توریست‎های فضایی آینده ممکن است مجبور شوند که قبل از سفر تمرین‎های بدنی انجام دهند - تکفارس 
توریست‎های فضایی آینده ممکن است مجبور شوند که قبل از سفر تمرین‎های بدنی انجام دهند - تکفارس 

توریست‎های فضایی آینده ممکن است مجبور شوند که قبل از سفر تمرین‎های بدنی انجام دهند

پوریا اسدی
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - 14:00
توریست‎های فضایی آینده ممکن است مجبور شوند که قبل از سفر تمرین‎های بدنی انجام دهند - تکفارس 

برای پیدا کردن انگیزه برای رفتن به سالن ورزش در سفر به فضا، به ریچارد برانسون مراجعه کنید. در روز سه شنبه،‌یک کشتی از شرکت پرواز فضایی برانسون ، Virgin Galactic، برای دومین بار  به سرعت مافوق صوت در حالت آزمایش دست یافت. برای برانسون، این بدان معنی است که اولین پرواز مسافری به لبه جو به زودی اتفاق خواهد افتاد. او به واشنگتن پست گفت که او قصد دارد تا در این پرواز باشد و برای برای آمادگی در این کار مشغول دوچرخه سواری و تنیس بوده است.

رژیم ورزشی برانسون ممکن است کمی ابتدایی باشد. اما حقیقت این است که گردشگران فضایی آینده بایستی به اندازه کافی آماده برای رفتن به فضا باشند.

همانطور که Virgin Galactic قصد دارد تا درون جو دو برابر سرعت صوت را از داشته باشد، فشار زیادی بر بدن وارد می کند. گرانش صفر کاملا مخالف این را انجام می دهد. با توجه به ناسا، بدون فشار ثابت گرانش، فضانوردان جوان و سالم، تراکم استخوان‌شان را از دست می دهند. و آنها آن را بشیار سریع از دست می دهند – ۱۲ برابر سریعتر در فضا نسبت به سالمندان بالغ بر روی زمین – استخوان‌هایشان بسیار شکننده می شوند و هنگام برگشتن به سیاره‌ی خود، ریسک شکنندگی آنها افزایش می‌یابد. از آنجایی که بدون تلاش برای حرکت در فضا می توان جا‌به‌جا شد، عضلات – از جمله قلب شما – مجبور نیستند به سختی کار کنند، به طوری که آنها ضعیف می شوند.

برای مقابله با این و بسیاری از اثرات بهداشتی دیگر، ناسا کارکنان خود را از طریق تمرین قبل، در طول و بعد از پرواز فضایی قرار می دهد. آنها حتی با نامزدها اگر آنها از شرایط آمادگی جسمانی برخوردار نباشند، کار نخواهند کرد. ناسا فقط متقاضیان با فشار خون کمتر از ۱۴۰/۹۰ را مورد بررسی قرار می دهد (فقط دو سوم از آمریکایی‌ها دارای فشار خون پایین هستند). در طی ماه اول آموزش، کاندیداها باید ۷۵ متر بدون توقف شنا کنند، و سپس این فاصله را  دوباره شنا کنند اما این بار با لباس پرواز ۲۸۰ پوند و کفش. با این حال، این تعادل ظریف است، زیرا نمی توان بیش از حد به فضانوردان فشار آورد – آژانس فضایی اروپا (ESA) می گوید افرادی که بیش از حد عضلانی هستند می توانند در فضا مشکلاتی داشته باشند (هرچند که دلیل آن را توضیح نمی دهند)، بنابراین رژیمهای آموزشی این سازمان برای قرار دادن کارآموزان در شکل بهتر نسبت به  اکثر افراد سنشان است.

بر اساس گزارش بلومبرگ  هر دو موسسه ناسا و ESA پروتکل‌های بهداشتی سخت تری نسبت به هرگونه عملیات تجاری خصوصی دارند، جورج نیلد، مدیر ارشد حمل و نقل فضایی تجاری در اداره هواپیمایی فدرال، در کنفرانس تجارت فضایی ۲۰۱۷ گفت:

این واقعا در دست شرکت‌هاست که در مورد نوع غربالگری خود چگونه عمل کنند و این امکان وجود دارد که شرکت‌های فضای خصوصی درباره‌ی استانداردهای پزشکی برای مسافرین خود سخت گیر نباشند. شرکت‌ها تاکنون نسبت به این موضوع سکوت کرده اند: تنها SpaceX از نیاز به خدمه اژدها برای قبول شدن در استاندارد تناسب اندام ، صحبت به میان آورده است.

حتی اگر شرکت برانسون شرایط سلامتی مورد نیاز مشتریان را در نظر نگرفته باشد، او به طور جدی آمادگی لازم برای سفر به فضا را دارد او همچنین دو برابر سن نامزدهای ایده­آل ESA است. همه ما ممکن است مدتی تمرین کنیم – میلیاردر ۱۰سال است که  می گوید  که تا نخستین سفر ۱۸ ماه فاصله داریم . با تمام تمرینات تنیس، او ممکن است قبل از اینکه او به لبه فضا برود، در مسابقات تنیس ایالات متحده مقام بیاورد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید