نسخه‌ی جدید gorilla glass معرفی شد - تکفارس 
نسخه‌ی جدید gorilla glass معرفی شد - تکفارس 

نسخه‌ی جدید gorilla glass معرفی شد

دانیال بالِدی
۲۸ تیر ۱۳۹۷ - 12:59
نسخه‌ی جدید gorilla glass معرفی شد - تکفارس 

امروز Corning، شرکت تولید شیشه‌ی صفحه‌ی نمایش، نسخه‌ی جدید شیشه‌های Gorilla Glass را معرفی کرد. این شیشه‌ی جدید Gorilla Glass 6 نام دارد. محققان این شرکت توانستند که از یک ماده‌ی اولیه‌ی کاملا جدید برای ساخت این نسخه استفاده کنند که باعث افزایش مقاومت آن در  اثر افتادن‌های متعدد شد. آزمایش‌ها نشان می‌دهند که Gorilla Glass 6 بعد از ۱۵ مرتبه سقوط از ارتفاع ۱ متری، بالاخره دچار شکستن می‌شود که این رکود نسبت به نسخه‌ی قبلی این محصول، یعنی Gorilla Glass 5، دو برابر بهتر است.

جان باین (John Bayne)، معاون رئیس شرکت سازنده‌ی این محصول، گفت:

شیشه‌ی Gorilla Glass 6 از یک ترکیب ساخت کاملا جدید بهره می‌برد و از لحاظ شیمیایی تقویت شده است که به طرز قابل توجهی باعث افزایش تراکم این شیشه نسبت به Gorilla Glass 5 شده است.

همان‌گونه که گفته شد نسخه‌ی جدید از یک ترکیب شیمیایی متفاوت نسبت به نسخه‌ی نسل قبل خود استفاده می‌کند. این ترکیب شیمیایی جدید باعث افزایش سطح فشرده سازی این شیشه شده است که نتیجه‌ی آن افزایش مقاومت شیشه نسبت به ضربه است. طبق آمار شرکت Corning، تلفن همراه افراد به طور متوسط سالانه ۷ مرتبه از دست آن‌ها می‌افتد که نصف این افتادن‌ها از ارتفاع حدود یک متری است. شیشه‌های تولید این شرکت در حدود ۶ میلیارد دستگاه از ۴۵ برند استفاده می‌شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید