اضافه شدن قابلیت های جدید ارتباطی به شبکه بازی های استیم    - تکفارس 
اضافه شدن قابلیت های جدید ارتباطی به شبکه بازی های استیم    - تکفارس 

اضافه شدن قابلیت های جدید ارتباطی به شبکه بازی های استیم  

مصطفی اسماعیلیان
۳ مرداد ۱۳۹۷ - 11:29
اضافه شدن قابلیت های جدید ارتباطی به شبکه بازی های استیم    - تکفارس 

به تازگی، استیم (Steam) بزرگ ترین شبکه ی بازی های رایانه ای، بروزرسانی های بزرگی را برای بخش مکالمه ی صوتی و متنی بین کاربران منتشر کرد. این تغییرات هم اکنون در حالت آزمایشی قرار دارند و بخش هایی از آن به رابط کاربری استیم اضافه شده است.

هدف از این به روزرسانی رقابت با پیام رسان های گیمینگ دیگر مانند Discord است که اولین بخش های آن در ماه گذشته اجرایی شد.

تمرکز اصلی این آپدیت ها روی بخش ظاهر و امکانات بخش پیام رسان استیم است  و قرار است تمامی قابلیت های یک پیام رسان ایده آل به استیم اضافه شود تا هرچه بیشتر نیاز کاربران به نرم افزارهای جانبی را برطرف سازد.

در آپدیت اخیر این نرم افزار، امکاناتی مثل فرستادن فایل Gif، نمایش مستقیم لینک های ویدیویی، شخصی سازی لیست دوستان، دسته بندی دوستان، چت گروهی، تماس صوتی و همینطور ساخت کانال اضافه شده اند. این بروزرسانی، رابط کاربری استیم را بسیار شبیه به نرم افزار Discord کرده است.

سوال مهم این است که آیا استیم موفق به کنار زدن رقیب قدرتمند خود یعنی دیسکورد می شود؟

نرم افزار دیسکورد از جمله پیام رسان هایی بود که در مدت کم، به قدرتمندترین و پر مخاطب ترین برنامه ی ارتباطی گیمرها تبدیل شده است که بیش از ۱۳۰ میلیون کاربر در آن فعالیت می کنند. این نرم افزار به قدری محبوب شد که حتی پیام رسان های گیمینگ Electronic Arts ،Microsoft و Ubisoft را از دور رقابت کنار زد.

در این مورد، مدیر بخش تحقیقاتی SuperData، کارتر راجرز گفت:

قبل از گرم شدن بازار پیام رسان های گیمینگ، شبکه ی استیم یکی از محبوب ترین راه های ارتباطی بین بازیکنان سراسر جهان بود اما در سال ۲۰۱۱، شرکت EA تصمیم بر راه اندازی فروشگاه اختصاصی خود یعنی Origin و مستقل شدن از استیم گرفت. در این هنگام، کاربران مجبور بودند برای بازی و ارتباط با دوستان خود در دو نرم افزار مختلف فعالیت کنند که دیسکورد این مشکل را برطرف نمود و به محبوب ترین پیام رسان گیمینگ تبدیل شد.

 هنوز دیسکورد هیچ برنامه ای برای تبدیل شدن به فروشگاه بازی های رایانه ای ندارد اما اگر این اتفاق رخ دهد، مطمئنا خطر بزرگی برای استیم محسوب می شود.

زمان مشخص می کند که آیا استیم می تواند گیمرها را به استفاده از نرم افزار خود تشویق کند و یا همچنان شاهد محبوبیت دیسکورد خواهیم بود.

برای دسترسی به آپدیت جدید استیم اینجا کلیک کنید و نظر خودتان را در مورد رابط کاربری جدید استیم برای ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید