آیا بستن برنامه‎های پس‎زمینه برای ذخیره باتری عمل مناسبی است؟ - تکفارس 
آیا بستن برنامه‎های پس‎زمینه برای ذخیره باتری عمل مناسبی است؟ - تکفارس 

آیا بستن برنامه‎های پس‎زمینه برای ذخیره باتری عمل مناسبی است؟

پوریا اسدی
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - 19:00
آیا بستن برنامه‎های پس‎زمینه برای ذخیره باتری عمل مناسبی است؟ - تکفارس 

بسیاری از افراد بر این باورند که بستن برنامه‌ها‌ی پس زمینه موجب صرفه جویی در مصرف باتری می‌شود که چیزی بیشتر از یک افسانه نیست. اگر شما یکی از افرادی هستید که بلافاصله پس از استفاده، برنامه‌ها‌ی پس زمینه را می‌بندید، ما باید به شما بگوییم که هیچ کارایی برای عمر باتری شما ندارد. در عوض باعث عملکرد منفی باتری گوشی هوشمند شما می‌شود.

آیا بستن برنامه‌ها‌ی پس زمینه موجب صرفه جویی در باتری است؟

افسانه ای که بستن برنامه‌ها‌ی پس زمینه موجب صرفه جویی در باتری شده است، توسط کاربران آیفون و آندروید به طور یکسان در چند سال اخیر مورد استفاده قرارگرفته است. در حقیقت، بسیاری از پورتالها‌ی آنلاین با سوالاتی مانند «آیا برنامه‌ها‌ی پس زمینه باتری را تخلیه می‌کنند؟»، «آیا برنامه‌ها‌ی پس زمینه موجب صرفه جویی در باتری می‌شود؟»، «آیا باید برنامه‌ها‌ی را برای صرفه جویی در باتری بست؟» و بسیاری از سؤالات دیگر پر شده اند.

زمان آن رسیده که ما به عنوان کسی که این افسانه را از بین می‌برد، قدم به جلو بگذاریم.

نه، بسته شدن برنامه‌ها‌ی پس زمینه باتری شما را ذخیره نمی‌کند.

دلیل اصلی پشت افسانه بستن برنامه‌ها‌ی پس زمینه این است که افراد «اجرا» را با ” باز بودن در پس زمینه ” اشتباه می‌گیرند. هنگامی‌که برنامه‌ها‌ی شما در پس زمینه باز هستند، در حالتی هستند که آسان می‌شود آنها را دوباره راه اندازی کنید. این به این معنا نیست که برنامه‌ها‌ی پس زمینه استفاده زیادی از منابع شما را انجام می‌دهند.

تنها زمانی  که منابع در دسترس برنامه‌ها‌ی باز در پس زمینه هستند که یک فرایند در پس زمینه درگیر است مانند آپلود فایل، ردیابی مکان، پخش صوتی. این برای آندروید و همچنین دستگاهها‌ی iOS درست است.

در حقیقت، بسته شدن برنامه‌ها‌ی پس زمینه باتری بیشتری نیاز دارد. هنگامی‌که شما مجبور به ترک یک برنامه می‌شوید، از بخشی از منابع و باتری خود برای بستن آن و پاک کردن آن از رم استفاده می‌کنید. علاوه بر این، زمانی که دوباره آن را باز کرده اید، منابع استفاده می‌شود که باعث افزایش مصرف باتری می‌شود.

Hiroshi Lockheimer، معاون مهندسی آندروید در توییتر نوشت: (بسته شدن برنامه‌ها‌ در پس زمینه) می‌تواند تاثیر بد بسیار کمی ‌داشته باشد مگر اینکه شما و الگوریتم  یکی شوید (شما چیزی را می‌بندید، سیستم می‌خواهد آن را بازگرداند و غیره).

چه اتفاقی می‌تواند برای بهینه سازی عمر باتری انجام شود؟

اگر می‌خواهید عمر باتری گوشیها‌ی هوشمند خود را بهبود ببخشید، می‌توانید از نکات زیر  به جای بستن برنامه‌ها‌ی پس زمینه استفاده کنید:

خاموش کردن اعلان‌ها برای برنامه‌ها‌ی اغلب استفاده شده

کاهش اعلانها یکی از ابزارهای کارآمد برای بهینه سازی عمر باتری است. خاموش کردن اعلان‌ها برای برخی از برنامه‌ها‌ می‌تواند مفید باشد. اگر نمی‌خواهید پیام‌هایتان را از دست بدهید، میتوانید زمان  همگام سازی برنامه‌ها‌ی را افزایش دهید. با این حال، تعداد بسیار کمی‌از برنامه‌ها‌ به شما اجازه می‌دهد تا فاصله زمانی را برای هماهنگ سازی اعلانها‌ افزایش دهید.

به حداقل رساندن استفاده از دادهها‌

شما می‌توانید اطلاعات پس زمینه برنامه‌ها‌ی کاربردی که به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند را محدود کنید. این را می‌توان با لغو مجوز به برنامه‌ها‌ برای استفاده از داده‌ها‌ی پس زمینه انجام داد.

خاموش کردن لرزش برای اطلاعیهها‌ و تماسها‌

لرزش در دریافت اطلاعیه‌ها‌ و تماسها‌ بدون شک یک ویژگی مفید است. با این حال، هر بار که تلفن شما لرزش می‌کند، یک موتور لرزشی کوچک نصب شده در دستگاه شما به کار می‌افتد و باتری را مصرف می‌کند. اگر می‌خواهید عمر باتری را بهینه کنید، می‌توانید لرزش را خاموش کنید.

استفاده از نور صفحه ی سازگار با نور محیط

اکثر گوشیها‌ی هوشمند دارای گزینه ای برای ردیابی سرویس‌ها‌یی هستند که باتری شما را مصرف می‌کنند. شما شگفت زده خواهید شد که “صفحه نمایش” همیشه در بالای لیست است. شما می‌توانید عمر باتری تلفن همراه خود را با استفاده از روشنایی انطباقی یا حداقل نگه داشتن آن در فضای داخلی، افزایش دهید.

نتیجه

افسانه در رابطه با بسته شدن برنامه‌ها‌ی پس زمینه و عملکرد باتری از بین رفته است. شما با بستن برنامه‌ها‌ی پس زمینه در مصرف باتری صرفه جویی نمی‌کنید، حتی این عادت باعث کاهش عملکرد باتری گوشی‌هوشمند شما می‌شود. شما می‌توانید نکات ذکر شده در بالا را برای بهبود عمر باتری در اندروید و آیفون‌ اتخاذ کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید