آیا با عرضه نسخه ۱۱٫۴٫۱ iOS، مشکل باتری این سیستم عامل حل می‌شود؟ - تکفارس 
آیا با عرضه نسخه ۱۱٫۴٫۱ iOS، مشکل باتری این سیستم عامل حل می‌شود؟ - تکفارس 

آیا با عرضه نسخه ۱۱٫۴٫۱ iOS، مشکل باتری این سیستم عامل حل می‌شود؟

سید محمد معلمی
۲۰ تیر ۱۳۹۷ - 18:15
آیا با عرضه نسخه ۱۱٫۴٫۱ iOS، مشکل باتری این سیستم عامل حل می‌شود؟ - تکفارس 

دارندگان آیفون و آیپد شکایاتی دارند و می‌گویند از زمانی که دستگاه خود را به نسخه ۱۱٫۴ iOS آپدیت کرده‌اند، مشکل خالی شدن باتری به وجود آمده است.

البته مشکل خالی شدن باتری برای گوشی‌های اپل چیز جدیدی نیست ولی سؤالی که ایجاد می‌شود این است که آیا عرضه نسخه ۱۱٫۴٫۱ سیستم عامل iOS، این مسئله را حل و فصل می‌کند؟

نظرات کاربران پیرامون مشکل سریع خالی شدن باتری

دارندگان آیپد و آیفون، اعتراضات و شکایات خود در انجمن رسمی پشتیبانی اپل گزارش داده‌اند و می‌گویند که پس از آپدیت سیستم عامل دستگاه به نسخه ۱۱٫۴ iOS، این مشکل ایجاد شده است.

یکی از کاربران می‌گوید که گوشی آیفون ۶ او به خوبی کار می‌کرد تا اینکه به نسخه ۱۱٫۴ iOS آپدیت شد و مشکل خالی شدن باتری آن نیز آغاز گشت. این مشکل به گونه‌ای است که پیش از آپدیت به نسخه جدید iOS، آیفون ۶ با یک بار شارژ، یک روز کامل روشن بود ولی پس از بروزرسانی، باتری آن تنها نصف روز دوام می‌آورد.

یکی دیگر از کاربران می‌گوید که از تنظیمات گوشی مشاهده کرده و مشخص شده که بخش Personal Hotspot، تقریباً ۵۰ درصد انرژی باتری گوشی را مصرف می‌کند حتی زمانی که حتی کسی آن را فعال نکرده است.

کاربر دیگری مدعی شده زمانی که برای پشتیبانی با اپل تماس می‌گیرد، به او می‌گویند یا ۲۹ دلار بپردازد و باتری گوشی را تعویض نماید و یا تنظیمات آن را به حالت کارخانه بازگرداند.

تعداد صفحات شکایت از این مشکل آیفون‌ها و آیپدها در انجمن پشتیبانی اپل، به ۳۹ برگه می‌رسد. اکثر این نظرات به خاطر سریع تمام شدن باتری گوشی‌ها به ثبت رسیده است که البته هستند کسانی که سعی می‌کنند در این میان به دیگران برای رفع مشکل کمک نمایند.

آیا نسخه ۱۱٫۴٫۱ سیستم عامل iOS راه‌حل است؟

اپل نسخه ۱۱٫۴٫۱ iOS را عرضه کرد که در آن بروزرسانی‌هایی مانند مشخص کردن محل قرارگیری Airpodها، شیوه پشتیبان‌گیری با اکانت‌های ایجاد شده، رفع برخی باگ‌ها و تنظیمات امنیتی، در آن وجود دارند اما این کمپانی حرفی از راهکار مشکل سریع تمام شدن باتری نزده است بنابراین این احتمال وجود دارد که مشکل به وجود آمده با یک آپدیت جزئی رفع خواهد شد.

خوشبختانه راه‌های زیادی برای حل مشکل به وجود آمده پیش روی دارندگان آیفون و آیپد قرار دارد. برای مثال، به طور کامل متوقف کردن اپلیکیشن‌هایی که بیشترین مصرف باتری را دارند، کاهش نور صفحه نمایش، کوتاه کردن زمان قفل خودکار صفحه نمایش و غیرفعالسازی ویژگی‌های بصری از این جمله می‌باشند.

یک راه دیگر برای حل مشکل سریع تمام شدن باتری، نصب نسخه عمومی بتا iOS 12 می‌باشد زیرا آنهایی که آن را نصب کرده‌اند مدعی شده‌اند که این بروزرسانی سبب پیشرفت در کارایی باتری شده است.

اگرچه ریسک و خطر نصب نسخه بتا iOS بالا می‌باشد ولی برخی از کاربران این خطر را به جان گوشی خود می‌خرند و آن را نصب می‌نمایند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید