رقیب Face ID در رندرهای جدید گوشی شیائومی ظاهر شد - تکفارس 
رقیب Face ID در رندرهای جدید گوشی شیائومی ظاهر شد - تکفارس 

رقیب Face ID در رندرهای جدید گوشی شیائومی ظاهر شد

پوریا اسدی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 11:00
رقیب Face ID در رندرهای جدید گوشی شیائومی ظاهر شد - تکفارس 

ماژول تشخیص چهره شیائومی در رندر جدیدی ظاهر شده است. بنا بر گزارش‌ها  این برند تجاری کم هزینه اولین سازنده دستگاه‌های اندروید خواهد بود که یک جایگزین واقعی برای Face ID اپل  را روی مدل Xiaomi Mi 7 معرفی کند. اکنون تنها یک هفته تا زمان معرفی باقی مانده ، رندر جدید نگاهی دقیق تری به اجزای امنیتی این گوشی می‌اندازد.

با نگاه به بریدگی بالای صفحه این گوشی هوشمند، شیائومی دستگاه را با عناصر سخت افزاری متفاوتی ساخته است. با شروع از سمت چپ، آنچه به نظر می رسد یک دوربین بزرگ مادون قرمز است که به تشخیص چهره در شرایط نور کم کمک می‌کند. این یک دوربین عادی است که نقشی در رقابت با ویژگی امنیتی اپل ندارد. در ادامه در مرکز شکاف، یک شبکه توری کوچک دیده می شود که متعلق به بلندگوی تماس است، در کنار این، یک جزء مستطیلی نسبتا بزرگی با یک سوراخ کوچک در بالا وجود دارد. این احتمالا مکان میکروفن است. با توجه به دو عنصر سخت افزاری که در سمت راست به چشم می‌آید، جزء مربع شکل با پروژکتور نقطه‌ای اپل همخوانی دارد، و این جایگزین Face ID شیائومی را نشان می‌دهد ، با این حال هنوز مشخص نیست که هدف از اجزای نهایی چیست. از این‌ها گذشته، این قطعه برای یک سنسور مجاورت بیش از حد بزرگ و برای یک دوربین ثانویه سلفی بسیار کوچک به نظر می‌رسد.

رویداد عرضه‌ی گوشی‌های شیائومی در حال حاضر برای ۲۳ مه تنظیم شده است، تنها چند روز تا رونمایی رسمی  از ماژول تشخیص چهره جدید شیائومی انجام شود. با این وجود، بر خلاف اپل، شیائومی مشتری‌های خود را مجبور به استفاده از تکنولوژی جدید نخواهد کرد. در عوض، انتظار می رود که Xiaomi Mi 7 با یک اسکنر اثر انگشت در عقب گوشی همراه باشد، بنابراین به کاربران قدرت انتخاب بین روش‌های امنیتی مورد نظر خود را می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید