موتورولا گوشی Moto Z3 را به طور رسمی معرفی کرد - تکفارس 
موتورولا گوشی Moto Z3 را به طور رسمی معرفی کرد - تکفارس 

موتورولا گوشی Moto Z3 را به طور رسمی معرفی کرد

علیرضا هاشمی
۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - 08:00
موتورولا گوشی Moto Z3 را به طور رسمی معرفی کرد - تکفارس 

امروز شرکت موتورولا از گوشی پرچمدار جدیدش Moto Z3 در رویداد اختصاصی، در شهر شیکاگو پرده برداشت. این گوشی قرار است به طور انحصاری توسط Verizon به بازار عرضه شود. برای جزئییات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

طراحی و ماژول‌های Moto Mod

اگر بخواهیم واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم، گوشی Moto Z3 هیچ چیز جدید و منحصر به فردی ارائه نمی‌کند. در اصل این گوشی شباهت زیادی به گوشی میان رده‌ی Moto Z Play دارد و با داشتن نمایشگر ۶ اینچی AMOLED و حداقل حاشیه در دو طرف صفحه نمایش، این شباهت را دو چندان می‌کند.

در قسمت پشتی گوشی، شاهد قاب آلومینیومی در پیرامون آن و پوشش شیشه‌ای در پشت گوشی هستیم. همچنین موتورولا طبق معمول ماژول دوربین گوشی را به سبک خودش طراحی و در مرکز قاب پشتی قرار داده است. بر اساس انتظاری که داشتیم پین اتصال دهنده‌ی ماژول‌های Moto Mod در درون قاب دستگاه جای گرفته و با توجه به گفته‌های موتورولا قرار است کاربرد بیشتری داشته باشند و همچنین تمام ماژول‌های Moto Mod قبلی با گوشی پرچمدار جدید این شرکت سازگار خواهند بود. موتورولا نیز اعلام کرده که در حال همکاری با شرکت Verizon برای ساخت ماژول ۵G برای این گوشی هستند. کاربران با استفاده از این ماژول می‌توانند از نسل بعدی اینترنت همراه ۵G که قرار است شرکت Verizon آن را در اواخر سال جاری ارائه کند، بهره مند شوند. البته نباید فراموش کرد که گوشی Moto Z3 به اولین گوشی‌ هوشمندی تبدیل خواهد شد که قابلیت ارتقاء برای استفاده از اینترنت ۵G را خواهد داشت.

دوربین

همانند بسیاری از گوشی‌های اخیر موتورولا، گوشی Moto Z3 به دوربین‌های دوگانه‌ با وضوح ۱۲ مگاپیکسل مجهز است، اما برخلاف دیگر گوشی‌های هوشمد که از دوربین دوم به منظور میدان دید عریض‌تر یا حالت پرتره استفاده‌ می‌کنند، موتورولا بیشتر با اعمال تنظیماتی در دوربین دوم، سعی کرده کیفیت کلی تصاویر را بالا ببرد. در رابطه با دوربین سلفی، شرکت آمریکایی از سنسور ۸ مگاپیکسلی در این گوشی استفاده کرده است.

مشخصات کلی

برخلاف اکثر پرچمداران سال ۲۰۱۸، Moto Z3  از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ بهره نمی‌برد و در عوض همانند Moto Z2 Force سال گذشته به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ همراه با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم تجهیز شده است. حافظه‌ی داخلی آن ۶۴ گیگابایت ظرفیت خواهد داشت و هنوز مشخص نیست که این گوشی در ظرفیت‌های دیگری تولید خواهد شد یا خیر. از دیگر مشخصات این گوشی، می‌توان به باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری آن اشاره کرد و کسانی که ماژول ۵G‌ را خریداری می‌کنند می‌توانند با اتصال این ماژول به گوشی خود، ۲۰۰۰ میلی آمپر دیگر به ظرفیت باتری آن اضافه کنند و  در اصل باتری گوشی به ۵۰۰۰ میلی آمپر ارتقاء پیدا خواهد کرد. اندروید پیشفرض قرار گرفته در این گوشی نسخه‌ Oreo 8.1 است اما می‌توان انتظار این را داشت که این گوشی در اسرع وقت اندروید P را دریافت خواهد کرد.

در رابطه با شبکه ۵G، یک مودم X50 اسنپدراگون در دورن دستگاه قرار گرفته تا اتصالات آن را بهبود ببخشد.

تاریخ عرضه و قیمت

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد، گوشی Moto Z3 قرار است به صورت انحصاری توسط شرکت Verizon Wireless در تاریخ ۱۶ اوت در کشور ایالات متحده عرضه شود. در رابطه با قیمت گذاری، کسانی که خواهان این گوشی هستند باید ۴۸۰ دلار برای آن هزینه کنند و کسانی‌که سرویس دهنده‌ی خود را عوض کنند و از خدمات Verizon استفاده کنند، می‌توانند این گوشی را با قیمت ۳۰۰ دلار تهیه کنند. یکی از دلایل قیمت مناسب این گوشی را می‌توان به پردازنده‌ی بکار رفته در آن نسبت داد. در مورد ماژول ۵G، موتورولا هنوز قیمتی را تعیین نکرده است و همچنین اعلام کرده که ماژول ۵G‌ تا پایان سال جاری آماده نخواهد شد. همچنین کسانی که گوشی Moto Z3 را خریداری می‌کنند، به مدت محدود می‌توانند ماژول‌های بالای ۱۰۰ دلار را تنها با قیمت ۵۰ دلار بخرند.

نظر شما کاربران تکفارس در رابطه با گوشی Moto Z3 چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 موتورولا گوشی Moto Z3 را به طور رسمی معرفی کرد - تکفارس 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید