

گلکسی نوت ۹ در برابر گلکسی نوت ۸ | مقایسه‌ی دو پرچم‌دار سامسونگ - تکفارس 

صبرکنید اتفاق جدیدی رخ داده است و آن هم این‌که سامسونگ ظاهراً توافقاتی با اپیک گیمز (Epic Games) و بتسدا (Bethesda) داشته که طی آن  این دو شرکت بازی‌های انحصاری برای پرچم‌دار جدید سامسونگ تهیه کنند. اولین بازی‌ای که بر‌روی نوت ۹ آماده‌ی اجراست، بازی معروف Fortnite است. این بازی که هم اکنون برای iOS در دسترس قرار دارد، به شدت میان هوادارانش محبوب است که احتمالاً به زودی راهی گوشی‌های اندرویدی نیز خواهد شد.

اسپیکر‌های استریو

تصاویر درز پیدا کرده از یک خرده فروشی روسی نشان می‌دهد که سامسونگ قرار است تکنولوژی مشابهی که در اسپیکر‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس استفاده شده است را در نوت ۹ نیز به کار ببرد که مستقیماً یک قدم رو به جلوی مثبت از نوت ۸ به نوت ۹ محسوب می‌شود.

گلکسی نوت ۹ در برابر گلکسی نوت ۸ | مقایسه‌ی دو پرچم‌دار سامسونگ - تکفارس 

عمر بهتر باتری

ما بهترین بخش پرچم‌دار جدید سامسونگ را برای قسمت آخر نگهداشتیم و آن هم ظرفیت فوق‌العاده ۴۰۰۰ میلی آمپری این فبلت است که اگر بخواهیم باز هم آن را نسبت به گلکسی نوت ۸ مقایسه کنیم، در می‌یابیم که تقریباً افزایش ۲۰ درصدی در ظرفیت باتری پرچم‌دار جدید به وجود آمده است که باعث می‌شود صفحه‌ی نمایش دستگاه شما زمان بیشتری روشن بماند.

گلکسی نوت ۹ در برابر گلکسی نوت ۸ | مقایسه‌ی دو پرچم‌دار سامسونگ - تکفارس 

پرچم‌دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۸ قرار است با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر و بسیاری از قابلیت های جدید دیگر به منظور رقابت با سایر پرچم‌داران وارد بازار شود. همه و همه‌ی این قابلیت‌ها در کنار هم جمع شده‌اند تا پرچم‌داری کم نقص به بازار معرفی شود. به نظر شما آیا Note 9 قادر است ضرر مالی سامسونگ در قبال اس ۹ و اس ۹ پلاس را جبران کند؟ آیا این گوشی هوشمند می‌تواند یک پرچم‌دار شایسته برای یکی از بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا باشد؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید