اینستاگرام لایت از هم اکنون در دسترس است! - تکفارس 
اینستاگرام لایت از هم اکنون در دسترس است! - تکفارس 

اینستاگرام لایت از هم اکنون در دسترس است!

دانیال بالِدی
۷ تیر ۱۳۹۷ - 23:00
اینستاگرام لایت از هم اکنون در دسترس است! - تکفارس 

فیسبوک نسخه لایت (معمولا نسخه‌ای از نرم‌افزارها که دارای حجم کم‌تر، مصرف اینترنت کم‌تر، توانایی کار با اینترنت‌های ضعیف و البته فاقد برخی ویژگی‌های کم کاربرد است) نرم‌افزار شبکه اجتماعی خود را در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد. نسخه لایت پیام‌رسان این شرکت نیز در دو ماه قبل عرضه شد. از این رو، احتمال عرضه نسخه لایت اینستاگرام هم تقریبا قطعی شد. بالاخره انتظارها به پایان رسید و نسخه لایت این شبکه اجتماعی عکس محور در گوگل پلی منتشر شد. نسخه منتشر شده دارای حجم دانلودی کم‌تر نسبت به نسخه اصلی دارد و هم‌چنین پیچیدگی‌های آن کم‌تر است.

اینستاگرام لایت فاقد برخی ویژگی‌های نسخه اصلی است ولی به سختی تجربه‌ی متفاوتی با نسخه اصلی را تجربه خواهیم کرد. در این نسخه هنوز قابلیت‌ نمایش تصاویر از سرچ، قابلیت فالو کردن، تمامی فیلترها، قابلیت استوری گذاشتن و … در این نسخه وجود دارند. این نسخه فقط نیم مگابایت حجم دارد ونسبت به نسخه اصلی و ۳۲ مگی، ۵۰ برابر کوچکتر است.

در این نسخه متاسفانه قابلیت ارسال و دریافت پیام خصوصی (دایرکت) وجود ندارد و زمانی که یک پیام برای شما ارسال شود در هیچ جایی از این نسخه از برنامه نمایش داده نمی‌شود. قابلیت جدید اینستاگرام که IGTV نام دارد (و هنوز کاملا عمومی نشده و اکنون در دسترس برخی کاربران تایید شده قرار گرفته است) در این نسخه قرار ندارد. البته IGTV برای ارسال فیلم‌های بالای ۶۰ دقیقه کاربرد اساسی دارد. صفحه جدید جست‌وجو که اخیرا به نسخه اصلی اضافه شده، در نسخه لایت حذف شده است و در کل پیشنهادها در قسمت جست‌وجو نیز در این نسخه وجود ندارند.

صفحه لایک‌ها در این نسخه نیز وجود دارد که نشان می‌دهد چه کسانی با مخاطبین شما در ارتباط است. قسمت فالورها حذف شده است پس نمی‌توان دید که مخاطبینتان چه چیزی را لایک کرده‌اند. در صفحه خودتان دیگر نمی‌توانید چند استوری بگذارید و یا استوری‌های قدیمی را ببینید.  در نهایت شما فقط سه پیکربندی متوالی برای نمایش پست‌ها دارید.

این نسخه هم‌اکنون برای کاربران ایرانی نیز در دسترس است. چند تصویر از این برنامه را در ادامه شاهد خواهیم بود:

اینستاگرام لایت از هم اکنون در دسترس است! - تکفارس  اینستاگرام لایت از هم اکنون در دسترس است! - تکفارس  اینستاگرام لایت از هم اکنون در دسترس است! - تکفارس  اینستاگرام لایت از هم اکنون در دسترس است! - تکفارس 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید