Surface Go قابلیت تعمیر بسیار پایینی دارد - تکفارس 
Surface Go قابلیت تعمیر بسیار پایینی دارد - تکفارس 

Surface Go قابلیت تعمیر بسیار پایینی دارد

پوریا اسدی
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - 12:30
Surface Go قابلیت تعمیر بسیار پایینی دارد - تکفارس 

اگر می‌خواهید Surface Go جدید مایکروسافت را خریداری کنید و فکر می‌کنید که در صورت خرابی سخت‌افزاری قادر به تعویض آن هستید، دست نگهدارید. وبسایت iFixit، که دستگاه‌های مختلف را باز کرده و به آن امتیاز برای قابل تعمیر بودن، می‌دهد، میزان امتیاز بسیار کم ۱ از ۱۰ را به Surface Go داده است. به صورت ساده، شما قادر به تعمییر این دستگاه نیستید و باید آن را برای تعمیر به کارخانه پس بفرستید.

اگر شما با Surface Go آشنا نیستید، آخرین تبلت مایکروسافت  با قیمت اولیه ۴۰۰ دلار ارائه می‌شود. این تبلت یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی PixelSense با رزولوشن ۱۸۰۰ در ۱۲۰۰ دارد که توسط یک پردازنده‌ی Pentium Gold 4415Y اینتل ، گرافیک یکپارچه، تا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ویندوز ۱۰ در حالت S پشتیبانی می‌شود.

در مورد پورت‌ها و شبکه Surface Go شامل یک پورت USB-C، یک کارت خوان Micro SD، یک درگاه هدفون، یک پورت Surface Connect و یک پورت برای کاور Surface Type می‌باشد. این دستگاه همچنین یک دوربین جلو با قابلیت تشخیص چهره (Windows Hello)، یک دوربین ۵ مگاپیکسلی سلفی در جلو و یک دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی دارد. اتصالات بی‌سیم شامل بلوتوث ۴٫۱ و وای فای AC می‌شود.

در حال حاضر تصور کنید که سعی دارید همه چیز را برای رفع یک مشکل خاص باز کنید. دستگاه تنها  ۰٫۳۳ اینچ ضخامت داشته و برای نرم شدن چسب دور صفحه و جدا کردن آن از بدنه، به حرارت نیاز دارد . iFixit با استفاده از کیت ۱۳ دلاری iOpener توانست صفحه نمایش این دستگاه را از بدنه جدا کند. این کیت شامل پد حرارتی، مکش و سایر ابزارهای دیگر می‌شود.

این گزارش بیان می‌کند

به طرز شگفت انگیزی، Surface Go دارای یک باتری قابل تعویض، بدون نیاز به جدا کردن برد اصلی است!

اگر شما به دنبال بالا بردن عمر Surface Go با جایگزینی باطری معیوب هستید، دو پد بزرگ از چسب، مانع عظیمی‌ خواهند بود. ظاهرا، حتی وقتی که از کیت برداشت چسب ۲۰ دلاری و کارت‌های پلاستیکی هم استفاده می‌کنید این کار مشکل خواهد بود. iFixit یادآور می‌شود که طول عمر باتری (۲۶٫۱۲WHr) نسبت به   باتری موجود در تبلت آیپد ۶ با اندازه‌ی مشابه (۳۲٫۹WHr) ابعاد کوچکتری دارد.

در ضمن، جدا کردن برد اصلی نیاز به برداشتن لایه‌های “به ظاهر بی پایان” از محافظ‌ها، نوار، و پیچ‌های پنهان دارد. اما برای رسیدن به اجزای واقعی، هنوز نیاز به جدا کردن برچسب‌های محافظ دارید. در زیر این سطح شما می‌توانید پردازنده پنتیوم، دو تراشه‌ی حافظه، تراشه وای‌فای AC / بلوتوث کوالکام و موارد دیگر را ببینید.

در حالیکه در تمام دستگاه‌هایی که در محدوده ضخامت ۰٫۳۳ اینچ قرار دارند، هیچ فن یا لوله گرما وجود ندارد که تراشه‌ها را خنک نگه دارد. در عوض، Surface Go گرما را با استفاده از محافظ نازک مسی و خمیر حرارتی دفع می‌کند. این یک طراحی کاملا متفاوت از “شاخک‌های مسی” ضخیم است که برای از بین بردن گرما در Surface Pro استفاده می‌شود.

به طور خلاصه اگر شما با یک مشکل سخت‌افزاری در Surface Go مواجه شوید، تعمیراین دستگاه در خارج از نمایندگی‌های مایکروسافت کار ساده ای نیست. تعمیرات به احتمال زیاد ” گران” خواهد بود مگر اینکه شما صبر زیاد، تحمل برای قطعات بسیار کوچک و احتمالا چند قرص آرام‌بخش برای از بین بردن درد روانی داشته باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید