نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی گلکسی Note 9 تنها مختص به کشور کره‌ی جنوبی نخواهد بود - تکفارس 
نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی گلکسی Note 9 تنها مختص به کشور کره‌ی جنوبی نخواهد بود - تکفارس 

نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی گلکسی Note 9 تنها مختص به کشور کره‌ی جنوبی نخواهد بود

علیرضا هاشمی
۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - 20:30
نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی گلکسی Note 9 تنها مختص به کشور کره‌ی جنوبی نخواهد بود - تکفارس 

اخیرا گوشی‌های هوشمند تغییرات یادی در مبحث حافظه داشته‌اند به طوری که پرچمداران حداقل با رم‌های ۶ گیگابایتی یا ۸ گیگابایتی عرضه‌ می‌شوند. سامسونگ در ماه دسامبر سال گذشته از چیپست‌های حافظه‌های گران قیمت ۵۱۲ گیگابایتی رونمایی کرد اما این چیپست‌ جدید تنها در گوشی هواوی Mate RS استفاده شده است و هنوز خبری از عرضه نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی آن نشده است و تنها در نسخه‌های ۲۵۶ گیگابایتی به فروش می‌رسد. برای جزئیات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

توجه داشته باشید که گوشی گلکسی Note 9، می‌تواند اولین گوشی ۱ ترابایتی جهان لقب بگیرد. با تیزری که از سامسونگ لو رفت، گوشی گلکسی Note 9 نسخه ۵۱۲ گیگابایتی را به همراه اضافه نمودن ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی Micro SD، می‌توان به گوشی یک ترابایتی تبدیل کرد. گوشی Mate RS اولین گوشی‌ای بود که رسماً از حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی بهره می‌برد اما به نظر می‌رسد که این گوشی تنها در حد همین نام باقی ماند و در مشخصات این گوشی اعلام شده که تنها تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی Micro SD پشتیبانی می‌کند. هر چند برخی از متخصصین می‌گوید که اسلات‌های Micro SD از لحاظ تئوری توانایی پشتیبانی از هر نوع ظرفیتی را دارند.

در مورد گوشی گلکسی Note 9 هیچ چیز به صورت تئوری نیست و یکی از قابلیت‌های Note 9 که سامسونگ می‌خواهد بر روی آن مانور همین موضوع است. این مقدار حافظه، از بسیاری لپ تاپ‌های سبک و باریک که تنها یک هارد SSD حمل می‌کنند بیشتر است و سخت است بخواهیم تصور کنیم که کسی به ظرفیتی بیش از این نیاز داشته باشد. با این حال، خبر خوب این است که سامسونگ به طور غافلگیرکننده‌ای قیمت نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی آنچنان افزایش نمی‌دهد و تنها مقداری بیش‌تر از نسخه پایه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی قیمت گذاری شده است. هر چند قیمتی که اخیرا درباره‌ی گلکسی ۹ Note فاش شده نزدیک به ۱۲۰۰ دلار است اما اگر شما مقایسه‌ای با SSD 512 گیگابایتی سامسونگ انجام دهید، متوجه خواهید شد که قیمت گذاری سامسونگ آنچنان هم غیرمنصفانه نیست.

بهترین نکته‌ای که می‌توان درباره نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی گلکسی Note 9 اشاره کرد، این است که برخلاف شایعاتی که منتشر می‌شد، این نسخه قرار نیست به صورت انحصاری برای یک منطقه‌ی خاص باشد. به غیر از سایت کره‌ای که با قیمتی معادل ۱۲۱۰ دلار نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی را قیمت گذاری کرده بود، یک خبرگزاری روسی از قیمت ۱۴۰۰ دلاری نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی آن خبر داد، که نزدیک به ۲۰۰ دلار به آن افزوده شده اما طبق لیستی که در اندونزی منتشر شده، قیمت ۱۲۰۹ آن همانند کشور کره‌ی جنوبی است.

البته کماکان مشخص نیست که این نسخه به صورت جهانی عرضه می‌شود یا خیر و با توجه به مناطقی که این شایعات در آن‌ها بروز کرده، به نظر می‌رسد که نسخه‌ی Exynos دارای حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی خواهد بود.

نظر شما کاربران تکفارس در رابطه با این موضوع چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید