اطلاعات جدیدی از گوشی هوشمند شیائومی Pocophone F1 فاش شد - تکفارس 
اطلاعات جدیدی از گوشی هوشمند شیائومی Pocophone F1 فاش شد - تکفارس 

اطلاعات جدیدی از گوشی هوشمند شیائومی Pocophone F1 فاش شد

علیرضا هاشمی
۸ مرداد ۱۳۹۷ - 15:18
اطلاعات جدیدی از گوشی هوشمند شیائومی Pocophone F1 فاش شد - تکفارس 

به نظر می‌رسد شرکت چینی شیائومی در حال تولید سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند رده بالا با نام Pocophone است و تصمیم دارد اولین سری از آن را با نام Pocophone F1 در بازار عرضه کند. برای جزئیات بیشتر با تک‌فارس همراه باشید.

اخیرا گواهی بلوتوث این گوشی تایید شده و شایعه‌ها درباره‌ی سری جدید در حال قوت گرفتن هستند؛ اگرچه شیائومی قبلا هم سابقه‌ی کنسل کردن عرضه‌ی گوشی‌های خود همانند Mi Max 3 Pro را داشته است. لیست منتشر شده توسط Bluetooth SIG نه تنها نام این تلفن را فاش کرده است، بلکه در مداراک ثبت شده صحفه‌هایی وجود دارند که طراحی گوشی هوشمند Pocophone F1 را به طور کامل شرح می‌دهند.

در این لیست، تایید شده است که گوشی جدید شیائومی از پردازنده Qualcomm Snapdragon 845 استفاده می‌کند و این پردازشگر حامل ویژگی جدیدی است که هنگام رفتن زیر فشار از کُند شدن سرعت گوشی جلوگیری کند و عملکرد آن را تقویت ببخشد. گوشی هوشمند Pocophone F1 قرار است به دوربین‌های دوگانه ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی مجهز شود و سایز پیکسل‌ها ۱٫۴µm میکرومتر خواهد بود. شایان ذکر است هر دو دوربین قابلیت فوکوس اتوماتیک را خواهند داشت.

اطلاعات جدیدی از گوشی هوشمند شیائومی Pocophone F1 فاش شد - تکفارس 

دوربین سلفی گوشی Pocophone F1 از نوع ۲۰ مگاپیکسلی خواهد بود و از فناوری Super pixel پشتیبانی خواهد کرد. طریقه‌‌ی کارکرد این فناوری به این شکل است که اصلاعات دریافت‌ شده از چهار پیکسل را ترکیب کرده و به یک پیکسل بزرگتر تبدیل می‌کند. از این روی تصاویر ثبت شده نویز کمتری خواهند داشت و به ویژه در شرایط نوری کم، کیفیت کلی عکس‌ها افزایش پیدا می‌کند.

در درون قاب روبرویی گوشی Pocophone F1 قرار است از یک سنسور نوری و یک دوربین که از فناوری مادون قرمز ساخته شده است بهره ببرد. با بهره‌مندی از چنین سخت افزاری، کاربران می‌توانند نه تنها از سنسور تشخیص چهره در شرایط نوری مناسب استفاده کنند بلکه می‌توانند حساب ویژه‌ای برای بکارگیری آن در شرایط نوری کم باز کنند.

قیمت‌های تعیین شده برای گوشی هوشمند Pocophone F1 در حدود ۴۲۰ و ۴۶۰ دلار است که به ترتیب مربوط به نسخه‌های ۶۴ گیگابایتی با رم ۶ و ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۶ خواهند بود.

نظر شما کاربران تکفارس در رابطه با گوشی هوشمند جدید شیائومی چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید