عینک‎های اپل تا دسامبر سال ۲۰۲۱ عرضه نخواهد شد - تکفارس 
عینک‎های اپل تا دسامبر سال ۲۰۲۱ عرضه نخواهد شد - تکفارس 

عینک‎های اپل تا دسامبر سال ۲۰۲۱ عرضه نخواهد شد

پوریا اسدی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 11:00
عینک‎های اپل تا دسامبر سال ۲۰۲۱ عرضه نخواهد شد - تکفارس 

در تابستان گذشته، Gene Munster گفت که عینک واقعیت افزوده‌ی اپل در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد و از آیقون مشهورتر می‌شود. اما این برای سال گذشته بود. مانستر، که مدت زمان زیادی اپل را تحت نظر دارد، در حال حاضر انتظار دارد که این وسیله یک سال بعد از زمان پیش بینی شده عرضه شود. در گزارش جدیدی که منتشر شده، مانستر می‌گوید که عینک اپل در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.

مانستر گفت که پس از ملاقات با کارشناسان واقعیت افزوده، یک محصول مانند عینک اپل هنوز چندین سال تا آماده شدن فاصله دارد. این گفته اساسا صحبت‌های مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک در اکتبر گذشته را تایید می کند که که اظهار داشت فناوری عینک‌های واقعیت افزوده، هنوز بالغ نشده‌اند. مانستر می‌گوید احتمالا اپل در اوایل ماه دسامبر سال ۲۰۲۱، به جای حرف‌های قبلی خود برای انتشار در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰، هدست واقعیت افزوده را عرضه خواهد کرد. او ، بر اساس تعداد ساعت‌های اپلی که شرکت در طول سال اول آن فروخته است پیش‌بینی می‌کند که اپل ۱۰ میلیون واحد عینک را در سال اول بفروشد.

با قیمت متوسط ​​۱۳۰۰ دلار، مدیر اجرایی  Venture Capital پیش‌بینی می‌کند که اپل ۱۳ میلیارد دلار از عینک واقعیت افزوده خود در طول ۱۲ ماه اول عرضه بدست بیاورد. او می‌گوید که این سه درصد درآمد مالی شرکت اپل در سال ۲۰۲۲ خواهد بود. مانستر به مشتریان گفت که اپل واچ، ایرپاد و عینک‌های اپل ۷۰ میلیارد دلار درآمد برای سال ۲۰۲۳ تولید خواهد کرد که رقمی بسیار بالاتر از ۱۲ میلیارد دلار درآمد در سال جاری است.

ما معتقدیم واقعیت افزوده واقعی است و برای اپل سودآور خواهد بود. ما انتظار داریم که موضوع واقعیت افزوده اپل در سه مرحله اجرا شود. ابتدا این پاییز، انتظار می‌رود ۲ تا ۳ اپل جدید برای پیوستن به آیفون ایکس با اپتیک پیشرفته برای واقعیت افزوده ( آرایه‌های  VCSEL) آماده شود، دوم، برنامه‌های واقعیت افزوده با استفاده از ARKit به آرامی مانند تب طلای بعدی برای توسعه دهندگان، به رهبری بازی‌ها، تجارت الکترونیک و آموزش و پرورش خواهد شد. در آخر، ما انتظار داریم عینک اپل در اواخر سال ۲۰۲۱ عرضه شود.

گزارش مانستر می‌گوید که ترس‌های مربوط به حریم خصوصی در ابتدا، عینک های واقعیت افزوده را عقب نگه خواهد داشت. او از شکست گوگل گلس در سال های ۲۰۱۴-۲۰۱۵ به عنوان مدرکی مبنی بر اینکه هنوز مردم برای پوشیدن یک دوربین آماده نیستند، استفاده می‌کند. اما با اشاره به اینکه چگونه دوربین‌های گوشی همراه برای اولین بار به عنوان یک تهدید امنیتی محسوب می‌شدند و پس از آن به راحتی پذیرفته شدند،  می‌گوید:

در آینده ما نمی توانیم بدون وسایل واقعیت افزوده زندگی کنیم و اپل برای فروش یکی از این وسایل به ما آماده خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید