گرفتن تصویری بسیار دیدنی از مشتری توسط ناسا - تکفارس 
گرفتن تصویری بسیار دیدنی از مشتری توسط ناسا - تکفارس 

گرفتن تصویری بسیار دیدنی از مشتری توسط ناسا

سید محمد معلمی
۴ تیر ۱۳۹۷ - 17:30
گرفتن تصویری بسیار دیدنی از مشتری توسط ناسا - تکفارس 

اگرچه به نظر می‌رسید زمان مأموریت مشتری نورد ناسا به نام Juno به پایان رسیده باشد، ولی آژانس فضایی بین‌المللی این مدت را تمدید کرد و آن را تا سه سال افزایش داد تا بتواند تمام اقدامات علمی مدنظر خود را برآورده سازد.

Juno به عنوان مشتری نورد ناسا از این سیاره تصاویر اینچنینی می‌گیرد و هر آنچه در آن رخ می‌دهد را برای محققان روی زمین ارسال می‌کند.

این تصویر در تاریخ ۲۳ می، زمانی که فضانورد Juno برای ۱۳مین بار دور مشتری حرکت می‌کرد گرفته شده است. فاصله Juno با سطح مشتری ۹۶۰۰ مایل بوده و همانطور که مشخص است، در قسمت خارجی این تصویر ابر وجود دارد.

رنگ سفیدی که دیده می‌شود، بیانگر ابرهایی هستند که جنس آنها ترکیبی از آمونیاک و آب می‌باشد و قسمت‌های آبی رنگ نیز نشان‌دهنده موادی هستند که به دور ابرها در حال حرکت می‌باشند و در بخش عمیق اتمسفر مشتری قرار دارند.

البته تصویر گرفته شده توسط دو شهروند به نام جرالد ایچستادت و سائن دوران ویرایش شده است.

وجود طوفان در مشتری، تصویر خارق‌العاده‌ای از ظاهر این سیاره به وجود آورده که گویا نقاشی آب و روغنی می‌باشد. ضمن اینکه در این عکس یک شب پرستاره مشتری نیز به تصویر کشیده شده است.

ناسا سعی کرده تا توجهات را به سمت پایین تصویر جلب کند و نشان دهد که مشتری نورد خود چقدر خوب توانسته در شرایط سخت آب و هوایی این عکس فوق‌العاده را بگیرد.

البته این برای نخستین بار نیست که از مشتری عکس گرفته می‌شود ولی چنین تصویری که ظاهر این سیاره را شبیه کره زمین نشان می‌دهد، بیان می‌کند که مشتری فقط سیاره پر از گاز نیست و در آن ابر و دیگر مواد نیز وجود دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید