دپارتمان پلیس در ایالات متحده، سگ‎ها را برای ردیابی حافظه‎های یو‌اس‎بی تعلیم می‎دهد - تکفارس 
دپارتمان پلیس در ایالات متحده، سگ‎ها را برای ردیابی حافظه‎های یو‌اس‎بی تعلیم می‎دهد - تکفارس 

دپارتمان پلیس در ایالات متحده، سگ‎ها را برای ردیابی حافظه‎های یو‌اس‎بی تعلیم می‎دهد

پوریا اسدی
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - 20:00
دپارتمان پلیس در ایالات متحده، سگ‎ها را برای ردیابی حافظه‎های یو‌اس‎بی تعلیم می‎دهد - تکفارس 

دپارتمان پلیس در ایالات متحده از سگ‌ها برای ردیابی فلش مموری، گوشی و سایر وسایل الکترونیکی استفاده می‌کند. آنها سگ‌های جستجوگر مواد غذایی  را با قرار دادن بوی شیمیایی ضعیف از دستگاه‌های الکترونیکی روی مواد غذایی تعلیم داده‌اند.

این یک کاربرد کمتر شناخته شده برای برنامه‌های K-9 در سراسر کشور امریکا است. این برنامه سال‌ها مخفی نگه داشته شد برای اینکه مقامات بتوانند مجرمان مشکوک را بدون در نظر گرفتن مشکلات دستگیر کنند و مطمئن شوند که سگ‌ها اشتباه نمی‌کنند. یک مورد در سال ۲۰۱۵ توجه عموم را به حس بویایی سگ ‌ها  برای پیدا کردن سخت افزار جلب کرد. یک سگ لابرادور رتریور به نام Bear  متوجه یک فلاش درایو مردی شد که حاوی تصاویر مستهجن کودکان بود، و باعث محاکمه وی شد.

یک مربی K-9 پلیس ایالت کانکتیکات به CNET گفته است که از هر ۵۰ سگ مورد آزمایش، تنها یک سگ به طور معمول به اندازه کافی قوی است تا بوهای ضعیف را در وسایل الکترونیک شناسایی کند؛ به طور خاص، آنها به دنبال ترکیب شیمیایی اکسید تری‌فنیل‌فسفین هستند که می‌توانند در تمام ابزارهایی که حاوی حافظه هستند پیدا شود. مربی گفت که ردگیری وسایل الکترونیک سخت تر از ردگیری بمب، مواد مخدر، انسان یا مایعات قابل اشتعال است. به طور خاص، لابرادور رتریورها پوزه‌ی عالی برای انجام  این کار دارد. سگ‌هایی که قادر به شناسایی بو هستند، به عنوان سگ‌های تشخیص دهنده‌ی ذخیره ساز الکترونیکی (ESD) شناخته می‌شوند.

‌هارلی سگ لابرادور رتریور است که  هربار وسیله ای را پیدا می‌کند چند قطعه کیبل (بسکوییتی برای سگ‌ها)  به او داده می‌شود. در روزهایی که هیچ چیز برای جستجو وجود ندارد، مربیان او با پنهان کردن وسایل در خانه او را آموزش می‌دهند. یک بار در هفته، بدون آنکه چیزی را ردیابی کند او را تغذیه می‌کنند. در سایر زمان‌ها، آنها او را در یک رژیم سخت نگه می‌دارد به طوری که او انگیزه برای جستجو درایوهای یو‌اس‌بی را داشته باشد.

سگ‌ها می‌توانند سیم کارت‌هایی را پیدا کنند که قبلا از آنها استفاده شده و یا حتی دوربین‌های نظارتی را که در مکان‌های عجیبی مانند قلاب کت جایگذاری شده اند را شناسایی کنند. حداقل ۱۷ مورد از این برنامه‌های ESD در ایالات متحده وجود دارد که توسط پلیس محلی و FBI استفاده می‌شود و گزارش‌های مربوط به برنامه‌ها در سه سال گذشته پس از پرونده Bear افزایش یافته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.