اپراتور Three UK فروش گوشی‎های ۳G خود را برای ارتقا به ۴G  متوقف کرد - تکفارس 
اپراتور Three UK فروش گوشی‎های ۳G خود را برای ارتقا به ۴G  متوقف کرد - تکفارس 

اپراتور Three UK فروش گوشی‎های ۳G خود را برای ارتقا به ۴G متوقف کرد

پوریا اسدی
۲ خرداد ۱۳۹۷ - 14:30
اپراتور Three UK فروش گوشی‎های ۳G خود را برای ارتقا به ۴G  متوقف کرد - تکفارس 

شرکت Three UK در تاریخ ۳ مارس ۲۰۰۳ به عنوان یک شرکت مخابراتی ۳G  راه‌اندازی شد. حالا بعد از پانزده سال ، این شرکت تصمیم گرفته است که فروش تلفن‌های ۳G را متوقف کند و تنها دستگاه‌های LTE را ارائه کند. این نخستین اپراتور برای انجام چنین حرکتی است.

شبکه ۳G  از دسترس خارج نخواهد شد، این فقط آمادگی برای آینده است. این اپراتور باید تا زمانی که اکثر کاربران آن صاحب یک تلفن همراه با قابلیت پشتیبانی ۴G بشوند، صبر کند و تا آن زمان شبکه خود را بهبود ببخشد. شبکه LTE این شرکت در اواخر سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد و  هنوز آمادگی لازم برای جایگزینی شبکه ۳G را به طور کامل ندارد.

ایالات متحده شبکه‌های ۲G خود را خاموش کرده است، اما وودافون انگلستان متعهد به حفظ آنها تا سال ۲۰۲۵ است. این تعهد در واقع ممکن است بعد از خاموشی شبکه ۳G در اروپا، به پایان برسد، بنابراین نیازی به نگرانی نیست. با این حال، وقتی به دنبال خرید دستگاه‌های جدید با قیمت پایین تر (مانند نوکیا ۳۳۱۰ ۳G) هستید، این مسئله چیزی است که باید در نظر داشته باشید.

 در سرزمین‌های غربی اروپا وضعیت متفاوت است. T-Mobile جمهوری چک قصد دارد تا هر دو شبکه ۲G و ۳G خود را تا سال ۲۰۲۰ از دسترس خارج کند. Vodafone  هلند برنامه‌های مشابهی دارد. Telenor نروژ همین کار را تا سال ۲۰۲۵ انجام خواهد داد و به جای آن بر VoLTE متکی می‌شود. طیفی که در حال حاضر توسط این شبکه‌ها استفاده می‌شود به LTE و چه کسی می‌داند، شاید حتی به ۵G منتقل شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید