به تمرکز و بهره وری بیشتری نیاز دارید؟ شاید این اپ‎ها به شما کمک کند - تکفارس 
به تمرکز و بهره وری بیشتری نیاز دارید؟ شاید این اپ‎ها به شما کمک کند - تکفارس 

به تمرکز و بهره وری بیشتری نیاز دارید؟ شاید این اپ‎ها به شما کمک کند

مهدی ملکی
۶ آبان ۱۴۰۰ - 18:00
به تمرکز و بهره وری بیشتری نیاز دارید؟ شاید این اپ‎ها به شما کمک کند - تکفارس 

یکی از شایعترین مشکلات این دوره این است که ما به طور فزاینده ای توانایی خود را برای تمرکز بر روی یک وظیفه از دست می‌دهیم. با همه‌ی حواس پرتی‌های عصر مدرن، ما اغلب برای تکمیل وظایف ساده بدون پرت شدن حواس، دشوار مشکل می‌شویم. کارآمد بودن در امورات  – انجام کار برای مدت زمان طولانی- می‌تواند حتی بیشتر از یک مبارزه باشد. ما بعضی از بهترین برنامه‌ها برای تمرکز بر روی وظایف را به شما نشان خواهیم داد و روش‌هایی که انجامشان به شما  کمک می‌کند را معرفی  می‌کنیم.

بسیاری از برنامه‌ها در این لیست بر اساس یک تایمر ساده ساخته شده‌اند. برخی از آنها که پیچیده‌تر هستند، یک روش تعاملی برای مدیریت زمان و پاداش برای رفتار خوب را در اختیارتان قرار می‌دهد. انتخاب هر کدام از این اپ‌ها بستگی به سلیقه‌ی شما و اینکه چقدر در مدیریت خود ماهر هستید، بستگی دارد. آیا برای متمرکز بودن به کمک نیاز دارید؟ آیا سیستم پاداش برای شما مفید خواهد بود یا این که حواس پرتی شما را بیشتر می‌کند؟

ما شما را با گزینه‌های مختلف آشنا می‌کنیم، اما در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید که کدام اپ برای‌تان بیشتر مفید خواهد بود. توصیه می‌کنیم چند اپ را برای تعیین آنچه که دنبال آن هستید، امتحان کنید. در نظر داشته باشید که برنامه‌هایی که انتخاب کرده‌ایم به طور عمده، نمونه‌هایی از اپ‌های بسیار هستند، بنابراین اگر شما راضی نباشید، امیدوارم بتوانید آنچه را که می‌خواهید انجام دهید، از بین ببرید تا بتوانید برنامه ای را انتخاب کنید که متناسب با آن باشد نیاز دارد.

جلسات زمان دار

یکی از تکنیک‌های رایج که مردم برای افزایش بهره‌وری خود استفاده می‌کنند، تکنیک پومودورو نامیده می‌شود. این روش زمان جلسات را با عنوان “جلسات پومودور” تقسیم می‌کند. هر جلسه ۲۵ دقیقه طول می‌کشد که پس از آن شما باید پنج دقیقه ای را استراحت کنید. علاوه بر این، پس از یک سری از جلسات پومودورو، معمولا ۴ عدد، شما باید استراحت طولانی تری به مدت ۱۵ دقیقه کنید. این فرجه‌ها به این دلیل است که اطمینان حاصل شود که شما خیلی سریع خسته نشوید. استفاده از جلسات پومودورو، راه خوبی برای معرفی یک برنامه ساختار یافته به کارهایتان است. خوشبختانه، مجموعه ای از اپ‌هایی وجود دارد که واقعا می‌توانند به شما در اجرای روش پومودورو در زندگی‌تان کمک کنند.

Pomodoro Timer

به تمرکز و بهره وری بیشتری نیاز دارید؟ شاید این اپ‎ها به شما کمک کند - تکفارس 

پومودورو تایمر چیزها را بسیار ساده انجام می‌دهد. ممکن است زیباترین برنامه در بازار نباشد، اما همه‌ی چیزهایی را که شما برای موفقیت نیاز دارید، در خود گنجانده است. شما می‌توانید طول هر بخش از جلسات پومودورو را تنظیم کنید و یک صفحه آمار وجود دارد که تعداد جلساتی را کامل کرده اید را نشان می‌دهد. ممکن است هیچ کدام از آلارم‌های برخی از برنامه‌های دیگر در این لیست وجود نداشته باشد، اما این اپ وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد. هرچند تبلیغات در نوار پایین صفحه نمایش داده می‌شود اما این اپ کاملا رایگان بوده و هیچ خرید درون برنامه ای ندارد.

Red Timer

Red Timer بسیار شبیه به پومودورو تایمر است. مانند آن ساده و رایگان است که به شما امکان تنظیم تنظیمات جلسات پومودورو  را می‌دهد. اما یک صفحه آمار وجود ندارد، اگر مایل به پیگیری جلسات خود نباشید، ممکن است قابل استفاده باشد.

BeFocused

تمرکز

اگر شما منحصرا از دستگاه‌های  اپل استفاده می‌کنید و اپی را می‌خواهید که بین Mac و دستگاه‌های iOS شما همگام سازی کند، پس دیگر به دنبال چیزی به جز BeFocused نباشید. این اپ همه چیزهایی را که برای یک شیوه کارآمد نیاز دارید از جمله لیست To-Do و تایمر پومودورو قابل تنظیم را در خود جای داده است.

با این حال، تجربه استفاده‌ی کامل از اپ با هزینه همراه است. اگر میخواهید بین iOS و MacOS همگام سازی کنید، چیزی که  نقطه فروش اصلی برنامه است، پس شما باید نسخه Pro را در iOS و macOS جداگانه خریداری کنید. نسخه نرم افزاری iOS  به قیمت ۱٫۹۹ دلار است و نسخه macOS با قیمت ۴٫۹۹ دلار در اختیا کاربر قرار می‌گیرد، بنابراین قیمت زیادی برای عملکرد کامل است، اما اگر این چیزی است که شما دنبال آن هستید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد.

همانطور که در مقدمه گفتیم، این برنامه‌ها صرفا نمایش خوبی از برنامه‌ها با استفاده از روش پومودورو برای ماندن در مسیر انجام کار است. برنامه‌های بسیاری وجود دارد که در نهایت کارهای مشابهی را با تفاوت‌های کوچک در سبک و قابلیت انجام می‌دهند.

مسدود کردن حواس پرتی: مسدود کننده برنامه

Block Apps – تمرکز و خلاقیت بیشتر

به تمرکز و بهره وری بیشتری نیاز دارید؟ شاید این اپ‎ها به شما کمک کند - تکفارس 

با تشکر از سیستم باز اندروید، ما گزینه‌های زیادی برای مسدود کردن برنامه داریم که بسیار بیشتر از آنچه است که در iOS می‌توان به راحتی آن را به دست آورد.

با استفاده از این برنامه، شما می‌توانید یک محدودیت را با زمان فعال شدن مشخص، تنظیم کنید، یا شما می‌توانید آن را برای مقدار مشخصی از زمان هر وقت که خواستید فعال کنید. هنگامی‌که محدودیت را فعال میکنید، نمی‌توانید به برنامه‌های مشخصی وارد شوید. شما هنگامی‌که سعی می‌کنید وارد یک برنامه محدودشده، شوید، یک پنجره با یک نقل قول هوشمند ظاهر می‌شود. و تنها راه باز کردن برنامه‌ها در هنگام مسدود شدن، راه اندازی مجدد دستگاه یا حذف برنامه است. و گزینه ای برای جلوگیری از حذف شدن با فعال کردن مدیریت سیستم وجود دارد، البته با احتیاط اقدام کنید!

در حالی که این اپ یکی از بهترین برنامه‌ها در زمینه‌ی مسدود کردن اپ است، بسیار سریع به یک سد در استفاده از آن برخورد می‌کنید. شما فقط می‌توانید سه محدودیت را در هر زمان تنظیم کنید، بنابراین شما باید آنها را به صورت منظم حذف کنید، یا هزینه ای پرداخت کرده و آن را ارتقا دهید تا محدودیت‌های بی نهایتی را در اختیار داشته باشید. اگر می‌خواهید بیش از ۶ برنامه را در یک زمان مسدود کنید، باز باید هم باید اپ را ارتقا دهید.

یکی از ویژگی‌های که این برنامه را از بقیه جدا می‌کند، افزودن ویجت روی صفحه نمایش است، اما برای دسترسی به آنها باید هزینه ای را پرداخت کنید. خوشبختانه، این برنامه طیف وسیعی از گزینه‌های پرداخت را از ۲٫۹۹ تا ۸٫۹۹ دلار ارائه می‌دهد؛ و نگران نباشید، همه آنها شما را از شر  تبلیغات خلاص کرده و ویژگی‌های کامل برنامه را در اختیارتان قرار می‌دهد.

AppDetox – App Blocker for Digital Detox

تمرکز

اگر شما با قربانی کردن برخی از ویژگی‌های «Block Apps» موافق هستید اما می‌خواهید از هر نوع پرداختی راحت شوید، AppDetox ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد.

روند راه‌اندازی ساده است. برنامه‌هایی را که می‌خواهید استفاده از آن را ترک کنید، انتخاب کرده و شرایطی که برنامه‌ها مسدود می‌شوند را مشخص کنید، سپس روی ایجاد ضربه بزنید.

برنامه به سه زبانه تقسیم می‌شود: استفاده از برنامه، Rules و Rule Breaks. شما می‌توانید از زبانه‌ی اول برای ردیابی برنامه‌هایی که به راحتی حواستان را پرت می‌کند، استفاده کنید. دومین زبانه قوانینی که در حال حاضر مورد استفاده هستند را نمایش می‌دهد – شما می‌توانید آنها را با ضربه زدن بر یک قانون، با ضربه زدن به دکمه منو در گوشه سمت راست بالا و انتخاب Delete ، حذف کنید. سرپیچی از قوانین تمام زمان‌هایی که قوانین را نقض و سعی در ورود به برنامه کرده اید را به نمایش می‌گذارد  و هنگامی ‌که شما سعی می‌کنید به برنامه ای که مسدود شده، وارد شوید د برای دیدن برخی از اعلان‌های خشن آماده باشید.

این اپ کامل نیست. قوانین به طور منظم در محدودیت‌ها گروه بندی نمی‌شوند، بنابراین شروع یک مجموعه از قوانین روتین ممکن است کمی ‌طولانی شود و همچنین گاهی اوقات می‌توانید برنامه مسدود شده‌ای را که اخیرا سعی کردید آن را باز کنید را اجرا کنید. این برنامه می‌تواند برنامه‌های شما را برای یک مدت مشخص مسدود کند و یا تعداد دفعات راه‌اندازی‌ برنامه را تعیین کنید. همچنین امکان مشخص کردن زمان استفاده ، مدت فعالیت یا گزینه افراطی‌تری – برای همیشه – وجود دارد.

Flipd

به تمرکز و بهره وری بیشتری نیاز دارید؟ شاید این اپ‎ها به شما کمک کند - تکفارس 

با تمام محدودیت‌های iOS، توانایی مسدود کردن برنامه‌ها دقیقا توسط اپل تایید نشده است. اما Flipd به خودی خود خوب است و حتی یک راه حل برای دیوارهای اپل ارائه می‌دهد.

پس از وارد شدن به برنامه، معلوم می‌شود که هدف این اپ دانش آموزان است اما واقعا می‌تواند برای هر چیزی استفاده شود. در حالی که دارای تنظیمات از پیش تعیین شده برای مطالعه، کار و خواب است، شما می‌توانید تایمر را تنها برای ۳۰ دقیقه بدون پرداخت هزینه اشتراک تنظیم کنید. خرید  اشتراک طیف کامل ویژگی‌های تایمر را باز می‌کند و به شما اجازه می‌دهد در گروه‌های پریمیوم با دوستانتان ملحق شده، اجازه ایجاد چند جدول زمانی در Flipd را داده و اجازه دسترسی به صفحه آمار برای پیگیری تاریخچه Flipd  را به شما می‌دهد.

به طور پیش فرض، Flipd به شما اجازه نمی‌دهد برنامه‌های خود را مسدود کنید – بلکه به شما این اجازه را می‌دهد که یک تایمر را تنظیم کنید که اگر برنامه را بیش از حد به حال خود رها کردید، خود به خود این تایمر حذف خواهد شد. اما اگر می‌خواهید واقعا برنامه‌ها را مسدود کنید، راهی وجود دارد. سلب مسئولیت: این روش بسیار خطرناک است و توسط اپل تایید نشده است. اگر کار به خوبی پیش نرود ، ممکن است مجبور شوید دستگاه خود را بازنشانی کنید که  منجر به از دست دادن داده‌هایتان می‌شود.با دقت پیش بروید.

به صفحه تنظیمات بروید و گزینه ‘Get Full Lock Permissions’ را انتخاب کنید.

روی « Install Organize» ضربه بزنید تا برنامه «Flipd Organizer» را دانلود کنید. این کار شما را به مرورگر وب هدایت خواهد کرد و از شما می‌خواهد که گزینه ی نصب را بزنید.

پس از نصب، شما باید یک پروفایل جداگانه بر روی گوشی خود نصب کنید. روی «Get Permissions » روی صفحه قبلی ضربه بزنید هنگامی‌ که از شما خواسته می‌شود تنظیمات را باز کنید، «تأیید» را فشار دهید، سپس روی صفحه بعدی « Install » را فشار دهید.

گوشی خود را راه اندازی مجدد کنید. هنگامی‌که برنامه‌ها مسدود می‌شوند، آیکون‌های آنها بر روی صفحه نمایش شما ظاهر نمی‌شوند، که به هر حال، حتی بیشتر از راه حل‌های قبلی اندروید است.

شما احتمالا متوجه شده اید که ما فقط در مورد Flipd در iOS صحبت کرده ایم. برای استفاده بر روی اندروید، گزینه‌های قدرتمندتری وجود دارد که از نظر ویژگی‌های پولی خیلی محدود نیستند. اما اگر با محدودیت زمانی ۳۰ دقیقه مشکلی ندارید، استفاده از Flipd ممکن است ایده آل باشد. قفل کامل قطعا بهترین راه حل مسدود کردن است که می‌توانیم در هر دو پلتفرم پیدا کنیم. و در اندروید، قفل کامل به اندازه‌ی اجازه دسترسی دادن برای استفاده از داده‌ها آسان است. هنگامی‌که دستگاه اندروید شما در حالت قفل کامل است، تنها به اساسی ترین برنامه‌ها مانند تلفن و ماشین حساب دسترسی دارید. تنها راه خروج در حالی که هنوز در حالت قفل کامل هستید، راه اندازی مجدد دستگاه شما است.

اضافه کردن سرگرمی ‌به معادله بهره‌وری

این برنامه‌ها یک عنصر منحصر به فرد برای ماندن در کار را اضافه می‌کنند. برنامه‌هایی مانند Forest و Flora می‌توانند یک چیز نسبتا خسته کننده مانند مدیریت زمان را به یک بازی لذت بخش تبدیل کنند. در حالی که بخش بزرگی از ماندن در مسیر انجام کار داشتن مهارت‌های مدیریت زمان مناسب است، جنبه دیگر آن نیز پیگیری مقدار انجام وظایف است. تعداد زیادی از برنامه‌های برای انجام کار از Wunderlist و Evernote گرفته تا به یادآور اپل وجود دارد، اما Habitica ممکن است منحصر به فردترین روشی باشد که ما دیده ایم.

Forest

تمرکز

Forest یکی از برنامه‌های سرگرم کننده در این لیست است. فرضیه آن بسیار ساده است. برنامه را راه اندازی کنید، تایمر را تنظیم کنید، سپس در حالی که درخت شما رشد می‌کند، کار کنید. اگر حواستان به گوشی پرت شود، درخت می‌میرد. هر بار که یک جلسه را به پایان برسانید، درخت (از جمله درختان مرده) در جنگل شخصی شما ظاهر می‌شود. جنگل یک راه بصری برای پیگیری تمام جلسات شما است و شما می‌توانید بر روی درختان شخصی ضربه بزنید تا ببینید چه چیزی برای رشد کردن آن انجام دادید.

پایان جلسه و کسب دستاوردها به شما سکه می‌دهد که شما می‌توانید در فروشگاه نرم افزار از آن استفاده کنید. با آنها می‌توانید انواع جدیدی از درختان، بوته‌ها و گل‌ها را برای جنگل‌های خود خریداری کنید. شما همچنین میتوانید برای از بین بردن درختان مرده از سکه یا تماشای آگهی استفاده کنید. ایده این است که اگر شما واقعا خود را برای حفظ یک جنگل سالم وقف کنید، ا از اضافه شدن درختان مرده جلوگیری می‌کنید در غیر این صورت برای حذف آنها مجبور به پرداخت هزینه هستید.

در اندروید، Forest رایگان است، اما با محدودیت‌های زیادی همراه است. پرداخت هزینه ارتقاء ۱٫۹۹ دلار ویژگی‌های زیادی را باز می‌کند از جمله: همگام سازی بین دستگاه‌ها، رقابت با سایر کاربران Forest، سیستم پیشرفت، مدیریت برچسب‌های خود و مشاهده Big Forest – که به شما امکان می‌دهد تا به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه جنگلتان را پویش کنید همچنین در نسخه رایگان ویژگی دلخواهی غیرفعال است که به شما اجازه می‌دهد سکه انباشته شده خود را برای کاشت یک درخت واقعی در آفریقا صرف کنید. متمرکز بودن واقعا سیاره را نجات خواهد داد. در iOS، نسخه رایگان وجود ندارد؛ هزینه برنامه ۱٫۹۹ دلار است ، اما تمام ویژگی‌ها در آن گنجانده شده است.

Flora – تمرکز, تمرین, پومودورو 

تمرکز

Flora شبیه به Forest است، اما تنها در iOS در دسترس است و، بر خلاف Forest، برای دانلود رایگان است. در حالی که این مفهوم این برنامه مشابه قبلی است، Flora به شما اجازه می‌دهد که با استفاده از پول واقعی اگر درختتان از بین رفت امتیازات را افزایش دهید. درآمد حاصل از درختان مرده شما (بخوانید: وظایف ناتمام) به کاشت واقعی درختان آفریقا می‌انجامد. تا کنون، کاربران Flora در هنگام نوشتن این مقاله هزینه ی ۷،۴۳۱ درخت را تأمین کرده اند.

Habitica: یک بازی برای انجام کارها 

تمرکز

اگر قبلا آرزو داشتید که می‌توانستید زندگی خود را مانند یک بازی ویدئویی زندگی کنید (یا اگر قبلا زندگی را به این شکل مشاهده می‌کردید)، Habitica ممکن است برنامه ای باشد که شما دنبال آن هستید.

با اجرای  Habitica شما را در فرایند ایجاد آواتار خود و یادگیری ویژگی‌های مختلف برنامه قرار خواهید گرفت و برای یک منحنی یادگیری آماده شوید زیرا چیزهای زیادی برای چک کردن وجود دارد.

Habitica برنامه را در چند بخش مختلف سازمان‌دهی می‌کند که به نوع وظایف مختلف بستگی دارد. صفحه اول به شما اجازه می‌دهد عادت‌هایی را که می‌خواهید تقویت  یا ترک کنید را اضافه نمایید. با ضربه زدن بر روی آیکون + یا – در هر دو طرف ورودی عادت، به آواتار شما امتیاز تجربه و سلامتی بیشتر داده می‌شود یا برعکس امتیازات سلامتی را از آواتارتان کم می‌کند. این اپ واقعا انگیزه شما را تست می‌کند، زیرا شما باید خود را مسئول باشید. هدف این است که آواتار خود را سالم نگه دارید، بنابراین اگر حس می‌کنید که به سلامتی آواتار خود توجهی ندارید ممکن است این برنامه مناسب شما نباشد.

صفحه بعدی کارهای روزانه نامیده شده است و این جایی است که شما کارهایی را که با تناوب خاص (روزانه، هفتگی و غیره) دوباره انجام می‌دهید، ذخیره می‌شود. تیک زدن کارهای که انجام داده اید امتیاز تجربه و سکه به ارمغان می‌آورد. چک نکردن کارهای روزانه منجر به آسیب آواتار شما می‌شود.

در صفحه سوم، شما می‌توانید کارهایی که باید انجام دهید و نیازی به تکرار آن ندارید را تنظیم کنید و همچنین هنگامی‌که تکمیل می‌شود امتیاز تجربه و سکه‌ها به شما می‌دهد.

با انباشته شدن سکه‌ها شما می‌توانید از زبانه پاداش بازدید کنید و تجهیزات جدید و ارتقای قدرت ، مانند معجون‌های سلامتی برای بهبود آواتارتان را خریداری کنید.

اما اگر میخواهید شخصی‌سازی بیشتری اعمال کنید، باید با پول واقعی، جم خریداری کنید. به طور جایگزین، اگر شما یک اشتراک را خریداری کنید، توانایی خرید جواهرات با سکه‌های درون بازی را به دست خواهید آورد.

پس از رسیدن به سطح ۳، سیستم Drop را  آنلاک می‌کنید که به شما فرصتی تصادفی برای دریافت تخم مرغ، آشامیدنی و یا مواد غذایی در هنگام انجام وظایف می‌دهد. این تخم مرغ‌ها زمانی که شکسته شوند می‌توانند به یک موجود برای سواری یا حیوان خانگی برای سفر با شما تبدیل شوند.

صادقانه، جنبه‌های بسیاری برای Habitica وجود دارد، از جمله یک جنبه اجتماعی کامل که بهتر یادگیری آنرا خود تجربه کنید. با تکمیل وظایف و گشتن درون برنامه، شما چیزهای جالبی را کشف خواهید کرد.

در پایان

ما امیدواریم که ابزار جدید مورد علاقه خود را پیدا کرده باشید تا به شما در متمرکز شدن بر آنچه که انجام می‌دهید، چه اینکه تحصیلات مدرسه باشد، چه هر کار یا چیز دیگری که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد، کمک کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید