توقف برنامه استفاده از کامیون‌های هوشمند اوبر - تکفارس 
توقف برنامه استفاده از کامیون‌های هوشمند اوبر - تکفارس 

توقف برنامه استفاده از کامیون‌های هوشمند اوبر

سید محمد معلمی
۹ مرداد ۱۳۹۷ - 22:30
توقف برنامه استفاده از کامیون‌های هوشمند اوبر - تکفارس 

به تازگی اعلام شده که اوبر قصد دارد برنامه استفاده از کامیون‌های هوشمند خود را متوقف کند. این کمپانی روز دوشنبه این خبر را منتشر کرد تا اعلام نماید قصد دارد تمرکز خود را روی تکنولوژی خودروهای بدون راننده بگذارد که فقط مخصوص به خودش می‌باشد.

اریک می‌هوفر، مدیر گروه تکنولوژی‌های پیشرفته اوبر طی یک بیانیه‌ای گفت: ما اخیراً گام بسیار مهمی برای بازگشت به خیابان‌های عمومی Pittsburgh برداشته‌ایم و برای اینکه بتوانیم این اقدام خود را ادامه دهیم، بر این باور هستیم که باید تمام تلاش و انرژی خود را به کار بگیریم.

اوبر که شرکتی است که بیشتر آن را به خاطر انتخاب تاکسی توسط مسافران از طریق اپلیکیشن نصب شده در گوشی می‌شناسیم، در سه سال اخیر وارد عرصه تکنولوژی خودروهای بدون راننده شده است.

اوبر در ابتدا قصد داشت تا سرویس ارسال محموله با کامیون‌های هوشمند را در سراسر آمریکا راه‌اندازی کند ولی برای اینکه این برنامه را به صورت آزمایشی مشاهده نماید، سعی کرد تا آن را ابتدا در ایالت آریزونا به کار گیرد.

این ایده اوبر برای ارائه خدمت استفاده از کامیون‌های بدون راننده، در سال ۲۰۱۶ و با خرید کامیون از شرکت Otto (کمپانی که توسط مهندس سابق گوگل، آنتونی لواندوسکی راه‌اندازی شده بود) آغاز شد اما به سبب اختلافاتی که میان شرکت ویمو (کمپانی که در گذشته زیرمجموعه گوگل برای تولید خودروهای بدون راننده بود) و لواندوسکی به وجود آمد، این همکاری ادامه‌دار نبود زیرا ویمو مدعی شده بود که لواندوسکی پیش از ترک گوگل، بیش از ۱۴ هزار اسناد این کمپانی را به سرقت برده است.

در ماه فوریه، گزارشی اعلام شد که Otoo و ویمو به توافق دست یافته‌اند که بر این اساس قرار شد تا اوبر به ویمو ۲۴۵ میلیون دلار بپردازد. البته گویا ویمو در این میان، حدود ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار خسارت دیده بود.

پس از این اتفاق، شرکت تاکسیرانی شروع به استفاده از تاکسی‌های بدون راننده کرد ولی پس از تصادف یکی از این خودروهای هوشمند، در ایالت آریزونا که سبب شد تا یک شخص پیاده‌رو کشته شود، دولت محلی این کمپانی را از استفاده از این نوع خودروها منع کرد.

البته این تصمیم دولت محلی سبب نشد تا اوبر دست از تلاش در زمینه استفاده از کامیون‌های بدون راننده بکشد زیرا این کمپانی در اپلیکیشن Uber Freight، شرکت‌های باربری را با متقاضیان متصل می‌کند. هم‌اکنون از این برنامه در سراسر آمریکا استفاده می‌شود و می‌توان از درون آن، به کامیون‌های هوشمند اوبر نیز دسترسی داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید