MSI وجود نسل نهم پردازنده‌های اینتل را فاش کرد! - تکفارس 
MSI وجود نسل نهم پردازنده‌های اینتل را فاش کرد! - تکفارس 

MSI وجود نسل نهم پردازنده‌های اینتل را فاش کرد!

علیرضا هاشمی
۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - 08:30
MSI وجود نسل نهم پردازنده‌های اینتل را فاش کرد! - تکفارس 

MSI در روز چهارشنبه اعلام کرد که تعدادی از مادربورد‌های Z370 این کمپانی قرار است، بروزرسانی‌هایی دریافت کنند تا بتوانند از پردازنده‌های سری ۹۰۰۰ اینتل پشتیبانی کنند. اما نکته‌ی جالب توجه این است که شرکت اینتل هنوز نسل نهم پردازنده‌های خود را معرفی نکرده است. برای جزئیات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

در یک ماه گذشته شایعات زیادی درباره‌ی پردازنده‌های همچون Core i5-9600K شش هسته‌ای، Core i7-9700K هشت هسته‌ای و Core i9-9900K هشت هسته‌ای در فضای مجازی غالب شده بود. MSI با اشتباهی که انجام داد، مهر تاییدی بر تمام اخبار منتشر شده زد. هر چند MSI هیچ اشاره‌ای بر تعداد هسته‌های پردازنده‌های نسل بعدی نکرده است.

MSI وجود نسل نهم پردازنده‌های اینتل را فاش کرد! - تکفارس 

به نظر می‌رسد بنچمارک پردازنده‌ی Core i7-9700K در دیتابیس SiSoftware Sandra دیده شده اما نمی‌توان به موثق بودن این ادعا اطمینان کرد. همچنین در وبسایت ۳DMark در بخش Time Spy، یک پردازشگر هشت هسته ای با ۱۶ Thread ( رشته) مشاهده شده که سرعتی نزدیک به ۵ گیگاهرتز دارد و در مقایسه‌ای که با پردازشگر هشت هسته‌ای AMD Ryzen 7 2700X داشت، توانست آن را به راحتی پشت سر بگذارد و به طور کلی نمراتی بالاتری نسبت به آن در تست ۳DMark بدست آورد.

اینتل تاکنون هیچ سخنی در رابطه با تراشه‌های سری ۹۰۰۰ به میان نیاورده است بنابراین نمی‌توان گفت که چه زمانی به صورت رسمی معرفی می‌شوند. اما با این حال، شایعاتی که روزانه منتشر می‌شوند، ماه سپتامبر را زمان عرضه‌ی پردازنده‌های نسل جدید اعلام کرده‌اند و با بروزرسانی که MSI قرار است برای همگام سازی مادربورد‌هایش با پردازنده‌های نسل نهم ارسال‌ کند، می‌توان تصور کرد که زمان معرفی این پردازنده‌ها نزدیک است. در رویداد Computex، اینتل اینچنین گفت که پردازنده‌های جدید تا قبل از پایان سال ۲۰۱۸ در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت.

دلیل اهمیت این موضوع به این خاطر است که اگر شایعات منتشر شده درست باشد، به اولین پردازنده‌های هشت هسته‌ای اینتل تبدیل خواهند شد که مشتریان می‌توانند بدون نگرانی از تغییر مادربورد آن‌ها را خریداری کنند و به طور کلی در لیست اصلی مشتریان قرار خواهند گرفت. تراشه‌های نسل هشتم Coffee Lake به دلیل نگرانی‌هایی که در رابطه با برق آن‌ها می‌شد، تولیدکنندگان را مجبور کردند تا تغییرات و ارتقاءهایی در مادربورد‌های جدید صورت دهند. برخی از کاربران معتقد بودند که پردازنده‌های سری ۹۰۰۰ تنها توسط مادربورد‌هایی که از چیپست رده بالای جدید Z390 استفاده می‌کند، پشتیبانی می‌شوند. اما با خبر بروزرسانی بایوس مادربورد‌های MSI و جعبه‌ی مادربورد ASRock H310 که توسط Videocardz به نمایش در آمد و قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های هشت هسته‌ای بر روی آن حک شده بود، می‌توان این نتیجه گیری را کرد که تمامی مادربورد‌های نسل هشتم طوری ساخته شده‌اند تا بتوانند برق افزایشی که توسط هسته‌های افزوده شده تولید می‌شود را کنترل کنند حتی اگر سرعت آن‌ها همانند پردازشگر شش هسته‌ای Core i7-8086K به ۵ گیگاهرتز برسد.

با اینکه پست MSI و بنچمارک‌های منتشر شده از پردزانده‌‌های Core i7-9700K و Core i9-9900K می‌تواند معیاری‌های جدیدی از قدرت آن‌ها به نمایش بگذارد و طرفداران را خوشحال کند اما هیچدام از این اخبار توسط اینتل تایید نشده، پس باید تا زمان معرفی رسمی صبر کنیم.

نظر شما کاربران تکفارس در رابطه با پردازنده‌های نسل نهم اینتل چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید