امنیت بیشتر در سیستم اسکنر اثر انگشت با بررسی حرارت دست - تکفارس 
امنیت بیشتر در سیستم اسکنر اثر انگشت با بررسی حرارت دست - تکفارس 

امنیت بیشتر در سیستم اسکنر اثر انگشت با بررسی حرارت دست

سید محمد معلمی
۱۳ تیر ۱۳۹۷ - 22:00
امنیت بیشتر در سیستم اسکنر اثر انگشت با بررسی حرارت دست - تکفارس 

به نظر می‌رسد کم‌کم باید اسکنرهای اثر انگشت که در زیر صفحه نمایش یا پشت گوشی قرار می‌گیرند را به فراموشی بسپاریم زیرا در آینده نه چندان دور، کمپانی‌ها قصد دارند این نوع شیوه امنیتی را زیر نمایشگر گوشی قرار دهند تا بتوانند حرارت دست کاربر را اندازه‌گیری کرده تا مطمئن شوند فرد استفاده کننده حتماً انسان است و ربات نمی‌باشد.

در گزارشی که در ژورنال Nature Communication روز سه‌شنبه منتشر شد، گروهی از محققان کره‌ای اعلام کردند که توانسته‌اند سیستم اسکنر اثر انگشتی را طراحی نمایند که هم شفاف است و هم انعطاف‌پذیر که می‌تواند فشار و حرارت دست فرد کاربر را بررسی و اندازه‌گیری کند.

سنسور تولید شده، حاصل تحقیقات مرکز تولید صفحه نمایش سامسونگ در مؤسسه علم و تکنولوژی اولسان کره جنوبی می‌باشد.

آنگونه که محققان توضیح می‌دهند، بیشتر اسکنرهای اثر انگشت استفاده شده در گوشی‌های امروزی، شفاف نیستند بنابراین باید زیر یک بریدگی، پایین صفحه نمایش یا پشت قاب گوشی مخفی شوند. با اینکه اپل با معرفی سیستم فیس آی دی خود در آیفون ایکس این مشکل را حل کرده است، ولی شرکت‌های تولیدکننده گوشی به دنبال راهکاری هستند تا بتوانند اسکنرهای اثر انگشت را زیر صفحه نمایش به صورت مخفی به کار بگیرند زیرا این اقدام اپل مانند پاک کردن صورت مسئله است.

این سنسور تولید شده می‌تواند به راحتی فشار و حرارت به وجود آمده توسط نوک انگشت را به خوبی حس و اندازه‌گیری کند تا صاحب دستگاه به درستی شناخته شود. به نظر می‌رسد امنیت این حسگر به حدی است که با استانداردهای پلیس فدرال آمریکا (FBI) نیز تطابق دارد.

نباید انتظار داشته باشیم که سنسور تولید شده بتواند مقدار تب را از نوک انگشت ما تشخیص دهد زیرا طراحی آن به شکلی است که بتواند حرارت دست ما را بررسی نماید تا مبادا فرد سوءاستفاده کننده‌ای قصد داشته باشد با یک دست مصنوعی یا ربات قفل دستگاه را باز کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید