ظاهر جدید کره زمین در گوگل ارث - تکفارس 
ظاهر جدید کره زمین در گوگل ارث - تکفارس 

ظاهر جدید کره زمین در گوگل ارث

سید محمد معلمی
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - 16:00
ظاهر جدید کره زمین در گوگل ارث - تکفارس 

در نسخه جدید نرم‌افزار گوگل ارث، فقط کافی است روی کره زمین کلیک کنید تا حالت بزرگ‌نمایی رخ دهد زیرا به خاطر افزوده شدن ویژگی Globe Mode در آن، زمین به شکل یک کره می‌باشد که البته ظاهر واقعی سیاره ما را نشان می‌دهد و شما می‌توانید با ماوس، دور آن بگردید.

حالت Globe Mode به این دلیل مورد استفاده قرار گرفته است زیرا بسیاری از کاربران گوگل ارث در نسخه‌های قبلی شاکی بودند و اعتقاد داشتند که پیدا کردن محل مورد نظر روی زمینی که به صورت یک صفحه پهن شده، سخت است. برای مثال، آنها معتقد بودند که در ورژن‌های قبلی، مساحت یک روستا در کره زمین با مساحت کل قاره آفریقا برابر است.

ظاهر جدید کره زمین در گوگل ارث - تکفارس 

برای معرفی این ظاهر جدید، گوگل در توئیتر نوشت: با حالت سه بعدی Globe Mode در نسخه دسکتاپ، دیگر مساحت یک روستا برابر با مساحت قاره آفریقا نخواهد بود. تنها کافی است دور دنیا بگردید و روی محل مورد نظر خود کلیک نمایید.

حالت Globe Mode تنها در نسخه دسکتاپ به نام گوگل ارث وجود دارد و با هدف معرفی بهتر جهان به کاربران توسط گوگل طراحی شده است.

اما این کار گوگل، به مذاق کسانی که معتقدند بودند زمین گرد نیست، خوش نیامده است. آنها بر این باورند که زمین با دیواره‌ای محاصره شده و در آن نیروی جاذبه‌ای وجود ندارد. به عقیده این افراد، Globe Mode تنها یک تکنیک گمراه کننده برای نشان دادن ظاهر سیاره محل زندگی انسانها است.

از جمله افرادی که به این نظریه معتقد است، Pete Svarrior نام دارد. او که مدیر شبکه‌های اجتماعی جامعه Flat Earth می‌باشد، می‌گوید: بر اساس نظریه گرد نبودن زمین، Globe Mode یک نماد بسیار نامنظم و بی‌دقت از این سیاره می‌باشد. نرم‌افزارهای ارث و مپس، به عنوان محصولات گوگل، تنها باید خدمات مدنظر مشتریان را ارائه دهند و نه اینکه نظریه‌های علمی را مختل کنند.

پیشنهاد بسیاری از دانشمندان به کسانی که فکر می‌کنند کره زمین صاف است، این می‌باشد که آنها در میان خود به یک نظریه واحد برسند و سپس نظرات را به صورت عمومی بیان کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید