تولید تاکسی پرنده توسط Rolls-Royce - تکفارس 
تولید تاکسی پرنده توسط Rolls-Royce - تکفارس 

تولید تاکسی پرنده توسط Rolls-Royce

سید محمد معلمی
۲۵ تیر ۱۳۹۷ - 17:30
تولید تاکسی پرنده توسط Rolls-Royce - تکفارس 

در ابتدا قرار بود تا پیش از سال ۲۰۲۰، اولین تاکسی‌های پرنده را در آسمان شاهد باشیم ولی اکنون نیمه سال ۲۰۱۸ را نیز گذرانده‌ایم و خبری از این وسایل نقلیه نیست. پس از اینکه این نوع تاکسی‌ها تولید نشدند، برخی از افراد شروع به بهانه‌گیری کردند که و گفتند تولید این وسایل بی‌فایده است و تنها باعث خرج اضافی می‌باشد. اما حالا و با توجه به اقدام اخیر Rolls-Royce، گویا قضیه تولید تاکسی‌های پرنده جدی‌تر از قبل شده است. با تکفارس همراه باشید تا در مورد این اتفاق بیشتر بدانید.

برای تولید تاکسی پرنده، دو شرکت ایرباس و آئودی با یکدیگر همکاری کرده‌اند. اوبر نیز به صورت جداگانه به دنبال تولید این وسایل نقلیه هوایی در پاریس می‌باشد. کمپانی دیگری به نام Kitty Hawk با همکاری لاری پیج، راه‌اندازی شد تا این شرکت نیز تاکسی پرنده تولید نماید. حالا در کنار اینها، باید نام Rolls-Royce را نیز اضافه کنیم که به زمره شرکت‌های تولیدکننده تاکسی پرنده خواهد پیوست.

Rolls-Royce در حساب توئیتر خود اعلام کرد: برای ورود به سیستم حمل‌ونقل عمومی هوایی، باید بفهمیم که چگونه یک خودرو هیبریدی برقی پرواز می‌کند و فرود می‌آید.

این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای تولید تاکسی پرنده‌ای است که می‌تواند با سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. Rolls-Royce بر این باور است که قادر خواهد بود تا این خودرو پرنده را در دهه آتی تولید نماید. البته دیگر رقبای Rolls-Royce نیز دهه آتی را به عنوان سالهای معرفی وسایل نقلیه پرنده خود معرفی کرده‌اند.

راب واتسون، مسئول بخش الکترونیک Rolls-Royce معتقد است که این شرکت در زمینه حمل‌ونقل هوایی به یک کمپانی پیشرو تبدیل خواهد شد.

او می‌گوید: ما بر این باوریم که توانایی تولید خودرو هیبریدی برقی را داریم و باید برای انجام این کار برنامه‌ریزی نماییم. این مدل از خودروها احتمالاً در اوایل دهه آتی آماده خواهند شد. ضمن اینکه برای معرفی آن، شاید نمونه اولیه و تجاری تولید شود. بنابراین در آینده‌ای نزدیک، دیگر نیازی به جاده‌ها نخواهیم داشت و احتمالاً این بار در هوا ترافیک به وجود بیاید.

به نظر شما، تاکسی‌های پرنده تا چه سالی وارد سیستم حمل‌ونقل عمومی خواهند شد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.