اعلام برنامه‌های Warren Buffet برای خرید سهام اپل - تکفارس 
اعلام برنامه‌های Warren Buffet برای خرید سهام اپل - تکفارس 

اعلام برنامه‌های Warren Buffet برای خرید سهام اپل

سید محمد معلمی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 20:32
اعلام برنامه‌های Warren Buffet برای خرید سهام اپل - تکفارس 

Warren Buffet تأیید کرده است که می‌خواهد خرید سهام اپل را ادامه دهد. این سرمایه‌گذار موفق اخیراً با شرکت Berkshire Hathaway، ۷۵ میلیون سهام اپل را خریداری کرده است و حالا می‌خواهد این مقدار را افزایش دهد. لازم به ذکر است که اپل نیز این اخبار را تأیید کرده است.

شرکت Berkshire Hathaway هم‌اکنون بیش از ۲۴۰ میلیون از سهام اپل را در اختیار دارد که این رقم برابر است با ۵ درصد ارزش کمپانی تولیدکننده آیفون. همین میزان سرمایه باعث شده تا بتوان Berkshire Hathaway را سومین سهامدار بزرگ اپل نامید.

البته اگر شرکت یا شخصی خواست درصد بیشتری از اپل را مالک شود، باید مدنظر داشته باشد که این اتفاق در صورتی رخ خواهد داد که قیمت سهام این کمپانی کاهش یابد.

بهرحال، Warren Buffet تأیید کرده که در اپل سرمایه هنگفتی دارد که همین سرمایه سبب گردیده تا ارزش این کمپانی به ۹۳۰ میلیارد دلار رسیده باشد و بتوان آن را در زمره یکی از شرکت‌های تریلیون دلاری دنیا پنداشت.

در گردهمایی سالانه سهام‌داران Berkshire Hathaway، سرمایه‌گذار اصلی این شرکت، همکاران خود را به خاطر تولید محصولات جذاب برای مشتریان ستود.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، نیز در مورد سرمایه‌گذاری‌های Warren Buffet ابراز خوشحالی کرد و گفت از این اتفاق بسیار خشنود است و از حضور شخصی همچون Buffet در اپل، رضایت دارد.

علاوه بر تمام دارایی‌های Berkshire Hathaway در اپل، Buffet اخیراً اعلام کرده که اپل جدیداً سهامی را برای عرضه در اختیار افراد علاقه‌مند قرار داده که در مجموع ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد. او معتقد است که اگر این میزان سهام خریداری شود، سود عظیمی به Berkshire Hathaway خواهد رسید.

البته پس از اینکه این میزان سهام خریداری شد، مقدار سهام سود ده اپل بسیار کاهش خواهد یافت و به سختی به ۱۶ درصد می‌رسد بنابراین سهم Berkshire Hathaway در اپل، به ۶ یا ۷ درصد می‌رسد که احتمال دارد این مقدار پول، سوددهی نداشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.