مشاهده اطراف توسط هواپیما بدون خلبان جدید شرکت DJI - تکفارس 
مشاهده اطراف توسط هواپیما بدون خلبان جدید شرکت DJI - تکفارس 

مشاهده اطراف توسط هواپیما بدون خلبان جدید شرکت DJI

سید محمد معلمی
۱۷ تیر ۱۳۹۷ - 21:30
مشاهده اطراف توسط هواپیما بدون خلبان جدید شرکت DJI - تکفارس 

حالا که DJI محصول جدیدی تولید کرده، صنعت هواپیماهای بدون خلبان و نیمه هوشمند وارد مرحله جدیدی شده است. این محصول که Mavic 2 نام دارد، گفته می‌شود می‌تواند به صورت ۳۶۰ درجه، اطراف خود را مشاهده نماید. اما سؤالی که وجود دارد این است که Mavic 2 نسبت به دیگر موارد مشابه چه ویژگی‌های برتری دارد؟

در محصولات قبلی شرکت DJI، هواپیما بدون خلبانی مشاهده می‌شود که در نگاه اول، این وسیله تفاوت چندانی با Mavic 2 ندارد زیرا هر دو از یک نوع پروانه استفاده می‌کنند ولی مهمترین فرق این دو هواپیما با یکدیگر این است که Mavic 2 به خوبی می‌تواند موانع موجود در مسیرش را پشت سر بگذارد و امکان برخورد آن با وسایلی که در مسیرش وجود دارند، زیاد نیست. به علاوه، Mavic 2 دارای دوربین با قابلیت فیلمبرداری ۳۶۰ درجه در پشت خود است که چنین خطر تصادف کاهش می‌دهد. اهمیت این دوربین را کسانی متوجه می‌شوند که تا به حال ربات یا هواپیما بدون خلبان آنها به درخت یا هر شیء دیگری برخورد کرده است.

البته مطالب گفته به معنای عدم کارایی Mavic 2 نمی‌باشد. باید بگوییم که این هواپیما بدون خلبان برای کسانی که در حوزه سینما و فیلمبرداری فعالیت می‌کنند، کارایی زیادی خواهد داشت زیرا این پرنده مصنوعی و هوشمند، تصاویری با دوربین GoPro می‌گیرد که استایل Karma دارند که امکان حذف حلقه‌ای که دوربین به آن وصل بوده را فراهم می‌آورد بنابراین کاربر دو گزینه پیش روی خود خواهد داشت که می‌تواند دوربینی که در حال فیلمبرداری است را تغییر دهد و از سنسور و حسگر بزرگتر استفاده کند. این قابلیت ممکن است خریداران هواپیما بدون خلبان Inspire شرکت DJI را از خریدی که انجام داده‌اند، پشیمان کند ولی به طور کلی می‌تواند برای کسانی که به دنبال گرفتن تصاویر ممتد هستند، کارایی زیادی داشته باشد.

اما سؤالی که پیش می‌آید این است که قیمت و زمان عرضه این هواپیما بدون خلبان و محصول جدید DJI چه زمانی است.

انتظار می‌رفت که DJI همایش Bigger Picture خود را در تاریخ ۱۸ جولای برگزار کند ولی به دلایل نامعلومی آن را به تأخیر انداخت. به زودی Mavic 2 وارد بازار خواهد شد ولی نمی‌توان گفت زمان عرضه آن بسیار نزدیک می‌باشد. ضمن اینکه حداقل قیمتی که باید برای خرید آن پرداخته شود، حدود ۹۹۹ دلار می‌باشد زیرا یک دستگاه پرنده پیشرفته و مدرن به حساب می‌آید.

اگر همین ۹۹۹ دلار قیمتی است که افراد باید برای خرید Mavic 2 بپردازند، شاید نتوان گفت که مشتری زیادی برای این هواپیما بدون خلبان پیدا خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.