سهم اسپیکر هوشمند اپل از بازار در سال ۲۰۱۸ تنها ۴ درصد است - تکفارس 
سهم اسپیکر هوشمند اپل از بازار در سال ۲۰۱۸ تنها ۴ درصد است - تکفارس 

سهم اسپیکر هوشمند اپل از بازار در سال ۲۰۱۸ تنها ۴ درصد است

پوریا اسدی
۱۹ تیر ۱۳۹۷ - 17:00
سهم اسپیکر هوشمند اپل از بازار در سال ۲۰۱۸ تنها ۴ درصد است - تکفارس 

در اوائل سال جاری، گزارش شد که هوم پاد اپل در طول سال ۲۰۱۸ بین ۲ میلیون و ۴ میلیون واحد فروخته است که یک عدد ناامیدکننده در مقابل فروش رقبا است. در نهایت اعداد به نظر می‌رسد دقیق هستند و در حال حاضر با آخرین اطلاعات از Canalys پشتیبانی می‌شوند.

به گفته شرکت تحقیقاتی، بازار اسپیکرهای هوشمند همچنان در سال ۲۰۱۸ با رشد چشمگیری همراه است؛ انتظار می‌رود که تا پایان سال، میزان فروش جهانی به ۱۰۰ میلیون  دستگاه برسد که نسبت به سال ۲۰۱۷ به میزان ۱۵۰٪ افزایش یافته است. از این مجموع، ۵۰ ٪ از بازار تحت سلطه سری اکوی آمازون است، در حالی که سری Google Home و سایر اسپیکرهای دستیار گوگل با ۳۰٪ در رتبه دوم قرار می‌گیرند. متاسفانه برای اپل، این شرکت تنها با سهم ۴ درصد که تقریبا برابر ۴ میلیون واحد فروش برای کل سال ۲۰۱۸ است، با اختلاف زیادی در رتبه ی سوم قرار دارد. حال باید توجه داشت که فروش هوم پاد اپل از ماه فوریه آغاز شده و در حال حاضر در تعداد محدودی از بازارها موجود است، بنابراین آن را در رتبه‌ی پایین‌تری نسبت به رقبا قرار داده است. با این حال، اگر پیش بینی‌های Canalys دقیق باشد، هوم پاد تنها در سال آینده شاهد رشد کمی‌ خواهد بود

طبق داده‌ها، انتظار می‌رود فروش کلی اسپیکرهای هوشمند تا سال ۲۰۲۲ به ۳۱۰ میلیون دستگاه برسد. تا این تاریخ، به نظر می‌رسدسهم اپل از بازار  که مجموعا ۱۰٪ شود، هرچند که پیشرفتی نسبت به عدد فعلی است اما هنوز از رقبا عقب است. اگر چه سری اکوی آمازون شاهد کاهش سهمش  به ۳۴٪ خواهد بود، به نظر می‌رسد که قرار است با پلت فرم Google Assistant در جایگاه اول قرار گیرد.

سهم اسپیکر هوشمند اپل از بازار در سال ۲۰۱۸ تنها ۴ درصد است - تکفارس 

به طور کلی، آینده اپل در بازار اسپیکرهای هوشمند محکم به نظر می‌رسد، اما  وارد شدن سایر نام‌های تجاری در این بخش احتمالا در بلندمدت به نفوذ آن در بازار اثر خواهد گذاشت. با توجه به حاشیه سود بالاتر مورد انتظار، در انتها بعید است تاثیری بر شرکت بگذارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید