reCAPTCHA به روز رسانی شد، تغییر روش اثبات انسان بودن - تکفارس 
reCAPTCHA به روز رسانی شد، تغییر روش اثبات انسان بودن - تکفارس 

reCAPTCHA به روز رسانی شد، تغییر روش اثبات انسان بودن

دانیال بالِدی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 21:30
reCAPTCHA به روز رسانی شد، تغییر روش اثبات انسان بودن - تکفارس 

اگر از آن دسته از افرادی هستید که نسبتا زیاد با نت سر و کار دارید، حتما با reCAPTCHAها آشنا هستید. reCAPTCHAها ابزاری هستند که کاربران واقعی را از غیرواقعی (مثل بدافزارها و …) تشخیص می‌دهند. هر چند که این ابزار برای سایت‌ها بسیار مفید هستند ولی گاهی کاربران را بسیار آزار می‌دهند.

هیچ کسی دوست ندارد که هنگام جست‌وجو در اینترنت، یک سری اشکال و حروف به هم ریخته را تشخیص دهد و یا به دنبال تابلوهای راهنمایی و ماشین‌ها باشد.

خوشبختانه , گوگل تصمیم گرفته‌است که این چالش‌های تعاملی آزاردهنده را، که به عنوان ثابت کردن انسان بودن کاربران به کار می‌رفتند، حذف کند. این بدین معناست که برای اثبات انسانیت خودمان، دیگر نیازی به تابلوهای راهنمایی، در مغازه‌ها و مانند این‌ها نیست.

در آخرین به روز رسانی reCAPTCHA، که نسخه سوم این قابلیت به شمار می‌رود، برای تشخیص کاربر واقعی از غیر واقعی، از امتیاز به جای چالش‌ها استفاده می‌شود. در به به‌روزرسانی جدید، دیگر مزاحمتی برای کاربران ایجاد نمی‌شود و فعالیت‌های آن‌ها در سایت‌ها هم تغییری نمی‌کند. در روش جدید، امتیازها بر اساس تعاملات و استفاده کاربر از سایت‌ها به او داده می‌شود. اگر با سایت «تعامل خوب» داشته باشید، نمره ۱٫۰ و اگر مانند ربات عمل کنید، نمره ۰٫۰ دریافت خواهید کرد.

در نسخه سوم و جدید reCAPTCHA، تقسیم امتیاز بر اساس پارامترهای متعددی(مثل حرکت دادن موس و دیگر فعالیت‌ها در هنگام بازدید سایت) صورت می‌گیرد.

نسخه جدید reCAPTCHA، مراحل پایانی انتشار را می‌گذراند و اکنون در حالت آزمایشی است. مالکان وب‌سایت‌ها می‌توانند از صفحه توسعه دهنده reCAPTCHA به آن دسترسی پیدا کنند. با این به روز رسانی، هم کار با اینترنت برای کاربران راحت‌تر و دلنشین‌تر می‌شود و هم امنیت سایت‌ها افزایش می‌یابد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.