از ویژگی‌های جدید افزوده شده به YouTube music مطلع شوید - تکفارس 
از ویژگی‌های جدید افزوده شده به YouTube music مطلع شوید - تکفارس 

از ویژگی‌های جدید افزوده شده به YouTube music مطلع شوید

امیر مریخ
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - 18:30
از ویژگی‌های جدید افزوده شده به YouTube music مطلع شوید - تکفارس 

اپلیکیشن YouTube Music در ماه می منتشر شد و تا به حال نقد‌های مختلفی از منفی تا مثبت را دریافت کرده است. حتی با وجود اینکه موسیقی‌هایی که توسط این اپلیکیشن پشتیبانی می‌شود تفاوت آنچنانی با اپلیکیشن‌های رقیبش یعنی Apple Music و Spotify ندارند اما این اپلیکیشن در زمان عرضه با مشکلات ریز و درشتی زیادی روبرو شد و امکاناتی را که مخاطبان از آن انتظار داشتند را به همراه خود نداشت. با وجود اینکه YouTube Music در زمان انتشار علاوه بر موسیقی از موزیک ویدئو‌های موجود در سایت اصلی خود یعنی YouTube هم بهره می‌برد (بخشی که نسبت به رقیبان یک نقطه‌ی قوت به حساب می‌آید.) ولی این آن چیزی نیست که مخاطبان از یک اپلیکیشن موسیقی محور انتظار دارند. این اپلیکیشن به عنوان مثال چیز‌های ساده‌ای از قبیل چیدمان آلبوم‌های دلخواهتان به حروف الفبا را ندارد. همچنین در حال حاضر امکان جستجو و پیدا کردن یک آلوم بر اساس ژانر آن و مشاهده‌ی آلبوم‌های جدیدی که در هفته منتشر می‌شوند، وجود ندارد. اما گوگل به هنگامی که Google Play را با اپلیکیشن جدید خود، YouTube Music جایگزین کرد، از این مشکلات به وضوح آگاه است و برنامه دارد تا آن‌ها را به سرعت حل کند.

شرکت گوگل در مصاحبه‌ای با وبسایت Engadget می‌گوید که آن‌ها قصد دارند تا با برنامه‌ی مشخصی، هر دو هفته ارتقاء‌هایی را برای اپلیکیشن جدید خود منتشر کنند. این به روز رسانی‌ها شامل تغییراتی در رابط کاربری می‌شود، به عنوان مثال توانایی چیدمان آلبوم‌های مورد علاقه با تنظیماتی فراتر از تنظیماتی که در حال حاضر وجود دارد به عنوان یکی از به روز رسانی‌های اصلی در جدول به روز رسانی‌های این اپلیکیشن وجود دارد. الیاس رومان (Elias Roman) مدیر تولیدات اپلیکیشن YouTube Music، در مصاحبه‌ی خود می‌گوید که یکی از اهداف اصلی ما از حذف ویژگی «تاریخ به اشتراک گذاری‌ها» (shared history) نیز آن بود که باعث می‌شد تا آنچه را که کاربران ما در یوتیوب می‌دیدند با آنچه‌ را که در YouTube Music می‌شنیدند، با هم مخلوط شوند و نتیجه‌ای شلخته داشته باشد.

این مشکل به طور مشابه زمانی اتفاق می‌افتاد که کاربران با دنبال کردن یک هنرمند در YouTube Music، به طور خودکار یکی از دنبال کنندگان این هنرمند در وبسایت YouTube هم می‌شدند. و به این ترتیب راهی برای جدا کردن وبسایت یوتیوب از YouTube Music وجود نداشت. و به این ترتیب شما مجبور خواهید بود تا سازندگانی ویدئویی را که در سایت YouTube دنبال کرد‌ه‌اید را (که ممکن است اصلا خواننده نباشند یا صرفا شما به دلیل استعداد خوانندگی، آن‌ها را دنبال نمی‌کنید.) نیز در لیست دنبال کرده‌های شما در YouTube Music وجود داشته باشند. رومان می‌گوید که این مشکل با به روز رسانی خواصی حل می‌شود در این به روز رسانی یک منو به YouTube Music افزوده خواهد شد که خواننده‌هایی را که شما در این اپلیکیشن دنبال کرده‌اید را از هم فیلتر می‌کند. با وجود ۱ میلیارد مخاطب YouTube  که به منظور استفاده از بخش موسیقی آن وارد این فضا می‌شوند، گوگل معتقد است که مخلوط کردن تجربه‌ی قدیم با یک سرویس استریم موسیقی یک ایده‌ی درست است. و به همین منظور است که این شرکت اقدام به تولید اپلیکیشن‌های مجزا برای بخش‌های هسته‌ای یوتیوب از قبیل موسیقی و … کرده است.

از ویژگی‌های جدید افزوده شده به YouTube music مطلع شوید - تکفارس 

رومان می‌گوید، یکی از بزرگترین درخواست‌هایی که ما از زمان انتشار اپلیکیشن تا به حال دریافت کرده‌ایم از جانب کاربران سیستم عامل اندروید بوده‌ است که تقاضا داشتند تا توانایی ذخیره سازی موزیک را بر روی هارد درایو یا کارت‌های SD داشته باشند. این ویژگی است که هم اکنون در اختیار کاربران قرار گرفته است. علاوه بر این، رومان به وبسایت Engadget خبر داد که YouTube Music در طی هفته‌های آینده ویژگی را به اپلیکیشن خود اضافه خواهد کرد که کابران به کمک آن توانایی انتخاب کیفیت استریم و دانلود موسیقی مورد علاقه‌ی خود را خواهند داشت. این به آن معنا خواهد بود که شما توانایی آن را خواهید داشت تا موسیقی‌های خود را در قالب سه کیفیت متفاوت بالا، متوسط و کم دانلود کنید.

شما کاملا حق دارید که ادعا کنید چرا چنین تنظیمات اولیه و پیش پا افتاده‌ای در روز اول انتشار اپلیکیشن در دسترس کاربران قرار نگرفته است، ولی حداقل نیمه‌ی پر لیوان این است که گوگل نسبت به درخواست‌های کاربران چشم‌های خود را نبسته و برای کسب رضایت‌ آن‌ها تغییراتی را در اپلیکیشن خود ایجاد کرد. رومان در این باره می‌گوید:

ما در تیم توسعه‌ی اپلیکیشن به نقطه‌ای رسیدیم که پنداشتیم YouTube Music به تکاملی که خواستارش بودیم رسیده است و آماده‌ی انتشار است ولی بعد از انتشار و دریافت نظرات کاربران به این نتیجه رسیدیم که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، این مشکلی است که تقریبا تمام کمپانی‌های جهانی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

و اگر شما در این مطلب به دنبال محتواهای اختصاصی می‌گردید که YouTube Music آن را در اختبار مشترکان پولی خود گذاشته است باید شما را ناامید کنیم چرا که رومان در مورد این مسئله اعلام کرده است:

ما تمرکز خود را بر روی محتواهای اختصاصی نگذاشته‌ایم، ما اعتقاد داریم که محتواهای اختصاصی یکی از عواملی است که صنعت را به تباهی کشیده است و این عامل به هیچ عنوان برای کاربران ما هم نکته‌ی مفیدی تلقی نمی‌شود.

در نهایت، شنیدن نظرات کاربران و بازخورد‌های آن‌ها از YouTube Music برای سازندگان آن در حال حاضر بسیار اهمیت دارد چرا که این اپلیکیشن تنها در اول مسیر قرار دارد و در حال رشد است و مخصوصا در صورتی که بخواهد رقیب سرسختی برای دیگر اپلیکیشن‌های استریم موسیقی از قبیل Apple Music و یا Spotify باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید