در اندروید P راحت‌تر کپی و پیست کنید - تکفارس 
در اندروید P راحت‌تر کپی و پیست کنید - تکفارس 

در اندروید P راحت‌تر کپی و پیست کنید

سید محمد معلمی
۱۶ تیر ۱۳۹۷ - 19:00
در اندروید P راحت‌تر کپی و پیست کنید - تکفارس 

کاربران اندرویدی قطعاً می‌دانند که یکی از سخت‌ترین کارها در این سیستم عامل، کپی یک کلمه یا عبارت و چسباندن یا پیست کردن آن است. در نسخه‌های فعلی این سیستم عامل باید انگشت خود را به مدت طولانی روی قسمت موردنظر از متن قرار دهید تا سه گزینه کپی، انتخاب همه و جستجو برای شما نمایش داده شوند. سپس قسمتی که انگشت خود را به مدت طولانی‌تری روی آن گذاشته‌اید، آبی می‌شود. ضمن اینکه دو نقطه در اطراف قسمت آبی شده به شما این امکان را می‌دهد تا متن بیشتر یا کمتری را انتخاب نمایید. شاید به نظر بسیاری از افراد، هنوز هم راهکار بهتری برای انجام عمل کپی و پیست در اندروید باشد. حالا به نظر می‌رسد در اندروید P یک ذره‌بین قرار داده خواهد شد تا بهتر بتوان در گوشی‌های اندرویدی متنی را کپی و پیست کرد.

با این ذره‌بین و با نگه داشتن انگشت به مدت طولانی‌تر، دو نقطه در دو طرف کلمه یا عبارت آبی شده وجود خواهد داشت. تا اینجا، تقریباً همه چیز شبیه کارهایی است که در نسخه‌های فعلی اندروید انجام می‌دهید. اما در اندروید P، یک قسمت کوچکی در بالای ذره‌بین وجود دارد تا بتوانید به طور دقیق‌تری قسمت مورد نظر خود را برای کپی و پیست کردن انتخاب نمایید. قسمت ایجاد شده که متن را بهتر نشان می‌دهد، در همه جایی که می‌خواهید کپی و پیست کنید وجود خواهد داشت بنابراین امکان استفاده از آن در هنگام زوم کردن روی عکس نیز فراهم شده است و کارایی آن فقط به متن محدود نمی باشد.

اگرچه هنوز مشخص نیست حرف P به عنوان نام بعدی اندروید مخفف چه کلمه‌ای است، ولی به نظر می‌رسد ورژن آتی این سیستم عامل تا آخر تابستان معرفی شود.

چند روز گذشته، گوگل سومین نسخه بتا اندروید P را عرضه کرد. نسخه بتا بعدی، آخرین مرحله آزمایشی این سیستم عامل خواهد بود تا در نهایت ورژن اصلی در دسترس عموم قرار گیرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.