آمار فروش تبلت در نیمه‌دوم ۲۰۱۸؛ اپل و سامسونگ در صدر جدول - تکفارس 
آمار فروش تبلت در نیمه‌دوم ۲۰۱۸؛ اپل و سامسونگ در صدر جدول - تکفارس 

آمار فروش تبلت در نیمه‌دوم ۲۰۱۸؛ اپل و سامسونگ در صدر جدول

مصطفی اسماعیلیان
۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - 22:23
آمار فروش تبلت در نیمه‌دوم ۲۰۱۸؛ اپل و سامسونگ در صدر جدول - تکفارس 

همان‌طور که در نیمه‌ی دوم سال به سر می‌بریم، شرکت بین‌المللی داده IDC اقدام به انتشار آمار فروش محصولات تبلت براساس برندهای بزرگ ­نموده است. با تکفارس همراه باشید.

طبق آمار IDC، پیش بینی می شود فروش انواع تبلت‌ها در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، ۱۳٫۵‌درصد به نسبت سال پیش کاهش یافته و باعث افت مجموع فروش از ۳۸٫۲ میلیون به ۳۳ میلیون شود.

این کاهش تقاضا بر تمام تولید‌کنندگان و فروشندگان بزرگ دنیا تأثیر منفی گذاشته است. شرکت آمازون به عنوان یکی از قربانی‌ها، افت ۳۳٫۵ درصدی را تجربه میکند که بر اثر این رشد منفی، آمازون از جایگاه چهارم بازار تبلت به جایگاه پنجم کشیده شد. این شرکت تا به امروز با کاهش ۸۰۰ هزاری در تعداد فروش تبلت روبرو شده است اما با این حال وضعیتی بسیار بهتر از سایر تولیدکنندگان محصولات دیجیتال دارد.

سامسونگ با از دست دادن تعداد یک‌میلیون فروش محصولات تبلت خود، از ۶ میلیون نسخه به ۵ میلیون افت داشته است که ضربه‌ای بزرگ به سود سالانه‌ی این برند وارد می‌سازد. نکته‌ی مثبت برای این کمپانی این است که  به لطف فروش‌های گسترده‌ی هرساله، سامسونگ هنوز در جایگاه دوم بازار قرار دارد.

در این مورد، شرکت IDC کهنه شدن سیستم فروش تولید‌کنندگان تبلت را دلیل اصلی کاهش تقاضا می‌داند و پیش‌بینی کرد که Galaxy Tab S4 بتواند باعث افزایش فروش محصولات سامسونگ در ماه‌های اخیر شود.

آمار فروش تبلت در نیمه‌دوم ۲۰۱۸؛ اپل و سامسونگ در صدر جدول - تکفارس 

جدول آمار فروش، سود و ضرر برندهای معروف

البته در این میان خبرهای خوبی هم به گوش می‌رسد.

فروش محصولات اپل به لطف محصول جدید و مقرون‌به‌صرفه‌ی‌ آی‌پد، ۰٫۹درصد افزایش یافته است که به معنای فروش ۱۱٫۵ میلیونی این شرکت در نیمه‌ی دوم سال است. با این‌حساب، اپل فوشی دو برابر آنچه که سامسونگ به عنوان مقام دوم بدست آورده را برای خود ثبت کرد و در مقام اول، ۳۴٫۹ درصد از بازار تبلت را به خود اختصاص داده است.

همچنین شرکت هوآوی نیز دست‌آوردهای زیادی در فروش محصولات تبلت داشته است و با ۷٫۷ درصد سود نسبت به سال قبل، فروش خود را به ۳٫۴ میلیون رسانده است. هوآوی همچنین توانست نیمی از فروش قاره‌ی آسیا را به دست آورد. انتظار میرود فروش محصولات هوآوی همینطور ادامه یابد و به رکورد سود ۲۰۰ درصدی برسد. با این حساب هوآوی با جلو زدن از سامسونگ در مقام دوم فروش محصولات تبلتی خواهد نشست. البته دور از ذهن نیست که انتشار Galaxy Tab S4 باعث جلوگیری از این اتفاق شود.

دست‌آوردهای هوآوی به همین‌جا خلاصه نمی‌شود و این شرکت چینی با پیشی گرفتن از اپل، به عنوان دومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند شناخته شد.

طبق اعلام شرکت IDC، این آمار بر اساس تمام مدل‌های تبلت از slate تا تبلت‌های کیبرددار را شامل میشود، بنابراین نوت‌بوک‌ها و انواع گوشی‌های هوشمند در این آمار درنظر گرفته نشده‌اند.

به‌نظر‌شما کاربران تکفارس، انتشار Galaxy Tab S4 چه مقدار میتواند باعث موفقیت سامسونگ شود؟ آیا هوآوی تا آخر سال ۲۰۱۸ موفق به کسب مقام دوم بازار تبلت خواهد شد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید