داستانی در مورد موفقیت: چگونه لری پیج به ساندار پیچای جوان برای ساخت کروم  الهام بخشید - تکفارس 
داستانی در مورد موفقیت: چگونه لری پیج به ساندار پیچای جوان برای ساخت کروم  الهام بخشید - تکفارس 

داستانی در مورد موفقیت: چگونه لری پیج به ساندار پیچای جوان برای ساخت کروم الهام بخشید

پوریا اسدی
۱۲ تیر ۱۳۹۷ - 15:00
داستانی در مورد موفقیت: چگونه لری پیج به ساندار پیچای جوان برای ساخت کروم  الهام بخشید - تکفارس 

هنگامی ‌که گوگل کروم برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد، کاربران فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر خنده خوبی به مرورگر جدید کردند؛ زیرا نه از افزونه، نه از پشتیبانی از تم و نه از چیز دیگری که رقیبان در اختیار کاربران قرار می‌دادند، خبری نبود. اما، به آرامی، مردم شروع به چرخش به سمت گوگل کروم کردند و فورا آن را دوست داشتند. از سایر مرورگرها سریعتربود و صفحات به سرعت بارگذاری می‌شدند و مردم اعتقاد داشتند که می‌تواند به یک چیز بزرگ تبدیل شود (طراحی مینیمالیستی در اینجا به کروم کمک کرد).

در حال حاضر گوگل کروم در بازار مرورگرها با ۶۰٫۹۸ درصد سهم بازار در برابر اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس قرار دارد که ۱۲ درصد و ۱۱ درصد سهم دارند.

اما گوگل کروم تا این حد پیشرفت نمی‌کرد اگر لری پیج، ساندار پیچار، دهمین معاون مدیریت محصولات را به پایه گذاری اهداف بلندپروازانه برای کاربران فعال ماهانه کروم ترغیب نکرده بود.

در سال ۲۰۰۸، ساندار پیچایی، مدیر عامل فعلی گوگل، نظارت بر راه اندازی  گوگل کروم را بر عهده داشت و هدف ۲۰ میلیون کاربر در هفته را در سال مد نظر قرار داد. جان دوئر، که از در کتاب خود به نام “آنچه را که اهمیت دارد، اندازه گیری کنید”­ از گوگل پشتیبانی کرده،  به یاد می‌آورد که  “من فکر کردم هیچ راهی برای رسیدن به این هدف وجود ندارد.”

اما  اعتقاد به محصول پیچای به جان دوئر ثابت کرد که “بسط دادن” معیارهای کلیدی کار می‌کند؛ برای رسیدن به هدف اصلی، باید تیم محصول تا سر حد توانش هل داد. و این شانس‌ها به نفع ساندار پیچی تمام شد، کاربران کروم را دوست داشتند.

اما به زودی دوئر احساس کرد که پیچای به دنبال اهداف تا حدودی غیر واقعی است. تیم محصول پیش از نقطه عطف دوم ۵۰ میلیون را در حدود ۱۲ میلیون نفر از دست داده بود. لری پیج در زمانی که پیچای هدف سال آینده را ۱۰۰ میلیون با محافظت در تبلیغات، کد سریع‌تر و معاملات توزیع قرار داد، پا پیش گذاشته و اعلام کرد که کافی نیست.

پیچای گفت:

هدف من، چیزی که به آن اشاره کرد در آن زمان تنها ۱۰ درصد از کاربران اینترنت جهان را به خود جلب می‌کرد،من مخالف بودم که ۱۰۰ میلیون نفر واقعا تهاجمی ‌است.

لری پیج که در آن زمان رئیس مدیریت محصولات بود، برای اینکه کارکنان را به سمت نهایت حد و مرز توانشان هل می‌دهد، معروف بود. بنابر گفته ی کارشناسان مختلف و همکارانش، بعضی از سخنان او این است همیشه روی چیزهای غیرراحت هیجان انگیز کار کنید و بی توجهی سالمی ‌را نسبت به غیرممکن داشته باشید او این تفکر را به پیچای تحمیل کرد و هر دو با هدف ۱۱۱ میلیون نفر موافقت کردند.

و تحت فرایند بزرگ قرار دادن هدف در گوگل که در حال حاضر شرکت‌های دیگری هم پیرو آن هستند، این شرکت در سه ماهه ی آخر سال ۲۰۱۰ توانست به ۱۱۱ میلیون کاربر برسد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید