اطلاعاتی جدید از غول خفته سونی منتشر شد! - تکفارس 
اطلاعاتی جدید از غول خفته سونی منتشر شد! - تکفارس 

اطلاعاتی جدید از غول خفته سونی منتشر شد!

علیرضا
۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - 07:44
اطلاعاتی جدید از غول خفته سونی منتشر شد! - تکفارس 

اطلاعاتی جدید از غول خفته سونی منتشر شد!

اطلاعاتی جدید از غول خفته سونی منتشر شد!

اگر به یاد داشته باشید در اواسط اردیبهشت ماه بود که شایعاتی از دو اسمارت فون جدید سونی به گوش رسید و تقریبا مشخص شد که یکی از این محصولات اولین فبلت تولیدی سونی می باشد و دیگری قرار است پرچم دار بی چون و چرای اینده سونی و بلکه دنیای اسمارت فون های اندرویدی باشد! حالا مشخصاتی جدید از این پرچم دار قدرتمند منتشر شده است که بسیار به اطلاعات قبلی نزدیک است و همین موضوع باعث می شود احتمال صحت این اطلاعات افزایش یابد.

به نظر می رسد که چند دپارتمان مختلف سونی به یکدیگر ملحق شده اند تا یک محصول خارق العاده را روانه بازار کنند. این بدین معناست که تلفن هونامی صرفا محصول بخش موبایل سونی نیست و چندین قسمت مختلف از جمله بخش دوربین های عکاسی این شرکت در تولید آن نقش برجسته داشته اند. قرار است هونامی از کیفیت ساخت کم نظیری برخوردار باشد و تمام قطعات آن نیز در نوع خود بهترین باشند. اما مشخصات فنی منتسب به تلفن i1 Honami عبارتند از:

 -صفحه نمایش ۵ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و پشتیبانی از فناوری های ارتقاء کیفیت تصویر شامل: Triluminos, OptiContrast, X-Reality Engine, 2000:1 + Contrast Ratio

 -سیستم روی یک چیپست Snapdragon MSM8974 شامل پردازنده اسنپدرگون ۸۰۰ با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز، گرافیک Adreno 330 و ۲ گیگابایت رم

 -حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت، با شکاف میکرو اس دی

 -دوربین ۱۳ یا ۲۰ مگاپیکسل با سنسور ۲/۳ اینچ Exmor RS به همراه لنز Sony G، رابط کاربری دوربین سایبرشات، دکمه اختصاصی شاتر و لنز قابل تعویض!

 -فلش زنون + ال ای دی دو تایی، و فناوری پردازش تصویر BIONZ

 -ان اف سی، اشتراک گذاری One Touch، و وای-فای میراکست

 -بلوتوث ۴

 -تقویت کننده صوتی S-Master MX

 -دوربین جلوی ۲.۲ مگاپیکسلی با سنسور Exmor R و کیفیت ۱۰۸۰p

 -بلندگوهای استریو (دو تایی)

 -اندروید ۴.۲.۲، رابط کاربری جدید اکسپریا

 -قابلیت ۴G LTE

 -شیشه مقاوم نشکن در جلو (قوی تر از درگون تریل به کار رفته از اکسپریا Z)

 -باتری ۳,۰۰۰ میلی آمپر ساعت، به همراه نسخه جدید و بهینه تر STAMINA برای افزایش هر چه بیشتر طول عمر باتری

 -بدنه ای از جنس شیشه، و فلز یا فیبر کربن

 -ضد آب، ضد شوک و ضد گرد و غبار با پشتیبانی از استاندارد IP 55/58، بدون نیاز به پوشش محافظ برروی درگاه  فیش صدا

 -فرستنده مادون قرمز برای استفاده به عنوان کنترل وسایل الکتریکی

مورد جالب بعدی، نمایشگر Triluminos است. این تکنولوژی می تواند استاندارد ها را به ورای Super AMOLED و Retina سوق دهد. به گفته سونی، تکنولوژی نمایشگر Triluminos، با استفاده از نقاط کوانتومی یا نانو کریستال ها به نمایش اطلاعات می پردازد. این نانو کریستال ها آنقدر کوچک هستند که تنظیمات کوانتومی دارند و قادر به انتشار نور در طول موج های دقیق و از پیش تنظیم شده اند. در نتیجه تصاویر کنتراست و روشنایی فوق العاده ای خواهند داشت.  سونی درباره نمایشگر Triluminos بسیار ذوق زده و خوشحال است و در گذشته گفته که در صدد آوردن آن به سری اکسپریا است که البته تا کنون حتی اکسپریا Z نیز از نمایشگر TFT استفاده کرده. در اصل این شرکت ژاپنی، Triluminos را پاسخی قوی به رتینا و سوپر آمولد می داند. اما باید در عمل دید چه خواهد شد.

 نامگذاری این تلفن هم جالب است، i1 که شاید در زمان عرضه به Xperia i1 تغییر یابد، احتمالا در پاییز و ابتدا برای بازار امریکا عرضه خواهد شد. باید منتظر ماند و دید سونی چقدر از این شایعات را به واقعیت تبدیل می کند.

نظر شما در رابطه با هونامی چیست؟ آیا این تلفن قادر خواهد بود تا سهم بازار سونی را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهد؟ آیا این محصول نیز همانند گلکسی اس ۴ و اچ تی سی وان با نسخه خالص اندروید همراه می شود؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید