۲٫۵ میلیارد نفر در جهان حداقل از یک برنامه‌ی فیس‌بوک استفاده می‌کنند - تکفارس 
۲٫۵ میلیارد نفر در جهان حداقل از یک برنامه‌ی فیس‌بوک استفاده می‌کنند - تکفارس 

۲٫۵ میلیارد نفر در جهان حداقل از یک برنامه‌ی فیس‌بوک استفاده می‌کنند

مصطفی اسماعیلیان
۴ مرداد ۱۳۹۷ - 12:07
۲٫۵ میلیارد نفر در جهان حداقل از یک برنامه‌ی فیس‌بوک استفاده می‌کنند - تکفارس 

درحالی که شاهد کاهش فعالیت کاربران فیس‌بوک بعد از رسوایی امنیتی هستیم، این شرکت برای اولین بار اعلام کرد که ۲٫۵ میلیارد نفر حداقل از یکی از نرم افزار‌های این شرکت (Facebook، WhatsApp، Instagram و یا Massenger ) استفاده می‌کنند.

آمار منتشر شده از این جهت قابل توجه است که با شمارش اشخاص حقیقی تهیه شده و نه براساس تعداد اکانت ها؛ ممکن است یک شخص دارای چند اکانت باشد.

با این حساب، آمار ۲٫۵ میلیارد نفری میتواند با ۲٫۲۳ میلیارد حساب فیس‌بوک، ۱ میلیارد حساب اینستاگرام، ۱٫۵ حساب در واتس‌اپ و ۱٫۳ میلیارد در نرم افزار مسنجر مورد مقایسه قرار گیرد.

مارک زاکربرگ درمورد این آمار تأکید کرد که نمودار رشد کاربران در هفته‌های اخیر به کمترین مقدار خود رسیده است. در ادامه زاکربرگ گفت:

آمار شمارش شده ی ۲٫۵ میلیارد نفر، کاملا بر اساس تعداد اشخاص حقیقی بوده و به خاطر چند حسابه بودن بعضی کاربران، از شمارش اکانت خودداری کرده‌ایم. همچنین آمار نشان می‌دهد که بیش‌تر این افراد همزمان از چند نرم افزار تولید شده توسط ما استفاده می‌کنند.

۲٫۵ میلیارد نفر در جهان حداقل از یک برنامه‌ی فیس‌بوک استفاده می‌کنند - تکفارس 

آمار فیسبوک نشان از کاهش جمعیت در هفته‌های اخیر دارد

به نظر می‌رسد که فیسبوک با انتشار این آمار سعی در آرام کردن فضای فیس‌بوک دارد تا فعالیت کاربران در این شبکه‌ی‌اجتماعی به مقدار قبل افزایش یابد. این کاهش فعالیت کاربران درست بعد از رسوایی امنیتی فیس‌بوک در چند هفته‌ی گذشته اتفاق افتاد و باعث شد فیس‌بوک در عرض چند ساعت چیزی حدود ۲۰‌درصد از ارزش سهام خود را از دست بدهد.

مدیر مالی فیس‌بوک، دیوید ورنر نیز اضافه کرد:

ما معتقدیم که آمار ۲٫۵ میلیارد نفری مقیاس بسیار خوبی است تا بزرگی جامعه ی فیس‌بوک مشخص شود.

از جهت دیگر، شرایط مناسبی است تا مارک زاکربرگ بتواند کاربران را تشویق به ماندن در فیس‌بوک کند. البته کاهش تعداد کاربران، با توجه به تعاملی که میان نرم افزار‌های شرکت فیس‌بوک برقرار است، زیاد نگران کننده نیست. برای مثال، اگر افراد حساب فیس‌بوک خود را پاک و به اینستاگرام بپیوندند، باز هم در جامعه‌ی‌آماری، شمارش خواهند شد.

با این حال بازی با اعداد نمیتواند این حقیقت را تغییر دهد که فیس‌بوک بخش بزرگی از سهام خود را در پی رسوایی درز اطلاعات از دست داده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید