آغاز فروش بلیط سفر به فضا از سال آینده - تکفارس 
آغاز فروش بلیط سفر به فضا از سال آینده - تکفارس 

آغاز فروش بلیط سفر به فضا از سال آینده

سید محمد معلمی
۶ تیر ۱۳۹۷ - 21:00
آغاز فروش بلیط سفر به فضا از سال آینده - تکفارس 

شرکت استارتاپی Blue Origin که جف بزوس (مالک آمازون) آن را افتتاح کرده است، از سال آینده به کسانی که برای رفتن و مسافرت به فضا علاقه‌مند هستند بلیط خواهد فروخت.

آغاز فروش بلیط از سال ۲۰۱۹

این خبر را راب میرسون، نائب رئیس Blue Origin طی نطق هفته پیش خود در همایش بخش عمومی ارائه‌دهندگان اینترنت شرکت آمازون اعلام کرد.

او گفت: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به زودی اولین مسافران آزمایشی خود را به فضا ارسال کنیم و احتمالاً فروش بلیطها را هم از سال آتی آغاز کنیم.

هزینه سفر

هنوز این شرکت استارتاپی قیمت را مشخص نکرده ولی به نظر نمی‌رسد هزینه این سفر فضایی ارزان باشد. تخمین زده شده که قیمت بلیط از ۵۰ هزار دلار آغاز شود و تا ۲۵۰ هزار دلار نیز برسد.

اگرچه پرداخت این قیمت برای بسیاری از انسانهای روی کره زمین میسر نیست، ولی باز هم این هزینه از قیمت بلیطهای شرکت SpaceX که برای سفر به ماه در سال ۲۰۲۲ ثبت‌نام می‌کند، ارزانتر است.

دو توریست به تازگی برای سفر به ماه توسط شرکت الون ماسک ثبت‌نام و اعلام کرده‌اند که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار پول پرداخته‌اند.

جا برای همه هست!

برای همه کسانی که می‌توانند بلیط سفر به فضا را بخرند، Blue Origin صندلی تدارک دیده است. فضاپیمای New Shepard دارای فضای داخلی بزرگی است که جا برای ۶ نفر را فراهم می‌کند. این فضای داخلی حدوداً ۱۰۷ متری، ۱۰ برابر بزرگتر از فضاپیمای Mercury ناسا است.

باب اسمیت، مدیرعامل Blue Origin در ماه آوریل اعلام کرد که این شرکت در حال بررسی وسیله نقلیه است تا آن را از نظر آمادگی برای پرواز و ثبات در حرکت زیر نظر بگیرند.

او می‌گوید Blue Origin پس از اینکه مطمئن شد این فضاپیما مشکلی ندارد، قیمت‌ها را کاهش خواهد داد.

آغاز فروش بلیط سفر به فضا از سال آینده - تکفارس 

پرواز آزمایشی

Blue Origin انتظار دارد تا اولین پرواز آزمایشی را با موشک New Shepard به زودی انجام دهد. این کمپانی همچنین در یک ویدیو، پرواز آزمایشی قبلی که از سایت پروازی West Texas انجام شد را به نمایش گذاشت.

تمامی پروازهای آزمایشی که Blue Origin تا کنون انجام داده، بدون مسافر بوده‌اند ولی این شرکت همانطور که قبلاً هم عنوان کرده، در آزمایش‌های آتی، موشک‌هایی را با مسافر روانه فضا خواهد کرد.

New Shepard تابحال ۸ بار به فضا رفته و آخرین پرواز آن نیز در تاریخ ۲۹ آوریل انجام شده است. البته Blue Origin هنوز تاریخ پرواز بعدی را اعلام نکرده ولی مدیر بخش تکنولوژی این شرکت، دین کاسمان می‌گوید احتمالاً پرواز آتی در تابستان انجام شود.

گردشگری فضایی

پیشرفت این تکنولوژی، صنعت گردشگری فضایی را به واقعیت نزدیکتر می‌کند. همچنین علاوه بر Blue Origin، شرکت‌های SpaceX، Virgin Galactic و حتی کشور روسیه نیز برای ارسال مسافر به فضا برنامه‌ریزی کرده‌اند.

ایستگاه گردشگری فضایی، Axiom Space نیز اعلام کرده که اولین ایستگاه فضایی قابل اقامت در سال ۲۰۲۲ افتتاح می‌شود و از همین حالا نیز برای اقامت ۸ روزه در جو کره زمین، ثبت‌نام می‌کند.

هزینه‌ای که به عنوان پیش پرداخت تعیین شده، حدود ۵۵ میلیون دلار می‌باشد. اولین هتل فضایی نیز احتمالاً در قسمت پایینی مدار زمین، در همان سال (۲۰۲۲) به بهره‌برداری خواهد رسید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.